Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Depilacja i Usuwanie Włosów > Golenie > Jak zatamować krwawienie spowodowane skaleczeniem przy goleniu?
Jak zatamować krwawienie spowodowane skaleczeniem przy goleniu?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 2.6/5 (19 ocen)
Oceń 
Czy zdarzyło ci się zaciąć podczas golenia? Z pewnością tak i to nie jeden raz. Często się zdarza, że skaleczenie krwawi przez bardzo długi okres czasu - nawet kilka godzin. Poniżej znajdziesz kilka sposobów na to jak szybko zatamować krwawienie z rany.
Płatki kosmetyczne, Chusteczkę higieniczną, Środek ściągający, tamujący krwawienie
1
Zmyj zacięte miejsce zimną wodą i przyłóż płatek kosmetyczny lub kawałek chusteczki higienicznej.
2
Przyłóż kostkę lodu, przyciskając przez ręcznik przez około 2 minut.
3
Zaopatrz się w aptece luz sklepie zielarskim w wyciąg wodny z oczaru wirginijskiego. Nasącz chusteczkę i przyciśnij do zacięcia. Może trochę szczypać, ale jest to doskonały środek ściągający.
4
Ałun
Dobrze jest również zaopatrzyć się w specjalny środek hamujący krwawienie w sztyfcie – ałun. Końcówką pocieraj skaleczenia, opłucz ją i poczekaj aż wyschnie zanim zamkniesz. Nie brudzi on ubrań, nie podrażnia skóry i jest bezzapachowy.

Ałun znany jest już od dawien dawna jako naturalny środek tamujący krwawienie po goleniu. Wystarczy przetrzeć tym kamykiem rankę a krwawienie od razu ustępuje. Kostkę ałunu należy przed użyciem zwilżyć wodą.

Ałun występuje w formie skupień ziarnistych, naciekowych, tworzy naloty i wykwity. Jest minerałem pospolitym i szeroko rozpowszechnionym. W Polsce występuje w okolicach Sandomierza, Międzyzdrojów, na Dolnym Śląsku.
5
Sztyft możesz zastąpić proszkiem do tamowania krwawienia. Wystarczy posypać odrobinę proszku i przestaje krwawić, tworzy się strupek.
Jak zrobić pastę cukrową do depilacji?
Jak używać pasty cukrowej?
Jak zrobić wosk cukrowy do depilacji?
Jak golić pachy?
Wskazówki
  • Ałun w różnych postaciach znajdziesz na Allegro oraz w niektórych sklepach kosmetycznych
 2.6/5 (19 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (8)

MalutkaToJa - 2013-03-29
Ja przykładam zawsze kawałek chusteczki i ściągam ją dopiero jak krew zaschnie wg mnie to najlepszy i najszybszy sposób.
Karolinas - 2012-10-28
Ja polecam spray do tamowania krwawienia. Wystarczy popsikać skaleczone miejsce i chwilę odczekać. Dodam, że spray nie powoduje nieprzyjemnego uczucia pieczenia a jedynie delikatnego chłodu. Do kupienia w aptekach i w Internecie.
Wolf - 2012-03-14
Dziękuję, prawdopodobnie uratowałeś/aś mi życie...
lolo - 2011-10-09
I niby czym zanieczyszczaja rany? O.o Waciki to zwykla wata, a chusteczki higieniczne to celuloza. Jezeli nie sa zużyte, to nie maja prawa zanieczyscić rany uwież mi...
lidkaa - 2010-07-19
Na zacięcia przy goleniu dobrze nadają się maści. Takie preparaty powinny być w kązdej domowej aptecznce. Nigdy nie wiadomo kiedy się przydadzą. Dla mnie dobrym rozwiązaniem jest maść hemostatyczna Emofix. Nakładam na ranę i jest ok.
peterjeden - 2010-07-09
zależy jakie jest zacięcie. Po jednej ranie może być blizna do końca życia a po innej nie będzie śladu na następny dzień.
Paula - 2010-03-13
kto mądry na rany używa chusteczek higienicznych i wacików???
one tylko zanieczyszczają rany.
derdo - 2009-05-05
a po ilu dniach goi się całkowicie zacięcie po goleniu i nie ma żadnego śladu???????????????
Kobiety golą nogi średnio 11 razy w miesiącu. Z tego powodu warto dowiedzieć się jak ulepszyć swoją technikę golenia...
Jak golić nogi?
Kobiety golą nogi średnio 11 razy w miesiącu. Z tego powodu warto dowiedzieć się...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub