Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Dania Główne > Szybkie i proste dania > Jak przyrządzić kebab?
Jak przyrządzić kebab?

Jak przyrządzić kebab?

, specjalista Tipy.pl
 3/5 (2 ocen)
Oceń 
Kebab jest niezwykle popularną potrawą, która przybyła do nas aż z Turcji. Mięso możemy podawać na talerzu z dodatkiem frytek i surówek. Można też włożyć kawałki do bułki lub zawinąć w naleśnik tortilla z dodatkiem świeżych warzyw. Tłusty i niezwykle aromatyczny kebab jest ulubionym daniem wiecznie głodnych studentów i imprezowiczów wracających bardzo późno do domu i odczuwających wtedy wielkie ssanie w brzuchu. Warto przyrządzić tą potrawę na domową imprezę lub po prostu na obiad. Z pewnością zaspokoi głód nawet największego głodomora.
1
Potrzebne składniki:

- 1 kg baraniny – w naszych lokalach typu fast food prawdziwa baranina jest rzadkością, mimo iż kebab z kurczaka jest poważnym nieporozumieniem. Prawdziwy kebab przyrządza się z baraniny!
2
Na marynatę potrzebujemy:

- czubate pół łyżeczki cynamonu
- mała łyżeczka kminku rzymskiego lub mielonego kminku
- pół łyżeczki pieprzu jamajskiego (mielone ziele angielskie)
- pół łyżeczki pieprzu cayenne
- pół łyżeczki ostrej papryki
- pół łyżeczki pieprzu tureckiego (ewentualnie chilli)
- mała łyżeczka tymianku - najlepiej świeżego
- kilka łyżek świeżego czosnku przeciśniętego przez praskę (mniej więcej 1 główka)
- 2 łyżki przecieru pomidorowego
- 50-75 ml oliwy z oliwek
- sól

Potrzebne będą też pomidorki koktajlowe.
3
Mięso należy starannie oprawić: umyć je , powycinać ścięgna i chrząstki, po czym pokroić w spore kawałki: 2x2 centymetry.
Wszystkie składniki podane do przyrządzenia marynaty mieszamy z oliwą z oliwek tak, aby były one dobrze połączone. Mięso pokrywamy równomiernie marynatą, przykrywamy folią i wkładamy do lodówki na przynajmniej dwie godziny. Im dłużej będzie się marynowało, tym lepiej, bo nabierze wyraźniejszego smaku.
4
Zamarynowane kawałki należy nabić na specjalne szpikulce do kebaba lub choćby na patyczki do szaszłyków. Pieczemy, najlepiej na grillu, obracając co pięć minut, czyli łączny czas powinien wynosić około 20 minut, po 5 z każdej strony. Możemy też spróbować przyrządzić kebab w piekarniku z funkcją opiekania lub ostatecznie na patelni. Nabijając mięso na szpikulce, możemy pomiędzy poszczególne kawałki nadziać pomidorka koktajlowego.
5
Jeszcze raz zaznaczmy, że w ten sposób można przyprawić też każde inne mięso, nawet kurczaka, jednak nie będzie to wtedy prawdziwy turecki kebab, a jedynie kurczak w przyprawie kebab.
Jak zrobić sałatkę kebab?
Jak zrobić faszerowane ziemniaki z piekarnika?
Jak zrobić jajka po szkocku?
Jak zrobić sos do spaghetti z pomidorów?
Przeczytaj teraz: Jak zrobić pitę w domu?
 3/5 (2 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Nadziewany kebab mięsem to danie typowo tureckie. Do jego przygotowania możesz użyć dowolnego rodzaju mięsa. Podawaj na...
Jak zrobić bakłażana nadziewanego mięsem?
Nadziewany kebab mięsem to danie typowo tureckie. Do...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub