Tutaj jesteś: Ślub i Wesele > Prezenty Ślubne > Prezent Ślubny > Jak zrobić księgę życzeń?

Jak zrobić księgę życzeń?

, specjalista Tipy.pl
 4.6/5 (7 ocen)
Oceń 
Księgi życzeń stają się ostatnio coraz bardziej popularne. Nic w tym dziwnego, jest to upominek bardzo elegancki i ładny, a przy tym zrobiony własnoręcznie, więc prosto z serca. Taka księga wygląda bardzo efektownie i wcale nie wymaga aż tak wiele pracy, ani nieprzeciętnych zdolności, ponieważ używa się głównie gotowych ozdób. Wystarczy więc odrobina wyczucia. Jest to doskonały prezent na rocznicę, ślub lub pierwszą komunię.
kilka zwykłych kartek A4 (ok. 10), kartka papieru wizytówkowego formatu A4, drukarka, ołówek, złota farba w sprayu, gotowe ozdoby (sztuczne kwiatki, biedronki, diamenciki itp.), zwykły klej do papieru, klej płynny, hobbystyczny, tektura w formacie A4
1
Zaczynamy pracę od złożenia wszystkich kartek bloków rysunkowych na pół. Pierwszą kartkę przyklejamy do tektury w ten sposób, że smarujemy klejem środek kartki (na zgięciu) i boki kartki robiąc jak najwęższą ścieżkę kleju. Środek doklejamy dokładnie na środku tektury, ale boki kartki już kilka milimetrów od boków tektury – tak aby całość nabrała kształtu otwartej, grubej księgi.
2
Kolejne kartki z bloku przyklejamy podobnie, za każdym razem nieco zwiększając wygięcie w górę. Przy kartce dziewiątej pozostawiamy nieprzyklejone rogi kartki. Nawijamy je wcześniej na ołówek i chwilę przytrzymujemy, a następnie używamy kleju, aby rulonik się trzymał. Dopiero tak ozdobioną kartkę przyklejamy do reszty księgi. Dokładnie tak samo postępujemy z dziesiątą kartką.
3
Ostatnią doklejoną do księgi kartką będzie ta z papieru wizytówkowego z wydrukowanymi życzeniami. Gotową kartkę przyklejamy tak jak poprzednie.
4
Teraz przechodzimy do najprzyjemniejszego etapu pracy, czyli ozdabiania naszej księgi. Przyszła pora na zastosowanie lejącego kleju. Polewamy nim kartki w miejscu gdzie na siebie nachodzą tak aby je ostatecznie dobrze skleić, pamiętajmy jednak aby z kleju tworzyć przy tym estetyczne szlaczki, ponieważ pozostanie on widoczny. Gdy nałożymy klej możemy od razu przykleić do niego drobne elementy ozdobne: koraliki, małe kwiatki lub diamenciki.
5
Boki naszej księgi spryskujemy malowniczo złotą lub srebrną farbą w sprayu (te kolory są najefektowniejsze, ale można zastąpić je innymi).
Na koniec doklejamy pozostałe ozdoby. Najczęściej w jednym rogu księgi przykleja się motyw dominujący np. duży kwiat sztuczny, a resztę księgi przyozdabia się elementami do niego nawiązującymi.
Jak zrobić różę z gazety?
Jak zrobić mak z papieru?
Jak zrobić kartkę bożonarodzeniową z choinkami?
Jak zrobić kartkę bożonarodzeniową z choinką 3D?
 4.6/5 (7 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

arimor - 2013-05-02
Księga życzeń to doskonały prezent dla znajomego artysty/artystki. Możecie przygotować taką księgę, wklejając do niej (chronologicznie) np, zdjęcia z wystawy tego artysty lub wycinki z gazet o nim/niej (jeśli oczywiście takie posiadacie). Będzie to początek wspaniałej księgi życzeń i osiągnięć, którą artysta będzie mógł uzupełniać w raz z nowymi sukcesami i wystawiać na każdym spotkaniu autorskim czy wystawie, aby widzowie, przyjaciele i inni artyści mogli wpisywać tam swoje pozdrowienia i gratulacje!
Walentynki, walentynki. Ach te walentynki. Jest miłośnie i cudnie. Zwłaszcza dla tych zakochanych. To właśnie dla nich...
Jak zrobić walentynkowy stojak na zdjęcia?
Walentynki, walentynki. Ach te walentynki. Jest miłośnie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub