Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Ogrody > Sadzenie > Jak dbać o maliny?
Jak dbać o maliny?

Jak dbać o maliny?

, specjalista Tipy.pl
 3/5 (10 ocen)
Oceń 
Planujesz zasadzenie malin w ogródku lub na balkonie? A może już je masz? Poniżej dowiesz się jak nawozić maliny, jak je podlewać i jakie zapewnić im podłoże.
1

Plewienie

Utrzymuj roślinę całkowicie wolną od chwastów, z płytką uprawą i użyciem rąk jeśli to potrzebne.

2

Podlewanie

Upewnij się, że roślina otrzymuje około 5 cm wody tygodniowo.

3

Ściółka

Ściółka może być zastosowana, aby zredukować problemy z chwastami w rzędach roślin oraz aby utrzymać lepszy poziom nawilżenia i dodać lepszego materiału organicznego. Rozprowadź ścinki drewna, korę, igliwia lub kompost z przegniłych liści po rzędach roślin i utrzymuj je na głębokość około 7,5 - 10 cm.

4

Plon ochronny

Począwszy od drugiego roku uprawiania malin, możesz zasadzić plon ochronny pomiędzy rzędami. Każdego roku sadź plon ochronny, taki jak np. owies, zaraz po zbiorach. Owies pomoże wzmocnić rośliny maliny przez zimę, poprzez zużycie nadmiernej ilości wody i środków odżywczych z gleby oraz zredukuje również wzrost chwastów. Owies zmarnieje przez niskie zimowe temperatury, a obumarła darń przykryje glebę i tym samym zredukuje jej erozję na wiosnę.

Stały plon ochronny, może zostać zasiany również po zbiorach, po drugim roku. Zasadź warstwę trawy, pomiędzy rzędami roślin. Zwróć uwagę na to, aby zapobiec rozprzestrzenieniu się trawy, do 30 cm od krzaka malinowego, gdyż w przeciwnym razie będzie ona zabierać malinom wodę i składniki odżywcze. Stała pokrywa z darni daje łatwy dostęp do uprawy malin, zapobiega erozji gleby i powstawaniu chwastów oraz może być łatwo utrzymana poprzez regularne koszenie.

5

Nawożenie malin

Maliny powinny być nawożone każdego roku, wczesną wiosną (w środku kwietnia). Najlepiej jest podzielić zalecaną dawkę kompostu na pół, pierwszą część dodać w połowie kwietnia, a drugą około sześciu tygodni później.

Jak hodować hibiskusa?
Jak pielęgnować różę chińską?
Jak rozmnożyć bluszcz?
Jak sadzić fasolkę szparagową?
 3/5 (10 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Jak uprawiać maliny?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub