Tutaj jesteś: Zwierzęta > Owady > Inne Owady > Jak pozbyć się karaluchów?
Jak pozbyć się karaluchów?

Jak pozbyć się karaluchów?

, specjalista Tipy.pl
 4.9/5 (224 ocen)
Oceń 
Karaluchy lub spokrewnione z nimi prusaki mogą się okazać prawdziwą zmorą w wielu mieszkaniach. Insekty te najczęściej gromadzą się w wilgotnych miejscach, szczelinach, a także tam, gdzie przechowywane są produkty żywnościowe. Nie wszyscy wiedzą, że ci odstraszający już samym wyglądem niechciani lokatorzy mogą być też nosicielami różnych groźnych chorób. Te paskudne stworzenia potrafią mnożyć się w szybkim tempie, dlatego tak ważne, ale jednocześnie niestety często dość trudne, jest pozbycie się ich raz na zawsze. Nie wszyscy wiedzą, że ci odstraszający już samym wyglądem niechciani lokatorzy mogą być też nosicielami różnych groźnych chorób. Przeczytaj artykuł i poznaj szereg sposobów na walkę z karaluchami.
1
karaluch
Kwas borowy

Skutecznym środkiem przeciwko karaluchom jest kwas borowy. Można go kupić w każdej aptece. Do jego zalet należy też fakt, iż jest wyjątkowo tani.

Sposób 1
Ciasto z kwasem borowym

100 g kwasu borowego,
3 jajka,
2 duże ziemniaki

Jajka ugotuj na twardo i wydobądź z nich żółtka (tylko one będą ci potrzebne). Ziemniaki ugotuj jak zwykle. Ugotowane żółtka oraz ziemniaki rozdrobnij widelcem, po czym dodaj do nich kwas borowy i zagnieć ciasto. Z ciasta uformuj kulki, które umieścisz w kratkach wentylacyjnych i w tych wszystkich miejscach, gdzie karaluchy pojawiają się u ciebie najczęściej. Zabieg ten warto powtórzyć po ok. 2 miesiącach od wytępienia ohydnego robactwa.

Sposób 2
Kwas borowy z cukrem

Rzeczy, których potrzebujesz
kwas borowy,
cukier

Zmieszaj kwas borowy z cukrem w równych proporcjach. Tak przygotowaną mieszankę rozsyp w miejscach odwiedzanych przez karaluchy. Cukier przyciągnie owady, a kwas borny zrobi swoje.
Jak zwalczyć mole spożywcze?
Jak odstraszyć szerszenie?
Jak pozbyć się brzydkiego zapachu w szafie?
Jak myć lodówkę?
strona 1 z 3następna >
 4.9/5 (224 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (6)

garstka75 - 2013-12-30
mam pytanie czy karaluchy zasypiają na okres zimowy ponieważ w okresie letnim zabiłam kilka sztuk i jak do tej pory mam spokój,bardzo proszę kogoś o informację na ten temat
Agniesia2678 - 2013-12-30
Bardzo skuteczna na prusaki i karaluchy jest popularna zielona płytka, znana jako środek przeciw mrówkom. Ta sama substancja skutecznie osłabia, a ostatecznie zabija także prusaki. Jedna płytka ma zasięg ok. 40 m2, więc na przeciętne mieszkanie dwie powinny wystarczyć. Czas jej działania to kilka tygodni, co wystarcza by niemal w 100 procentach wytępić kolonię prusaków lub znacząco ograniczyć jej populację.
Robert - 2013-12-03
one boją się zapachu farby ja zrobiłem tak. One wchodzą przez szyby wentylacyjne.wyjąłem kratki z szybów ,wsypałem tam proszek "Boric Acid Roach Killer" wymalowałem zwykłą farbą emolakiem wylot z szybu ,namoczyłem w farbie papier toaletowy takie kuleczki porobiłem ,wsadziłem w szyb ,zatkałem kratkami mam spokój nie mam prusaków polecam ...
Paula - 2013-07-01
to mam normalnie ugotowac jajko i potem wyciagnac z niego żółtko i smarujemy tym kwasem ?
scared - 2012-10-08
w naszym bloku ( w którym ponoć nigdy karaluchów nie było, a mieszkamy tam od niedawna), ktoś wyhodował niezłe stadko które rozchodząc się po klatce schodowej doszło w końcu na nasze 4 piętro i zaczęło pakować nam się do mieszkania. zabiliśmy 4 sztuki ( jak na razie) ale perspektywa ich rozmnożenia się zniechęca mnie do przebywania we własnym domu... chciałabym wypróbować sposób z kulkami tylko mam jedno pytanie - na jakiej zasadzie to działa? czy rozłożone kulki powodują wyjście karaluchów z kryjówek i zdechnięcie w okolicach kulek? czy co się z nimi dzieje?
Banabaa - 2012-09-21
Najskuteczniejszy sposób to KWAS BOROWY wymieszać z ugotowaną na twarto ŻÓŁTKIEM, uformować kulki i porozkładać w różnych miescach. Po kilku tygodniach nie ma śladu po karaluchach. Dodam, że kwas borowy nie jest szkodliwy i można go kupić w aptece za mniej niz 2 zł.
Tylko się nie napierajcie na ŚRODKI HORMONALNE. Ja się dałam. (Zazwyczaj ulotkowane w blokach, szybkie pozbycie się karaluchów, tra tatata)Zapłaciłam 50 złotych za posmarowanie tym cudownym środkiem w kuchni w kilku miejscach. Efekt był taki, że najpierw zaczęło się pojawiać więcej karaluchów i umierać mi naczyniach, co było odrażające. Na początku faktycznie poumierały karaluchy . a Później zaczęły się rozmnażać. Tyle karaluchów w życie nie widziałam. Było ich coraz więcej.
Po jakimś czasie dowiedziałam się o tej metodzie z kwasem borowym. Teraz szczęśliwie nie pamiętam już o karaluchach.
Postanowiłam jednak rozprzestrzenić tę wiadomośc, bo jak sam szukałam info o tym środku nic nie było w internecie. A „specjaliści” radzą użycia chemicznych środków. A sposób na kwas borowy jest prosty i nieszkodliwy!
Chyba każdy, kto miał kiedykolwiek do czynienia z molami spożywczymi rozumie, jak uciążliwe jest ich pozbycie się....
Jak zwalczyć mole spożywcze?
Chyba każdy, kto miał kiedykolwiek do czynienia z molami spożywczymi rozumie, jak...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub