Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Odzież i Obuwie > Pielęgnacja Odzieży > Jak wytępić mole?
Jak wytępić mole?

Jak wytępić mole?

, specjalista Tipy.pl
 2.7/5 (16 ocen)
Oceń 
Mól odzieżowy, zwany inaczej molem włosienniczkiem, bądź molem ubraniowym, jest owadem lubiącym ubrania. „Lubiącym” to mało powiedziane. Ubóstwia je, nie może bez nich żyć. Z pewnością jest zmorą wielu gospodyń domowych. Mole powodują, że nasze szafy ożywają. Stają się ciemną, tajemniczą jaskinią. Jeśli umieścisz w niej ubranie, nie masz pewności, że wyjdzie z tego miejsca w całości. Jest to niezwykle bolesne wydarzenie, ponieważ nasz ulubiony sweter może zostać pozbawiony całego blasku lub tak zwanego glamour’u. Co robić w takiej sytuacji? Oczywiście najlepszą formą obrony jest atak. W związku z tym powinniśmy odpowiednio przygotować się do wojny z molami. Może być ona długa i męcząca, jednakże musi nam przyświecać jeden cel: „Nasze ubranie nie dla moli!” W tym artykule znajdziesz wskazówki dotyczące tępienia moli.
1
Na początku przypomnijmy jak wygląda sprawca. Długość ciała: ok. 9 mm, rozpiętość skrzydeł: 12- 16 mm. Mole ubraniowe zazwyczaj są kolorystyki beżowo-żółtawej. Często z lekkim połyskiem. Są to owady, które w ciągu roku mogą dość szybko się namnożyć. Dlatego też tak ważne jest przeciwdziałanie populacji tych szkodników. Warto jeszcze wspomnieć, że mole nie tylko zamieszkują szafy. Mogą ukrywać się również w odkurzaczach czy na strychach.
2
Na wstępie należy zaznaczyć, że łatwiej jest stosować profilaktykę, niż usunąć już istniejące larwy moli ubraniowych. W związku z tym powinniśmy często wietrzyć nasze szafy oraz znajdujące się w nich ubrania. Szczególnie zwróćmy uwagę na futra, gdyż jest to ulubiony typ ubrania moli.
3
Można spróbować różnych domowych sposobów stosowanych przez nasze babcie. Do pierwszego z nich możemy zaliczyć intensywne zapachy. Mole nienawidzą intensywnych zapachów. Dlatego też w szafach powinniśmy umieszczać różnego rodzaju pachnidła, bądź suszone zioła, np. lawendę, goździki, czy miętę. Szczególnie można polecić bagno zwyczajne. Jest to roślina rosnąca na wilgotnych, bagnistych terenach. Wydziela ona specyficzny zapach, który odstrasza mole.
Jak być perfekcyjną panią domu?
Jak zrobić wiosenne porządki?
Jak pozbyć się nieprzyjemnego zapachu z mieszkania?
Jak usunąć sierść z dywanu?
strona 1 z 2następna >
 2.7/5 (16 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (2)

BarbaraJanczykowska - 2013-08-19
Uwazam ze jest to wspanialy portal!!!!
Robert - 2013-02-19
A ja oprócz odstraszania, gdy zaatakowały już moje ubrania stosowałem jeszcze plastry z lepem. Łapały się w nie masakrycznie. Co któryś narodził się, to zaraz wpadał w pułapkę :). Chyba te lepy nasączone były jakimś specjalnym wabikiem. Przyklejały się i ginęły. Do kupienia w zwykłych marketach.
Jak pozbyć się moli?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub