Tutaj jesteś: Biznes > Zasoby Ludzkie (HR) > Relacje Interpersonalne > Jak odczytywać mowę ciała?
Jak odczytywać mowę ciała?

Jak odczytywać mowę ciała?

, specjalista Tipy.pl
 5/5 (2 ocen)
Oceń 
Każdy używa jakiejś gestykulacji, jedni subtelnej, inni nieco mocniejszej, ale większość gestów posiada jakieś znaczenie. Najczęściej nie zdajemy sobie nawet sprawy z tego, jak nasza podświadomość kieruje naszymi gestami. Taka wiedza może być nam przydatna chociażby po to, żeby odczytać zachowanie innych.
1
Drapanie, dotykanie i subtelne pocieranie nosa. Jeśli oczywiście osoba z którą rozmawiamy nie ma kataru, a dość często dotyka rękoma okolic nosa, może to oznaczać, że próbuje opowiadać kłamstwa, a rękoma zakrywa przy tym usta.
2
Pocieranie oka, również może świadczyć o mijaniu się z prawdą, w związku z czym osoba z nami rozmawiająca unika kontaktu wzrokowego.
3
Jeśli natomiast nasz rozmówca zakrywa usta rękoma, może to oznaczać, że to on podejrzewa nas o kłamstwo.
4
Drapanie się po szyi, może być oznaką niezgody na naszą propozycję. Osoba zachowująca się w ten sposób próbuje opóźnić moment odpowiedzi, ponieważ do końca nie jest pewna tego, co zadecydować.
5
Jeśli nasz rozmówca opiera policzek o dłoń, przy czym pod brodą znajduje się kciuk, a palec wskazujący jest wyprostowany, oznacza to, że jest on sceptycznie nastawiony do tego, co mówimy.
6
Gdy podczas negocjacji zauważymy, że rozmówca zaczyna głaskać swoją brodę, możemy przypuszczać, że zastanawia się on nad nasza propozycją. Jeśli jednak bezpośrednio po głaskaniu osoba, z którą rozmawiamy, krzyżuje ręce na piersi, odchyla się na krześle i krzyżuje nogi w kostkach, będziemy musieli pogodzić się z porażką.
Jak nauczyć się rozmawiać z ludźmi?
Jak przygotować się do assessment center?
Jak rozwiązywać konflikty w pracy?
Jak kontrolować emocje?
strona 1 z 2następna >
 5/5 (2 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Spośród wszystkich niewerbalnych sygnałów, język oczu jest prawdopodobnie najbardziej fascynujący. Mówi się, że „oczy...
Jak wykorzystać kontakt wzrokowy do budowania zaufania?
Spośród wszystkich niewerbalnych sygnałów, język...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub