Tutaj jesteś: Biznes > Zasoby Ludzkie (HR) > Relacje Interpersonalne > Jak odczytywać mowę ciała?

Jak odczytywać mowę ciała?

, specjalista Tipy.pl
 5/5 (2 ocen)
Oceń 
Każdy używa jakiejś gestykulacji, jedni subtelnej, inni nieco mocniejszej, ale większość gestów posiada jakieś znaczenie. Najczęściej nie zdajemy sobie nawet sprawy z tego, jak nasza podświadomość kieruje naszymi gestami. Taka wiedza może być nam przydatna chociażby po to, żeby odczytać zachowanie innych.
1
Drapanie, dotykanie i subtelne pocieranie nosa. Jeśli oczywiście osoba z którą rozmawiamy nie ma kataru, a dość często dotyka rękoma okolic nosa, może to oznaczać, że próbuje opowiadać kłamstwa, a rękoma zakrywa przy tym usta.
2
Pocieranie oka, również może świadczyć o mijaniu się z prawdą, w związku z czym osoba z nami rozmawiająca unika kontaktu wzrokowego.
3
Jeśli natomiast nasz rozmówca zakrywa usta rękoma, może to oznaczać, że to on podejrzewa nas o kłamstwo.
4
Drapanie się po szyi, może być oznaką niezgody na naszą propozycję. Osoba zachowująca się w ten sposób próbuje opóźnić moment odpowiedzi, ponieważ do końca nie jest pewna tego, co zadecydować.
5
Jeśli nasz rozmówca opiera policzek o dłoń, przy czym pod brodą znajduje się kciuk, a palec wskazujący jest wyprostowany, oznacza to, że jest on sceptycznie nastawiony do tego, co mówimy.
6
Gdy podczas negocjacji zauważymy, że rozmówca zaczyna głaskać swoją brodę, możemy przypuszczać, że zastanawia się on nad nasza propozycją. Jeśli jednak bezpośrednio po głaskaniu osoba, z którą rozmawiamy, krzyżuje ręce na piersi, odchyla się na krześle i krzyżuje nogi w kostkach, będziemy musieli pogodzić się z porażką.
Jak się dowiedzieć czy się podobam?
Jak się skutecznie komunikować?
Jak kontrolować gniew?
Jak napisać ofertę pracy?
strona 1 z 2następna >
 5/5 (2 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Każdy gest, bez względu na to czy jest to skinienie głowy czy też kręcenie nią, może nam coś powiedzieć. Czy patrzysz w...
Jak odczytać mowę ciała?
Każdy gest, bez względu na to czy jest to skinienie głowy czy też kręcenie nią...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub