Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Sprzątanie > Czyszczenie mebli > Jak pozbyć się korników?
Jak pozbyć się korników?

Jak pozbyć się korników?

, specjalista Tipy.pl
 4.9/5 (18 ocen)
Oceń 
Korniki to bardzo powszechny problem właścicieli drewnianych mebli, podłóg czy schodów. Jeśli w porę nie zareagujemy, naszych pięknych drewnianych sprzętów nie da się już uratować. Są różne metody zwalczania korników czy też- najczęściej z nimi mylonych - kołatek i spuszczeli. Możesz zdecydować się na sposoby domowe, wykorzystanie gotowych sklepowych preparatów lub zamówienie fachowców.
1
Terpentyna

Sposób 1
terpentyna,
strzykawka + igła

Z uwagi na to, że terpentyna jest tu jedynym podanym składnikiem, nie podaję żadnych proporcji. Wstrzyknij za pomocą strzykawki terpentynę do każdej zrobionej przez kornika dziurki tak, aż specyfik zacznie z tego kanalika wyciekać. Niestety ta metoda skuteczna jest raczej wówczas gdy korniki dopiero zaczęły się zadamawiać w twoim drewnie.

Sposób 2
terpentyna,
4 puszki (np. po konserwach)

Gdy chcesz zwalczyć korniki w meblu o dużych gabarytach (np. szafa, komoda). Nogi mebla wstaw w puszki, po czym wlej do nich terpentynę lub przygotowaną wcześniej mieszankę terpentyny, nafty i naftaliny. Niestety metoda ta wymaga sporo czasu, ale do jej zalet należy to, że nie jest zbyt pracochłonna. Wystarczy po prostu co kilka dni uzupełniać ilość terpentyny w puszkach.

Sposób 3
terpentyna,
jakieś naczynie

W przypadku, gdy przedmiot zaatakowany przez korniki nie jest zbyt duży (może być to np. drewniana figurka), po prostu zamocz go w naczyniu napełnionym terpentyną na ok. miesiąc.

Jeżeli nie masz pod ręką terpentyny, w analogiczny sposób możesz posłużyć się benzyną, naftą, formaliną lub denaturatem.
Jak odstraszyć szerszenie?
16 sekretów perfekcyjnej pani domu
Jak czyścić kanapę i fotele?
Jak usunąć sierść z dywanu?
strona 1 z 3następna >
Przeczytaj teraz: Jak pozbyć się rybików?
 4.9/5 (18 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Jak zwalczyć pluskwy domowe?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub