Tutaj jesteś: Podróże > Typy Podróży > Samochodem > Jak wzywać pogotowie?
Jak wzywać pogotowie?

Jak wzywać pogotowie?

, specjalista Tipy.pl
 3/5 (2 ocen)
Oceń 
Często, działając pod wpływem wielkich emocji i stresu związanych z uczestniczeniem w wypadku, nie umiemy prawidłowo wezwać pomocy (różnego rodzaju służb ratunkowych). Ten element jest bardzo ważny, ponieważ im dokładniejsze informacje przekażemy, tym służby ratunkowe (w szczególności pogotowie) szybciej dotrą na miejsce kolizji, wypadku. Ważne, żeby w takich sytuacjach zachować spokój i działać z głową. Panika w niczym nam nie pomoże, a sprawi tylko, że nasze działania będą chaotyczne. Edukacja na ten temat jest coraz bardziej rozpowszechniana, szczególnie w przedszkolach i szkołach podstawowych. Ważne, żeby nasze społeczeństwo było świadome zagrożeń i umiało na nie odpowiednio reagować. W związku z tym, poniżej znajdziesz informacje odnośnie prawidłowego wzywania pomocy.
1
Przypomnijmy najpierw numer, dzięki któremu można wezwać pogotowie. Numer bezpośredni na pogotowie to 999, natomiast numer alarmowy międzynarodowy to 112. W przypadku wzywania służb medycznych ważna jest kolejność podawanych informacji. Od najważniejszej do mniej ważnych. Jaka jest prawidłowa kolejność? Czytaj dalej.
2
Najważniejsze jest miejsce wypadku. Dzwoniąc na pogotowie najpierw powinniśmy podać lokalizację kolizji. Dlaczego? Ponieważ w przypadku, gdy rozładuje się nam telefon służby medyczne będą wiedziały gdzie mają wysłać karetkę. Gdy wypadek jest w miejscu dość trudnym do znalezienia warto, żeby ktoś wyszedł po służby medyczne. Przyspieszy to akcję ratunkową, a tym samym zwiększy szanse na przeżycie. Oczywiście nie należy zostawiać osoby poszkodowanej samej sobie.
3
Następnie trzeba określić powód, dla którego dzwonimy. Dlaczego wzywamy karetkę? Tutaj trzeba powiedzieć dyspozytorowi co się stało. Powody wezwania mogą być różne. Począwszy od wezwania do chorej osoby w domu, skończywszy na wypadku drogowym.
Jak walczyć z sennością?
Jak jeździć oszczędnie dieslem?
Jak zapobiegać parowaniu szyb w samochodzie?
Do czego uprawnia karta parkingowa dla niepełnosprawnych?
strona 1 z 2następna >
Przeczytaj teraz: Jak wezwać pomoc drogową?
 3/5 (2 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Misiex - 2011-10-05
A jeśli np. czas nagli , albo jest to wieś bez ulicy. To co powiemy? Np. Chotowa przy domu numer 250a? Czy tak może być?
W ostatnich latach wzrosła liczba wypadków samochodowych. Jeżeli kiedykolwiek przytrafił Ci się jakiś wypadek lub...
Jak zachować się po stłuczce samochodowej?
W ostatnich latach wzrosła liczba wypadków samochodowych...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub