Tutaj jesteś: Dziecko > Dzieci > Dziecko a Sport > Co robić w przypadku krwotoku z nosa?

Co robić w przypadku krwotoku z nosa?

, specjalista Tipy.pl
 3.5/5 (6 ocen)
Oceń 
Krwawienie z nosa to częsta i niezbyt groźna przypadłość. Zwłaszcza w dzieciństwie mało ostrożne zabawy i biegi sprawiają, że maluchy często wracają do domu z czerwoną chusteczką przy nosie. Zatamowanie krwotoku z nosa nie jest niby trudnym zadaniem, jednak wbrew pozorom często popełnimy przy tym błędy. Warto więc przypomnieć sobie podstawy pierwszej pomocy, ponieważ z krwawieniem z nosa z pewnością spotkamy się jeszcze nieraz.
1
Najczęstszymi przyczynami krwotoku są: nadciśnienie tętnicze, zbyt duży wysiłek fizyczny, uderzenia w nos, zapalenie zatok lub intensywny katar. Inne przyczyny to: polipy nosa, miażdżyca naczyń krwionośnych, leki zaburzające krzepniecie krwi (np. aspiryna), choroby wątroby, hemofilia itd.
Ogólnie, krwawienie oznacza uszkodzenie naczyń żylnych jamy nosowej, w wyniku czego krew wydobywa się na zewnątrz.
2
Jak powinno się prawidłowo postępować przy krwotoku? Sadzamy osobę poszkodowaną z lekko pochylona głową, najlepiej nad miską lub zlewem. Poszkodowany powinien delikatnie, ale starannie wydmuchać nos, aby pozbyć się z niego wszystkich skrzepów krwi. Na karku układamy mu chłodne okłady, np. ze zwilżonego wodą ręcznika. Następnie należy ścisnąć płatki nosa, tak aby zatamować drogę krwi. Skrzydełka nosa najłatwiej uciskać palcem wskazującym i kciukiem.
3
Krew, gdy ma zatamowaną drogę odpływu, może zacząć się zbierać w ustach. Nie powinniśmy się tego przestraszyć, tylko regularnie wypluwać ją do miski. Pamiętajmy przy tym, aby regularnie zmieniać okład na karku, powinien on cały czas być zimny. Po ok. 10-15 minutach objawy powinny ustąpić.
Jak odstawić roczne lub dwuletnie dziecko od karmienia piersią?
Jak zrobić samolot z papieru?
Jak zrobić ducha origami?
Jak zrobić mapę skarbów?
strona 1 z 2następna >
 3.5/5 (6 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Niemal każde skaleczenie lub uraz wiąże się nieuchronnie z odczuwaniem bólu. Wyjątkowo silny ból towarzyszy...
Jak postępować w przypadku urazu nosa lub uszu?
Niemal każde skaleczenie lub uraz wiąże się nieuchronnie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub