Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Ogrody > Posągi, Figury i Fontanny > Jak tanio zrobić oczko wodne?

Jak tanio zrobić oczko wodne?

, specjalista Tipy.pl
 3.7/5 (22 ocen)
Oceń 
Marzy ci się oczko wodne? Zbiorniki wodne są doskonałym uzupełnieniem ogrodów jednak ich wybudowanie łączy się z dość poważnym wydatkiem. Poniżej znajdziesz prosty sposób na zrobienie oczka wodnego z dmuchanego basenu.
1
Wybierz odpowiednie miejsce w którym oczko wodne będzie się najkorzystniej prezentowało.
2
Wykop dół o takich wymiarach jak przygotowany basen. Górna krawędź basenu powinna być dokładnie na poziomie trawnika. Wyrównaj dno. Usuń wszelkie kamienie i korzenie które mogłyby przebić plastikowe dno basenu.
3
Zrób małe dziurki w bokach plastikowego basenu (troszkę niżej od górnej krawędzi). Wezbrana woda w czasie ulewnych deszczów będzie miała zapewniony odpływ. Zamiast plastikowego basenu (nienadmuchanego) możesz użyć folii aluminiowej, ale musisz pamiętać, aby była wystarczająco duża i mocna.
4
Umieść plastikowy, nienadmuchany basen lub folię w wykopie. Dokładnie obsyp brzegi ziemią i mocno ją ubij.
5
Na dno basenu nasyp gruboziarnisty piasek zmieszany z torfem, aby plastik (folia) dobrze się trzymał.
6
Kawałki plastiku wystające ponad ziemię przykryj płaskimi kamieniami.
Jak pielęgnować drzewko bonsai?
Jak suszyć lawendę?
Jak sadzić orzech włoski?
Jak sadzić fasolę?
Wskazówki
  • Taki basenik najlepiej jest instalować jesienią który przez zimę osiądzie. Wówczas na wiosnę można porobić jeszcze jakieś poprawki zanim zaczniemy obsadzanie oczka wodnego roślinami.
 3.7/5 (22 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Blondi_Girl - 2009-08-13
Super!
Oczko wodne stanowi doskonała dekorację ogrodu. Wiele osób uważa, że oczko wodne ma właściwości terapeutyczne i...
Jak uszczelnić oczko wodne?
Oczko wodne stanowi doskonała dekorację ogrodu. Wiele osób uważa, że oczko wodne...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub