Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Ogrody > Uprawa Warzyw > Jak sadzić ogórki?

Jak sadzić ogórki?

, specjalista Tipy.pl
 2.9/5 (19 ocen)
Oceń 
Wierzcie lub nie, ale ogórki są uprawiane już prawie od 3000 lat. Pochodzące z Indii, niesamowicie orzeźwiające warzywo, zostało przedstawione Europie przez Rzymian, docierając do Anglii w XIV wieku i do Ameryki Północnej w wieku XVI. Kiedyś używano ogórków do leczenia ran po ugryzieniach skorpiona, złego wzroku i do odstraszania myszy. Dzisiejszy nowoczesny ogórek jest znacznie mniej ceniony i bardziej dostępny, niż kiedyś. Niestety, w związku z rozwojem techniki, ogórki, które kupujesz w sklepie, są tylko odrobinę smaczniejsze, niż gąbka. Oczywiście, wiele ze starych odmian ogórków wciąż jest dostępnych, ale aby wydobyć z ogórka smak i jego historię, będziesz musiała sama je wyhodować i na szczęście nie jest to takie trudne, nawet jeśli nie masz doświadczenia.
1
Aby rozpocząć wczesne zbiory, najlepiej jest zacząć od zasadzenia nasion ogórków w pomieszczeniu albo w podgrzewanej szklarni. Oczywiście nasiona ogórków mogą być również zasiane bezpośrednio w ogródku, jeżeli tylko ryzyko nagłych przymrozków zostanie zażegnane, jednak taki zabieg spowoduje, że na zbiory trzeba będzie trochę dłużej poczekać.
2
Możesz rozpocząć sadzenie nasion ogórka, w każdej chwili od końca marca. Wypełnij doniczki kompostem dobrej jakości. Używając sadzaka albo okrągłego końca ołówka, zrób dwie dziurki w pobliżu środka doniczki. Umieść po jednym ziarnie ogórka w każdej z dziur, następnie wypełnij je kompostem i podlej dokładnie. Doniczki są teraz gotowe do przeniesienia ich na ciepły parapet lub do podgrzewanej szklarni. Możesz również nakryć doniczki cienki szkłem lub plexi, aby utrzymać wilgoć.
3
Nasiona ogórka będą kiełkować bardzo szybko - zazwyczaj już po nieco ponad tygodniu - i kiedy tylko zacznie pojawiać nowa sadzonka, należy usunąć szklane przykrycie. Kiedy sadzonki osiągną wysokość ok. 2,5 do 5 cm, należy usunąć słabsze z nich.
Jak zbierać nasiona pomidorów?
Jak zbierać i przechowywać ziemniaki?
Jak sadzić paprykę?
Jak przechowywać przez zimę warzywa w ogrodzie?
strona 1 z 2następna >
Przeczytaj teraz: Jak sadzić pomidory?
 2.9/5 (19 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

grazyna2 - 2013-04-19
Sadzę ogórki prosto do gruntu i tez rosną. Jednak po "Zimnej Zośce" dopiero, nie wcześniej, bo nie lubią mrozu.
Kupiłeś sadzonki pomidorów a ich owoce okazały się wyśmienite? Zbierz z nich nasiona i posiejesz je na następny rok....
Jak zbierać nasiona pomidorów?
Kupiłeś sadzonki pomidorów a ich owoce okazały się...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub