Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Ogrody > Uprawa Warzyw > Sadzenie sałaty
Sadzenie sałaty

Sadzenie sałaty

, specjalista Tipy.pl
 4.3/5 (4 ocen)
Oceń 
Za sprowadzenie sałaty do Polski najprawdopodobniej odpowiada Królowa Bona Sforza, żona Zygmunta Starego. Chyba każdy doskonale wie, ze sałata jest źródłem wielu witamin i mikroelementów i ma zbawienny wpływa na nasze zdrowie. Kruche listki są idealnym dodatkiem do kanapek, możemy wcinać je również zamiast chipsów. Wbrew pozorom sadzenie sałaty wcale nie jest trudne i nie wymaga wiele wysiłku. Poniżej znajdziecie wskazówki, które niewątpliwie ułatwią wam to zadanie.
1

Sadzenie wewnątrz albo w szklarni.

Jeżeli nie posiadasz podgrzewanej szklarni, a chcesz szybko zacząć, możesz zasadzić sałatę w domu. Szybko urośnie, więc możesz chcieć uniknąć przesadzania ich z małych pojemniczków i od razu bezpośrednio zasadzić je w małych doniczkach. Upewnij się po prostu, że używasz pojemników, które są wystarczająco duże dla młodych roślin, aby mogły uzyskać ogrodowe rozmiary bez potrzeby ich przesadzania.

2
Wypełnij pojemnik lub kontener mieszanką gleby i nasion, tak aby sięgała do wysokości 1,5 cm krawędzi, przyklepując ją po bokach. Jeżeli używasz doniczek, umieść kilka nasion w każdej z nich, następnie delikatnie przykryj kompostem, przyklepując go nieco na nasionach. Jeżeli używasz większego kontenera, delikatnie i równomiernie rozprowadź nasiona po całym pojemniku, tak aby na każde 2,5 cm przypadało jakieś 5 nasion. Kiedy to zrobisz, przykryj nasiona kompostem i podlej. Oznacz kontener datą zasadzenia i umieść go w przykrytym miejscu, upewniając się, że jest tam dobry przepływ powietrza.
Jak przechowywać przez zimę warzywa w ogrodzie?
Jak sadzić warzywa?
Jak zrobić pierś z kurczaka nadziewaną salami?
Jak zrobić sos do sałatki Cezar?
strona 1 z 3następna >
Przeczytaj teraz: Jak sadzić sałatę?
 4.3/5 (4 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Jak sadzić rukolę?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub