Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Ogrody > Uprawa Owoców > Jak sadzić truskawki?
Jak sadzić truskawki?

Jak sadzić truskawki?

, specjalista Tipy.pl
 3/5 (2 ocen)
Oceń 
Na świecie jest może jedynie kilka krajów, gdzie nie rosną truskawki. Są to owoce tolerujące większość typów gleby, niewymagające specjalnych środków odżywczych i potrafią przetrwać w najróżniejszych warunkach atmosferycznych, zaczynając od zimnej i mokrej Szkocji, kończąc na gorącej Hiszpanii. Jeżeli dobrze wybierzesz rodzaj truskawek i postawisz na uprawę w szklarni, możesz mieć dostęp do świeżych truskawek przez nawet pół roku.
1

Wybór.

Podobnie jak w przypadku całego ogrodnictwa, czas poświęcony na przygotowanie miejsca uprawy, rzadko okazuje się czasem straconym. Zanim zanurzysz łopatę w ziemi, musisz podjąć pewne decyzje.

Lokalizacja: Miejsce musi być idealnie chronione przed wiatrem i być w pełnym słońcu przez większość dnia. Duża ilość wody i dobry przepływ powietrza to dwa kluczowe składniki do sukcesu.

Rodzaje: Dwie główne kategorie: owocowanie letnie i stałe. To ostatnie stwierdzenie jest nieco mylące, ponieważ rośliny nie owocują przez dwanaście miesięcy w roku, ale zbiory są dłuższe i zapewniają małe, regularne dostawy późnych truskawek, od sierpnia, aż do momentu nadejścia mroźnej zimy.

Źródło: Truskawki są bardzo podatne na wirusy i choroby gleby. Dlatego właśnie, istotne jest, żeby kupować certyfikowane rośliny, w renomowanych sklepach. Fałszywą oszczędnością jest akceptowanie bezimiennych sadzonek od dobrego znajomego.

Jak zrobić sos truskawkowy?
Jak zrobić mleko truskawkowe?
Jak zrobić mrożoną herbatę z truskawkami i bazylią?
Jak zrobić truskawkową różę z czekoladowym puddingiem?
strona 1 z 5następna >
 3/5 (2 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Jagodnik nie jest jakimś sztywnym określeniem, w którym jasno jest zaznaczone jakie gatunki, w jakich ilościach i w...
Jakie gatunki wybrać do założenia jagodnika? Cz.I
Jagodnik nie jest jakimś sztywnym określeniem, w którym...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub