Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Ogrody > Uprawa Warzyw > Jak uprawiać pomidory pod folią?

Jak uprawiać pomidory pod folią?

, specjalista Tipy.pl
 3/5 (25 ocen)
Oceń 
W środku lata, pomidory będą wspaniale rozwijać się pod folią, przy odpowiednim świetle, cieple, nawodnieniu i odżywieniu. Jednak nie ma sensu, aby niszczyć swoją własną ciężką pracę i patrzeć jak rośliny załamują się pod swoim własnym ciężarem, kiedy wystarczy wbić w ziemię kilka drabinek i tym samym uratować swoje zbiory. Nie chcesz też, aby Twoje rośliny miały zbyt dużo liści, ponieważ to na cennych owocach Ci zależy, dlatego też poniżej znajdziesz kilka wskazówek, które pozwolą Ci utrzymać Twoje rośliny w formie w trakcie ciężkich zbiorów.
1
Pierwszą rzeczą, jaką musisz zrobić, to wbić w ziemię kilka palików lub kratek, aby przywiązać do nich rośliny zanim te zaczną załamywać się pod ciężarem owoców. Wbij na przykład laskę bambusową w ziemię, zaraz przy roślinie, uważając przy tym, aby nie uszkodzić jej korzeni, następnie przywiąż za pomocą żyłki łodygi do palików. Możliwe, że będzie to konieczne w kilku miejscach, wszystko zależy od ciężaru, z jakim zmaga się roślina.
2
Usuwanie bocznych pędów jest bardzo ważnym zadaniem, które pomaga zapobiegać zacienieniu owoców przez liście. Dzięki temu energia rośliny zostanie przekazana dojrzewającym owocom, przez co będzie ona lepiej owocować. To naprawdę proste zadanie: po prostu chwyć młode pędy, które pojawiają się pomiędzy główną łodygą, a owocującą gałązką i zagnij je mocno do dołu, aby oderwać je od gałęzi. Postaraj się nie pozostawiać kikutów, które będą obumierać.
3
Gdy wzrośnie temperatura, podlewaj swoje rośliny za każdym razem, kiedy uznasz, że jest im to potrzebne - być może konieczne będzie nawadnianie codzienne, albo co drugi dzień, wszystko zależy od temperatury. Pomidory czerpią bardzo duże korzyści z dodatkowego odżywiania, w szczególności potas (który znajdziesz w specjalnych nawozach do pomidorów) sprawi, że Twoje rośliny dadzą dobre zbiory. Na etykiecie nawozu do pomidorów sprawdź jak często powinieneś go stosować.
Jak zrobić sos pomidorowy na zimę?
Jak zbierać nasiona pomidorów?
Jak zrobić nadziewane papryki i pomidory (gemista)?
Jak uprawiać pomidory?
Wskazówki
  • Regularnie sprawdzaj wiązania roślin, upewniając się, że nie są one zbyt luźne i że nie wbijają się w łodygę. Dodawaj co jakiś czas nowe paliki, aby zapewniać roślinom dodatkowe wsparcie.
  • Jeżeli Twoja pierwsza próba obszczypywania bocznych pędów nie zakończy się sukcesem, oberwij pozostałą część pędu tak, aby nie uszkodzić sąsiadujących owoców.
Przeczytaj teraz: Jak sadzić pomidory?
 3/5 (25 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Jeżeli nadal masz trochę zielonych pomidorów na krzakach, nie masz się co martwić. Jest na nie wiele sposobów. Możesz...
Jak zamrozić zielone pomidory?
Jeżeli nadal masz trochę zielonych pomidorów na krzakach...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub