Tutaj jesteś: Motoryzacja > Naprawa Samochodu > Inne naprawy > Jak wypolerować lampy samochodowe?
Jak wypolerować lampy samochodowe?

Jak wypolerować lampy samochodowe?

, specjalista Tipy.pl
 4.9/5 (293 ocen)
Oceń 

Plastikowe reflektory samochodowe łatwo ulegają zniszczeniu. Łatwo je porysować, często też powstają odpryski po kamykach wypadających spod kół poprzedzających samochodów. Plastikowe reflektory są również bardzo podatne na szkodliwe działanie warunków atmosferycznych. Matowieją również pod wpływem działania promieni słonecznych oraz po używaniu środków nieprzeznaczonych do mycia samochodów. Zniszczone lampy wyglądają po prostu brzydko i dodają lat samochodowi, ponadto znacznie zmniejszają widoczność podczas jazdy po zmroku. Można oczywiście kupić nowe reflektory, ale jest to duży koszt. Na rynku dostępne są również zamienniki, które na pewno nie będą się spisywać tak dobrze jak lampy oryginalne. Takie zniszczone lampy można samemu odnowić, co poprawi ich skuteczność działania i polepszy wygląd całego auta.

Do przeprowadzenia tej operacji nie potrzeba żadnego specjalistycznego sprzętu. Będziesz potrzebował: Papierów ściernych przeznaczonych do matowania na mokro 1200 i 2500, taśmy malarskiej do oklejenia karoserii dookoła lampy, to w przypadku gdy nie decydujemy się na wymontowywanie lamp do polerowania, oraz pasty polerskiej mocno ściernej, którą można łatwo kupić w sklepach lakierniczych i z częściami samochodowymi. Należy przygotować również miękkie szmatki do nakładania pasty i polerowania. Po zgromadzeniu potrzebnych materiałów, wykonaj następujące kroki:
1

Umyj dokładnie reflektory, zwróć uwagę na przyklejone drobiny smoły i kawałki kamieni, które później mogłyby rysować reflektory podczas czyszczenia.

2
Zabezpieczenie karoserii taśmą

Oklej karoserię wokół reflektorów taśmą i zabezpiecz inne elementy wokół reflektorów, przy których będziesz pracował.

3

Papier ścierny 1200 namocz w wodzie i matuj nim reflektor ciągle maczając go w wodzie, tak aby reflektor cały czas był mokry.

4

Gdy uznasz, że cały reflektor jest dokładnie zmatowany, powtórz matowanie papierem 2500. Im dłużej i dokładniej matujesz reflektor, tym efekt końcowy będzie lepszy.

5

Osusz lampę i nałóż na nią warstwę pasty polerskiej, po czym wypoleruj ją miękką szmatką. Poleruj do uzyskania zadowalającego efektu.

6
Wypolerowane lampy samochodowe

Jeżeli po pierwszym polerowaniu nie uzyskałeś zadowalającego efektu, powtórz wszystkie kroki od początku jeszcze raz.

Jak usunąć rysy na lakierze?
Jak ustawić światła w aucie?
Jak naprawić zapalniczkę w samochodzie?
Jak wymienić świece zapłonowe?
 4.9/5 (293 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (4)

Adamski - 2014-05-20
Wszystko ładnie pięknie ale tych papierków to troszkę za mało... Robiąc lampy u siebie zaczynałem od papieru 800, i potem przejścia kolejno na 1000, 1200, 1500, 2000, 2500, 3000. Roboty co nie miara ale za to lampy w Vectrze C wyglądają jak nowe. Papier przed rozpoczęciem należy namoczyć we wodzie ale później znacznie łatwiej jest wspomagać się spryskiwaczem niż co chwilę sięgać do naczynia z wodą. Lampy po działaniu samymi papierami nie będą wyglądały idealnie - proszę się nie przejmować. Najlepiej jest po nich użyć, tak jak napisał autor - pasty polerskiej ale takiej lekko ściernej (TYLKO NIE TEMPO ITP!). A następnie zabezpieczyć je filtrem UV - w moim przypadku użyłem Meguiar`s Headlight Protectant ale jest na rynku cała masa innych produktów które chronią przed promieniowaniem UV. Pozdrawiam i życzę powodzenia!

P.S. Pasta do zębów owszem wypoleruje lampy ale zostawi (sama je zrobi) mnóstwo rys. Nie jest to idealne rozwiązanie.
regenerownia - 2014-05-14
Ja mam bardzo prosty i tani sposób - polerowanie pastą do zębów :)
gineer - 2013-07-03
Z reguły powierzchnia lamp pokryta jest powłoką zabezpieczającą. jeśli ja spolerujemy będą znów matowieć po paru tygodniach. Po spolerowaniu, trzeba je pokryć specjalnym środkiem ochronnym. Można go bez problemu kupić
zuziazyl - 2013-05-06
O takim czymś jeszcze nie widziałam.
Teoretycznie wymiana koła w samochodzie jest sprawą niezwykle prostą. Większość mężczyzn uznaje takie pytanie za głupie...
Jak zmienić koło?
Teoretycznie wymiana koła w samochodzie jest sprawą niezwykle prostą. Większość...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub