Tutaj jesteś: Komputery > Systemy Operacyjne > System Operacyjny Windows > Jak zainstalować Ubuntu z pendrive'a?

Jak zainstalować Ubuntu z pendrive'a?

, specjalista Tipy.pl
 5/5 (240 ocen)
Oceń 

Możliwość zainstalowania systemu z pendrive-a jest bardzo przydatna szczególnie w przypadku netbook- ów, które nie posiadają napędu optycznego. System taki można również uruchomić w taki sam sposób jak płytę LiveCD z tym, że będzie można zapisywać ustawienia czy dokumenty. Instalacja systemu z pendrive-a wygląda identycznie jak w przypadku instalacji z płyty (bootowanie musi być ustawione na pendrive-a). Aby zainstalować Ubuntu z pendrive-a musisz mieć na nim instalator. Poniżej znajdują się wskazówki jak utworzyć takiego pendrive używając Windowsa lub Ubuntu.

Obraz .iso systemu., Pendrive-a (minimum 2 GB)., Windowsa lub Ubuntu., Chwila wolnego czasu.
1

Windows:

Przejdź do strony „http://www.pendrivelinux.com/universal-usb-installer-easy-as-1-2-3” i pobierz Universal USB Installer.

2
Uruchom instalator, przeczytaj i zaakceptuj postanowienia licencyjne.
3

W polu „step 1”, wybierz dystrybucję, która ma być zainstalowana. Wybrana dystrybucja musi być taka sama jak obraz, który posiadasz.

4

W polu „step 2” kliknij „Browse”, przejdź do katalogu gdzie znajduje się pobrany obraz .iso i go wybierz.

5

W polu „step 3” wybierz urządzenie USB na, które ma zostać skopiowane Ubuntu i kliknij „Create”.

6

Ubuntu:

Ubuntu ma wbudowane narzędzie do utworzenia LiveUSB , włóż pendrive-a i kliknij System -> Administracja i wybierz „Asystent dysku uruchomieniowego (Startup Disk Creator)”.

7

W polu „Obraz płyty źródłowej” kliknij „Inny”, wybierz i otwórz obraz .iso.

8
W polu „Dysk do użycia” wybierz swojego pendrive-a.
9

Można jeszcze wybrać co system ma robić z ustawieniami i dokumentami po zamknięciu. Może je zapisywać ale będzie potrzebował dodatkowego miejsca na pendrive, albo je porzucał.

10
Po wybraniu wszystkich opcji wybierz „Utwórz dysk startowy”.
Jak usunąć programy z autostartu?
Jak zainstalować czcionkę XP / Vista / Windows 7?
Jak rozszerzyć pamięć wirtualną?
Jak włączyć XP mode w Windows 7?
 5/5 (240 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Tomek - 2012-05-05
Polecam także inny program:
http://ebloog.pl/lili-usb-creator-stworz-bootowalny-pendrive-z-linuxem/
Jeśli chcesz spróbować Ubuntu, a boisz się go zainstalować możesz spróbować instalatora wubi. Jest to instalator Ubuntu...
Instalacja ubuntu wewnątrz Windows
Jeśli chcesz spróbować Ubuntu, a boisz się go zainstalować...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub