Tutaj jesteś: Komputery > Systemy Operacyjne > System Operacyjny Windows > Jak zainstalować Ubuntu z pendrive'a?
Jak zainstalować Ubuntu z pendrive'a?

Jak zainstalować Ubuntu z pendrive'a?

, specjalista Tipy.pl
 5/5 (240 ocen)
Oceń 

Możliwość zainstalowania systemu z pendrive-a jest bardzo przydatna szczególnie w przypadku netbook- ów, które nie posiadają napędu optycznego. System taki można również uruchomić w taki sam sposób jak płytę LiveCD z tym, że będzie można zapisywać ustawienia czy dokumenty. Instalacja systemu z pendrive-a wygląda identycznie jak w przypadku instalacji z płyty (bootowanie musi być ustawione na pendrive-a). Aby zainstalować Ubuntu z pendrive-a musisz mieć na nim instalator. Poniżej znajdują się wskazówki jak utworzyć takiego pendrive używając Windowsa lub Ubuntu.

Obraz .iso systemu., Pendrive-a (minimum 2 GB)., Windowsa lub Ubuntu., Chwila wolnego czasu.
1

Windows:

Przejdź do strony „http://www.pendrivelinux.com/universal-usb-installer-easy-as-1-2-3” i pobierz Universal USB Installer.

2
Uruchom instalator, przeczytaj i zaakceptuj postanowienia licencyjne.
3

W polu „step 1”, wybierz dystrybucję, która ma być zainstalowana. Wybrana dystrybucja musi być taka sama jak obraz, który posiadasz.

4

W polu „step 2” kliknij „Browse”, przejdź do katalogu gdzie znajduje się pobrany obraz .iso i go wybierz.

5

W polu „step 3” wybierz urządzenie USB na, które ma zostać skopiowane Ubuntu i kliknij „Create”.

6

Ubuntu:

Ubuntu ma wbudowane narzędzie do utworzenia LiveUSB , włóż pendrive-a i kliknij System -> Administracja i wybierz „Asystent dysku uruchomieniowego (Startup Disk Creator)”.

7

W polu „Obraz płyty źródłowej” kliknij „Inny”, wybierz i otwórz obraz .iso.

8
W polu „Dysk do użycia” wybierz swojego pendrive-a.
9

Można jeszcze wybrać co system ma robić z ustawieniami i dokumentami po zamknięciu. Może je zapisywać ale będzie potrzebował dodatkowego miejsca na pendrive, albo je porzucał.

10
Po wybraniu wszystkich opcji wybierz „Utwórz dysk startowy”.
Jak rozszerzyć partycję systemową Windows 7?
Sprzątanie Ubuntu
Jak przenieść Moje Dokumenty na inny dysk?
Jak przeinstalować Windows 7?
 5/5 (240 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Tomek - 2012-05-05
Polecam także inny program:
http://ebloog.pl/lili-usb-creator-stworz-bootowalny-pendrive-z-linuxem/
<p>Ubuntu domyślnie jest wyposażone w środowisko graficzne gnome (od wersji 11.04 Unity), jednak w systemach z rodziny...
Jak zainstalować KDE w Ubuntu?
Ubuntu domyślnie jest wyposażone w środowisko graficzne...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub