Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Ogrody > Kwiaty w Ogrodzie > Jak sadzić frezję?
Jak sadzić frezję?

Jak sadzić frezję?

, specjalista Tipy.pl
 2.9/5 (17 ocen)
Oceń 
Frezja jest kwiatem zygomorficznym, co oznacza, iż rośnie wzdłuż jednej części łodygi, w tej samej płaszczyźnie. Kiedy jednak dobrze się przyjrzysz zauważysz, że kwiaty są skierowane do góry. Łodygi frezji mają zwyczaj załamanie 90 stopni tuż pod dolnym kwiatem, co powoduje, że górna część łodygi rośnie niemal równolegle z ziemią. Pąki kwiatów rozwijają się ku górze, co czyni je piękne i idealne do posadzenia w ogrodzie.
1

Hodowla na zewnątrz.

Znajdź miejsce, gdzie gleba ma dobry drenaż, tak więc unikaj miejsc, w których często występują kałuże lub dodaj do gleby nieco materiału organicznego, tak, aby ziemia się podniosła o ok. 5 – 7 cm. Ziemia kompostowa, torf lub nawóz nadają się do tego idealnie, w dodatku są łatwo dostępne.

2
Upewnij się, że miejsce przeznaczone dla frezji jest dobrze nasłonecznione.
3
Zrób otwory na 5 cm głębokości i umieść w nich bulwy frezji, rozmieszczając je ok. 7 cm od siebie. Ich bulwy wyglądają jak małe cebulki, zasadź je kierując spiczastą końcówką ku górze.
4
Po zasadzeniu, dobrze nawodnij frezję. Korzenie oraz kiełki uformują się jesienią. Przez zimę nastąpi wzrost, natomiast pierwsze kwiaty rozwiną się wiosną.
5
Kiedy kwiaty się rozwiną, nie bój się ich ucinać, dla utworzenia pięknych bukietów. W żaden sposób nie uszkodzi to rośliny.
6
Kiedy kwiat przekwitnie pozostaw liście na swoim miejscu, nie odcinaj ich, ponieważ zbiorą promieni słoneczne i zapewnią całej roślinie pożywienie na kolejny rok. Podlewaj frezję jak tylko zajdzie potrzeba.
Jak sadzić słonecznik?
Jakie rośliny posadzić na cmentarzu?
Jak przycinać róże?
Jak hodować amarylis (hipeastrum)?
Wskazówki
  • W doniczkach 30-40 cm umieść 15- 20 roślin
  • W doniczkach 25 cm umieść 12 – 14 roślin
  • W doniczkach 20 cm umieść 9 roślin
strona 1 z 3następna >
 2.9/5 (17 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

olaa - 2012-03-21
tak wykop bo frezje są bardzo wrażliwe na móz.
drapak10 - 2011-07-08
Wszystko ładnie,pięknie,ale nic nie wiem czy cebulki frezji na zime wykopywać,czy nie?[mam na działce]
Tulipany są doskonałym wyborem do twojego ogrodu. Występują w bardzo wielu kolorach i odmianach. Cebulki tulipanów...
Jak sadzić tulipany?
Tulipany są doskonałym wyborem do twojego ogrodu. Występują w bardzo wielu kolorach...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub