Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Ogrody > Uprawa Owoców > Jak sadzić maliny?
Jak sadzić maliny?

Jak sadzić maliny?

, specjalista Tipy.pl
 4.9/5 (25 ocen)
Oceń 
Malina to jedna z najpopularniejszych roślin klimatu umiarkowanego uprawnych w naszym kraju. Niektórzy uprawiają ją jedynie na własne potrzeby - nic dziwnego, nie ma to jak garść pysznych, skąpanych w słońcu malin lub zdrowy kompot czy sok malinowy własnej produkcji. Inni zajmują się towarową produkcją tych owoców. Jeśli i my chcemy zająć się uprawą tej rośliny, musimy odpowiednio przygotować glebę i wykonać szereg innych niezbędnych czynności.
3
Nawożenie

Maliny dobrze reagują na nawożenie organiczne. Można zatem wykorzystać do niego obornik w dawce 40-50 t/ha. Inny sposób to wysiew “nawozów zielonych” na przyoranie.

Jeśli chodzi o nawożenie mineralne, powinno być one przygotowane pod względem zasobności gleby w dane składniki mineralne. Dlatego też najlepszym pomysłem jest wykonanie go dopiero po analizie gleby. Przeciętne dawki są następujące: 150 kg/ha K2O w postaci siarczanu potasu lub 100 kg/ha P2O5  w formie siarczanu potasu.
4
Sadzenie malin

Powodzenie naszej malinowej uprawy zależeć będzie też w dużej mierze od materiału do sadzenia. Niezależnie od tego, na jaką odmianę maliny się zdecydujemy, materiał musi być wolny od chorób, posiadać dobrze rozwinięty system korzeniowy i pochodzić ze sprawdzonego źródła, a więc kwalifikowanej szkółki.

Za sadzenia malin powinniśmy zabrać się jesienią lub wczesną wiosną. Z uwagi na korzystniejsze warunki wilgotnościowe, o wiele lepiej na termin sadzenia wybrać jesień. Rośliny sadzimy w osiadłą glebę, na głębokość o ok. 2-3 cm większą, niż ta, w której rosły w szkółce. Bardzo ważne jest, by po posadzeniu rośliny dokładnie obcisnąć glebę wokół niej.

Przejdźmy teraz do rozstawy roślin. Średnia odległość wynosić powinna 2 m x 0,5 m, lecz jeśli zdecydujemy się na prowadzenie malin w postaci szpaleru podwójnego będzie już ona wynosić 3 m x 0,5 m.
Jak uprawiać truskawki pnące?
Jak sadzić poziomki?
Jak zrobić shake jagodowy?
Jak rozpoznać drugą połówkę?
Przeczytaj teraz: Jakie są odmiany malin?
 4.9/5 (25 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Jak przycinać maliny?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub