Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Ogrody > Sadzenie > Jak sadzić orzech włoski?
Jak sadzić orzech włoski?

Jak sadzić orzech włoski?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 1.2/5 (264 ocen)
Oceń 
Orzech włoski należy do bardzo atrakcyjnych drzew liściastych, które możemy znaleźć w wielu miejscach świata. Charakteryzuje go gęste listowie i spora wysokość oraz łatwość sadzenia z nasion.
1

Sadzenie orzecha włoskiego z nasiona (owocu).

Zbierz dojrzałe owoce, które spadły z drzewa i je dokładnie osusz. Wysuszone owoce zakop na głębokości ok. 20 cm pod powierzchnią ziemi. Należy zakopać większą ilość owoców, ponieważ część z nich zgnije, część zostanie zjedzona przez nornice, a inne nie wykiełkują. W przypadku gdy urośnie więcej drzewek, będzie je można przesadzić.

Na pierwsze owoce będziesz musiał czekać około 7-10 lat. Pełnię owocowania drzewko uzyska dopiero po 30 latach. Owoce drzewa "dziecka" będą gorszej jakości od owoców drzewa macierzystego. Z tego powodu lepiej zasadzić drzewka szczepione ze szkółki, które będą wysokiej jakości, a drzewko będzie owocować już po 2-3 latach.

2

Sadzenie drzewka orzecha włoskiego

Drzewka orzecha włoskiego można kupić w większości sklepów ogrodniczych oraz w szkółkach. Wybierz drzewko o zdrowych i dużych korzeniach.

Miejsce i rodzaj ziemi

Orzech włoski najlepiej rośnie na żyznych i przepuszczalnych glebach, których odczyn jest obojętny (pH 7). Jeśli masz inną ziemię, wówczas należy rok przed planowanym zasadzeniem drzewka przygotować ją poprzez zmieszanie jej z nawozami wapniowymi i próchnicą.

Jak sadzić śliwę?
Jaką odmianę malin wybrać do ogrodu?
Jak sadzić poziomki?
Jak rozmnożyć bluszcz?
Wskazówki
  • Orzech pobiera z ziemi bardzo dużo składników mineralnych zaś jego korona mocno zacienia teren. Dlatego należy mieć na uwadze, że obok orzecha raczej nic już więcej nie urośnie.
strona 1 z 2następna >
 1.2/5 (264 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

czytacz - 2012-11-05
orzech u mojej babci ma srednice ponad 10m i to tylko dlatego ze z jednej strony za blisko posadzono czeresnie wiec odbil z konarami w inna strone. posadzenie go w odleglosci 5 metrow od sasiedniego poskutkuje zachodzeniem na siebie koron i korzenie. pamietajcie ze korzen orzecha moze byc nawet wiekszy od korony.
Liczi rośnie na drzewach dochodzących nawet do 10 metrów wysokości. Liczi wymaga dużo słońca, nie znosi mrozów, ale...
Jak zasadzić liczi?
Liczi rośnie na drzewach dochodzących nawet do 10 metrów wysokości. Liczi wymaga...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub