Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Ogrody > Sadzenie > Jak sadzić orzech włoski?
Jak sadzić orzech włoski?

Jak sadzić orzech włoski?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 1.2/5 (263 ocen)
Oceń 
Orzech włoski należy do bardzo atrakcyjnych drzew liściastych, które możemy znaleźć w wielu miejscach świata. Charakteryzuje go gęste listowie i spora wysokość oraz łatwość sadzenia z nasion.
1

Sadzenie orzecha włoskiego z nasiona (owocu).

Zbierz dojrzałe owoce, które spadły z drzewa i je dokładnie osusz. Wysuszone owoce zakop na głębokości ok. 20 cm pod powierzchnią ziemi. Należy zakopać większą ilość owoców, ponieważ część z nich zgnije, część zostanie zjedzona przez nornice, a inne nie wykiełkują. W przypadku gdy urośnie więcej drzewek, będzie je można przesadzić.

Na pierwsze owoce będziesz musiał czekać około 7-10 lat. Pełnię owocowania drzewko uzyska dopiero po 30 latach. Owoce drzewa "dziecka" będą gorszej jakości od owoców drzewa macierzystego. Z tego powodu lepiej zasadzić drzewka szczepione ze szkółki, które będą wysokiej jakości, a drzewko będzie owocować już po 2-3 latach.

2

Sadzenie drzewka orzecha włoskiego

Drzewka orzecha włoskiego można kupić w większości sklepów ogrodniczych oraz w szkółkach. Wybierz drzewko o zdrowych i dużych korzeniach.

Miejsce i rodzaj ziemi

Orzech włoski najlepiej rośnie na żyznych i przepuszczalnych glebach, których odczyn jest obojętny (pH 7). Jeśli masz inną ziemię, wówczas należy rok przed planowanym zasadzeniem drzewka przygotować ją poprzez zmieszanie jej z nawozami wapniowymi i próchnicą.

Jak sadzić poziomki?
Jak przycinać maliny?
Jak sadzić jabłonie?
Jak sadzić brukselkę?
Wskazówki
  • Orzech pobiera z ziemi bardzo dużo składników mineralnych zaś jego korona mocno zacienia teren. Dlatego należy mieć na uwadze, że obok orzecha raczej nic już więcej nie urośnie.
strona 1 z 2następna >
 1.2/5 (263 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

czytacz - 2012-11-05
orzech u mojej babci ma srednice ponad 10m i to tylko dlatego ze z jednej strony za blisko posadzono czeresnie wiec odbil z konarami w inna strone. posadzenie go w odleglosci 5 metrow od sasiedniego poskutkuje zachodzeniem na siebie koron i korzenie. pamietajcie ze korzen orzecha moze byc nawet wiekszy od korony.
Tuje to bardzo popularne szybko rosnące i wiecznie zielone drzewka. Rosną one około 0,5 metra rocznie, dopóki nie...
Jak sadzić tuje?
Tuje to bardzo popularne szybko rosnące i wiecznie zielone drzewka. Rosną one około...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub