Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Ogrody > Uprawa Warzyw > Jak sadzić pory?
Jak sadzić pory?

Jak sadzić pory?

, specjalista Tipy.pl
 3.3/5 (3 ocen)
Oceń 
Uprawa porów we własnym ogrodzie pozwala im wyrosnąć na znacznie wyższe od tych, które można nabyć w sklepach.
1
Sianie porów
Wypełnij doniczki lub tacki wysiewne używając dobrej jakościowo ziemi torfowej i delikatnie ją wyrównaj. Rozsyp nasiona na powierzchni, jednak w dużych odstępach (do jednej doniczki 3-4 ziarna), następnie pokryj cieniutką, kilku milimetrową warstwą ziemi kompostowej, podlej i staraj się utrzymywać je nawodnione. Temperatura siewu powinna wynosić około 18-20 C.
2
Rozsada
Rozdziel pojedynczo sadzonki do małych doniczek lub ostrożnie wyciągnij sadzonki wraz z bryłą korzeniową i przesadź je do większej donicy dodając ziemię torfową pomiędzy sadzonki.
3
Przygotowanie ziemi
Użyj widełek, w celu usunięcia wszelkich zanieczyszczeń i kamieni, oraz rozbicia dużych brył ziemi. W razie potrzeby dodaj nieco nawozu lub kompostu dla poprawienia struktury oraz żyzności gleby.
4
Rozsada porów
Kiedy pory osiągną wysokość ok. 15 – 20 cm, przesadź je do ziemi. Użyj rączki miotły lub dużego sadzaka ogrodniczego, aby zrobić otwory ok. 15 – 18 cm głębokości w odległości 15 cm od siebie. Między rzędami zrób przerwy ok. 30 cm.
5
Podlewanie porów
Ostrożnie zasadź pojedyncze sadzonki porów do każdego otworu, skręcając je delikatnie palcami, tak aby wszystkie korzenie znalazły się w ziemi. Kiedy upewnisz się, że pory znalazły się całe w otworze dobrze je podlej (otwory się same zamulą - nie należy ich podsypywać ziemią). Przykryj rośliny folią, aby miały wyższą temperaturę.
6
Zbiory porów
Jeśli gleba jest ciężka, podczas zbiorów używaj widełek ogrodowych. Jeżeli natomiast gleba nie należy do gliniastych do zbiorów mogą wystarczyć tylko ręce. Dla uzyskania świeżości i smaku zbieraj je tylko, kiedy są Ci potrzebne.
Jak zrobić lawendowy tonik do twarzy?
Jak myć szklane butelki?
Jak sadzić warzywa?
Do czego nosić skórzaną spódnicę?
Wskazówki
  • Utrzymuj glebę odchwaszczoną, aby wyeliminować wszelką konkurencję o wodę i składniki odżywcze. Kiedy pogoda jest sucha pamiętaj, aby nawadniać regularnie ziemię.
  • Sprawdzaj regularnie, czy nie pojawiania się na liściach zewnętrznych porów osad w kolorze jasno pomarańczowym, co może się zdarzyć szczególnie w okresie deszczowym.
  • Przykryj pory kocykiem dla roślin zaraz po zasadzeniu. Pozwoli Ci to uniknąć inwazji moli i gąsienic, które są przyczyną zamierania liści oraz niskich zbiorów.
Przeczytaj teraz: Jak sadzić marchew?
 3.3/5 (3 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (0)

Poniżej znajdziesz dokładne instrukcje i wskazówki na temat sadzenia sałaty w domu, szklarni i w gruncie.
Sadzenie sałaty
Poniżej znajdziesz dokładne instrukcje i wskazówki na temat sadzenia sałaty w domu...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub