Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Ogrody > Kwiaty w Ogrodzie > Jak sadzić słonecznik?
Jak sadzić słonecznik?

Jak sadzić słonecznik?

, specjalista Tipy.pl
 3.1/5 (19 ocen)
Oceń 

Zarówno dzieci jak i dorośli uwielbiają rosnące słoneczniki. Więc nie powinno dziwić, iż nasiona słonecznika można znaleźć w prawie każdym sklepie ogrodniczym oraz w każdym katalogu dla ogrodników. Jeśli masz swój własny ogród, warto jest pomyśleć o własnej uprawie słoneczników. Wymagają bezproblemowej i stosunkowo łatwej pielęgnacji. Ponadto oprócz pięknej dekoracji na działce, kiedy dojrzeją będzie można się cieszyć również ich smakiem. Pomyśl jak wiele kwiatów może dać Ci obie te przyjemności. Poniżej znajdują się wskazówki dotyczące tego jak rosną słoneczniki, co należy wziąć pod uwagę podczas ich uprawy i na co należy uważać. Przeczytaj uważnie, po czym zaplanuj swój letni ogród wypełniony słonecznikami.

1
Sadzonki słoneczników

Kiełkowanie.

Po pierwsze, aby uzyskać dobre wyniki w uprawie, zapamiętaj, że nie można tak po prostu wrzucić nasion do ziemi i oczekiwać rezultatów. Dla niewielkiej uprawy możesz wypróbować małej selekcji naturalnej nasion słonecznika, aby zobaczyć, które mają największy potencjał wzrostu.

Późną wiosną, tydzień lub dwa przed planowanym zasadzeniem nasion w ogrodzie, umieść kilka z nich pomiędzy wilgotnymi kawałkami ręcznika papierowego, aby zainicjować kiełkowanie. Pamiętaj, żeby ręcznik nie był mokry, jedynie wilgotny, ponieważ zbyt namoczony może zmniejszyć jakiekolwiek szanse na sukces. Pozostaw nasiona w papierze na kilka dni, od czasu do czasu sprawdzając postępy wzrostu.

Te nasiona, które zaczną kiełkować, są gotowe do zasadzenia. Możesz je umieścić bezpośrednio w ziemi lub pielęgnować w doniczkach, jednak maksymalnie przez tydzień, po czym zasadź je w gruncie. Pamiętaj, że długie przebywanie w pomieszczeniach nie służy słonecznikom, ich pędy mogą stać się osłabione, a wzrost korzeni, które zazwyczaj są długie i mocne, może zostać zahamowany.

Dlatego bez obaw, kiedy tylko ryzyko przymrozków minie, można posadzić nasiona bezpośrednio do gleby. Ta metoda jest zalecana kiedy masz zamiar posadzić dużą liczbę słoneczników oraz kiedy osiągają one duże rozmiary. Posadź je w odległości ok. 30 cm od siebie i jeżeli sadzisz je w rzędach, oddziel je o ok. 2 lub 3 metry. Sadzonek możesz się spodziewać po ok. 5 – 10 dniach.

Jak sadzić maliny?
Jak sadzić chrzan?
Jak sadzić paprykę?
Jak sadzić poziomki?
Wskazówki
  • Nasiona słonecznika to najlepsze co powstaje podczas uprawy tych roślin i mogą być używane w różnorakich daniach lub spożywane jako zdrowa przekąska.
strona 1 z 3następna >
 3.1/5 (19 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (3)

kaka - 2014-08-29
do barteczek, tak kolego możesz sobie taką łodyge np. w dpue wsadzić
daria16rog - 2013-03-05
Uwielbiam słoneczniki w tym roku na pewno zasadzę je u siebie.
bartekteczek - 2012-08-12
co robicie z łodygami słoneczników? mozna z nich cos zrobic?
Przechowywaniem kwiatów na większą skalę zajmują się zakłady ogrodnicze oraz kwiaciarnie. W gospodarstwie domowym nikt...
Jak przechowywać kwiaty cięte?
Przechowywaniem kwiatów na większą skalę zajmują...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub