Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Ogrody > Szkodniki, Choroby, Problemy > Jak odstraszyć sarny?
Jak odstraszyć sarny?

Jak odstraszyć sarny?

, specjalista Tipy.pl
 3.9/5 (20 ocen)
Oceń 
Sarny potrafią dokonać ogromnego spustoszenia w ogrodzie czy na działce. Chodzą sobie beztrosko podczas naszej nieobecności i zjadają wszystko z czego jesteśmy tak dumni - warzywa, owoce i rośliny ozdobne. Poniżej kilka wskazówek i porad dotyczących wypłaszania saren.
1
Sarny i jelenie nie cierpią zapachu i smaku surowych jaj. Do 2 litrów wody dodaj 6 jaj i dokładnie wymieszaj. Tym roztworem spryskaj rośliny. Sarny będą się trzymały z daleka aż do momentu gdy spadnie pierwszy deszcz. Powtarzaj zatem ten zabieg co pewien czas.
2
Sarny nie znoszą również mydełek zapachowych. Należy jednak pamiętać, że nie wystarczy takie jedno mydełko. Aby odstraszyć sarny mydła należy wieszać dookoła całej posesji w odległości około 3 metrów jedno od drugiego, aby utworzyły coś na kształt pachnącego muru.
3
Sarny odstraszają również rzeczy pochodzące od człowieka i nim pachnące np. przepocone skarpety czy ludzkie włosy. Skarpety można wieszać w ogrodzie w woreczkach z gazy na gałęziach drzew. Co do włosów to można kłaść po kilka na niektórych roślinach - oczywiście tych, które są smaczne dla saren.
4
Sarny nie lubią również niektórych roślin jak np. bylina pospolita, lawenda, szałwia. Te aromatyczne rośliny posadź na obrzeżach swojego ogrodu. Niezjadliwe wg saren są również: begonie, żonkile, irysy, nagietki, kosmosa pierzasta, naparstnica, peonie, wyżlin. cynie, krzaki bukszpanu, krzewy ostrokrzewu, jałowiec, bez oraz z drzew: świerki i sosny.
5
Z uwagi na to, że sarny nie lubią mocnych zapachów, dobrze odstrasza je również czosnek i cebula.
6
Najlepszym sposobem na trzymanie saren z daleka od naszej działki czy ogrodu jest postawienie wysokiego płotu (co najmniej na 2,5 m ze względu na to, że niższy płot sarna potrafi przeskoczyć).
7
Jeśli sarny zjadają niektóre z naszych roślin wówczas najlepszą metodą będzie owinięcie pnączy drutem kolczastym (w przypadku krzewów czy małych roślinek może to się okazać niemożliwe).
Jak pozbyć się ślimaków?
Jak zwalczać szkodniki?
Jak pozbyć się moli?
Jak uprawiać pomidory?
Przeczytaj teraz: Jak pozbyć się moli?
 3.9/5 (20 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (2)

sonia - 2014-03-10
Mlode bukszpany opylaja az sie kurzy.
terminator - 2013-05-06
Sarny lubią obgryzać pędy sosny, kosodrzewiny jakoś moje drzewka sarny uwielbiają.
Szkodliwe ssaki takie jak krety, gryzonie myszowate i zajęczaki od dawien dawna są natrętnymi gośćmi pól uprawnych oraz...
Jak zwalczyć gryzonie w ogrodzie?
Szkodliwe ssaki takie jak krety, gryzonie myszowate i...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub