Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Ogrody > Szkodniki, Choroby, Problemy > Jak odstraszyć sarny?

Jak odstraszyć sarny?

, specjalista Tipy.pl
 3.8/5 (22 ocen)
Oceń 
Sarny potrafią dokonać ogromnego spustoszenia w ogrodzie czy na działce. Chodzą sobie beztrosko podczas naszej nieobecności i zjadają wszystko z czego jesteśmy tak dumni - warzywa, owoce i rośliny ozdobne. Poniżej kilka wskazówek i porad dotyczących wypłaszania saren.
1
Sarny i jelenie nie cierpią zapachu i smaku surowych jaj. Do 2 litrów wody dodaj 6 jaj i dokładnie wymieszaj. Tym roztworem spryskaj rośliny. Sarny będą się trzymały z daleka aż do momentu gdy spadnie pierwszy deszcz. Powtarzaj zatem ten zabieg co pewien czas.
2
Sarny nie znoszą również mydełek zapachowych. Należy jednak pamiętać, że nie wystarczy takie jedno mydełko. Aby odstraszyć sarny mydła należy wieszać dookoła całej posesji w odległości około 3 metrów jedno od drugiego, aby utworzyły coś na kształt pachnącego muru.
3
Sarny odstraszają również rzeczy pochodzące od człowieka i nim pachnące np. przepocone skarpety czy ludzkie włosy. Skarpety można wieszać w ogrodzie w woreczkach z gazy na gałęziach drzew. Co do włosów to można kłaść po kilka na niektórych roślinach - oczywiście tych, które są smaczne dla saren.
4
Sarny nie lubią również niektórych roślin jak np. bylina pospolita, lawenda, szałwia. Te aromatyczne rośliny posadź na obrzeżach swojego ogrodu. Niezjadliwe wg saren są również: begonie, żonkile, irysy, nagietki, kosmosa pierzasta, naparstnica, peonie, wyżlin. cynie, krzaki bukszpanu, krzewy ostrokrzewu, jałowiec, bez oraz z drzew: świerki i sosny.
5
Z uwagi na to, że sarny nie lubią mocnych zapachów, dobrze odstrasza je również czosnek i cebula.
6
Najlepszym sposobem na trzymanie saren z daleka od naszej działki czy ogrodu jest postawienie wysokiego płotu (co najmniej na 2,5 m ze względu na to, że niższy płot sarna potrafi przeskoczyć).
7
Jeśli sarny zjadają niektóre z naszych roślin wówczas najlepszą metodą będzie owinięcie pnączy drutem kolczastym (w przypadku krzewów czy małych roślinek może to się okazać niemożliwe).
Jak pozbyć się kotów z ogrodu?
Jak zbudować domek dla trzmieli?
Jak zrobić domek dla ptaków?
Jak zrobić domek dla jeża?
 3.8/5 (22 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

sonia - 2014-03-10
Mlode bukszpany opylaja az sie kurzy.
terminator - 2013-05-06
Sarny lubią obgryzać pędy sosny, kosodrzewiny jakoś moje drzewka sarny uwielbiają.
„Zwierzyna jest rozkoszą naszych stołów” – stwierdził pewien francuski znawca w dziele „Filozofia smaków”. A my nie od...
Jak podawać dziczyznę?
„Zwierzyna jest rozkoszą naszych stołów” – stwierdził pewien francuski znawca...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub