Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Skóra > Jaką dietę stosować przeciw grzybicy?
Jaką dietę stosować przeciw grzybicy?

Jaką dietę stosować przeciw grzybicy?

, specjalista Tipy.pl
 4/5 (1 ocen)
Oceń 
Grzybicą można dość łatwo się zarazić. Możemy ją „nabyć” przez kontakt z różnego rodzaju grzybami: drożdżakami, czy też dermatofitami. Jej leczenie jest długofalowe. Oczywiście w celu odpowiedniej diagnozy należy udać się do lekarza – dermatologa. W zależności od rodzaju grzyba, lekarz przypisze nam odpowiednie leki. Większość ludzi jest przekonana, że w celu pozbycia się grzybicy wystarczy przyjmować odpowiednie leki. Niestety są w błędzie. Dużo zależy również od diety. Jeśli będzie ona nieodpowiednia, to leczenie będzie się wydłużać. Może również dochodzić do nawrotów choroby. Dlatego też tak ważne jest odpowiednie wspieranie organizmu w walce z grzybicą. Do narzędzi wspomagających z pewnością należy dieta. Jaką dietę wybrać? Co jeść, a czego unikać? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w poniższym artykule.
1
Po pierwsze, należy pamiętać, że walka z grzybem nie jest krótkim procesem. Aby skutecznie pozbyć się tego problemu, należy przestrzegać zasad higieny osobistej oraz zgodnie z zaleceniem lekarza używać maści, bądź leków usuwających przyczynę grzybicy. Pamiętaj, że jest to choroba dość często spotykana i nie należy wstydzić się spotkania z lekarzem. Ważne jest przecież nasze zdrowie.
2
Jak objawia się grzybica? To oczywiście zależy to od rodzaju drożdżaka oraz miejsca, w którym występuje. Przeważnie na skórze możemy zaobserwować zaczerwienienia, bądź plamy. Mogą one być wypukłe, a ich kolor może wahać się między czerwonym, a brązowym. Do tego wszystkiego dochodzi swędzenie i często łuszczenie się skóry.
3
Przejdźmy do diety. Dieta przeciwgrzybicza powinna zawierać jak najmniej węglowodanów (w szczególności cukrów). To właśnie one zapewniają grzybom przyjazne środowisko do rozwoju. Całkowite wyeliminowanie węglowodanów z diety jest niemożliwe, ponieważ nasz organizm do prawidłowego funkcjonowania potrzebuje tego typu związków. Istnieje sposób na przechytrzenie grzybów. Żywią się one przeważnie cukrami prostymi, w związku z tym należy pozbyć się ich z diety. Możesz nadal spożywać cukry złożone (ale w ograniczonej ilości), ponieważ grzyby nie są w stanie ich strawić. Dlatego też należy ograniczyć spożywanie słodyczy oraz słodkich napojów.
Jak czyścić uszy kotu?
Jak leczyć grzybicę odbytu?
Jak naturalnie wyleczyć grzybicę pochwy?
Jak zapobiegać grzybicy stóp?
strona 1 z 2następna >
 4/5 (1 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

magda.doradca.abiofem - 2013-03-30
Z diety powinno się wyeliminowac przede wszystkim cukry. Poza tym warto pamiętać, że grzybica często rozwija się u osób chorych na cukrzycę. Dlatego jeśli kobieta ma nawracające infekcje intymne, warto skontrolować poziom cukru we krwi.
Grzybica pochwy jest częstą dolegliwością kobiet i na ogół przebiega łagodnie. Jednak pomimo braku powikłań i łagodnego...
Grzybica pochwy jest częstą dolegliwością kobiet i...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub