Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Skóra > Jaką dietę stosować przeciw grzybicy?
Jaką dietę stosować przeciw grzybicy?

Jaką dietę stosować przeciw grzybicy?

, specjalista Tipy.pl
 4/5 (1 ocen)
Oceń 
Grzybicą można dość łatwo się zarazić. Możemy ją „nabyć” przez kontakt z różnego rodzaju grzybami: drożdżakami, czy też dermatofitami. Jej leczenie jest długofalowe. Oczywiście w celu odpowiedniej diagnozy należy udać się do lekarza – dermatologa. W zależności od rodzaju grzyba, lekarz przypisze nam odpowiednie leki. Większość ludzi jest przekonana, że w celu pozbycia się grzybicy wystarczy przyjmować odpowiednie leki. Niestety są w błędzie. Dużo zależy również od diety. Jeśli będzie ona nieodpowiednia, to leczenie będzie się wydłużać. Może również dochodzić do nawrotów choroby. Dlatego też tak ważne jest odpowiednie wspieranie organizmu w walce z grzybicą. Do narzędzi wspomagających z pewnością należy dieta. Jaką dietę wybrać? Co jeść, a czego unikać? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w poniższym artykule.
1
Po pierwsze, należy pamiętać, że walka z grzybem nie jest krótkim procesem. Aby skutecznie pozbyć się tego problemu, należy przestrzegać zasad higieny osobistej oraz zgodnie z zaleceniem lekarza używać maści, bądź leków usuwających przyczynę grzybicy. Pamiętaj, że jest to choroba dość często spotykana i nie należy wstydzić się spotkania z lekarzem. Ważne jest przecież nasze zdrowie.
2
Jak objawia się grzybica? To oczywiście zależy to od rodzaju drożdżaka oraz miejsca, w którym występuje. Przeważnie na skórze możemy zaobserwować zaczerwienienia, bądź plamy. Mogą one być wypukłe, a ich kolor może wahać się między czerwonym, a brązowym. Do tego wszystkiego dochodzi swędzenie i często łuszczenie się skóry.
3
Przejdźmy do diety. Dieta przeciwgrzybicza powinna zawierać jak najmniej węglowodanów (w szczególności cukrów). To właśnie one zapewniają grzybom przyjazne środowisko do rozwoju. Całkowite wyeliminowanie węglowodanów z diety jest niemożliwe, ponieważ nasz organizm do prawidłowego funkcjonowania potrzebuje tego typu związków. Istnieje sposób na przechytrzenie grzybów. Żywią się one przeważnie cukrami prostymi, w związku z tym należy pozbyć się ich z diety. Możesz nadal spożywać cukry złożone (ale w ograniczonej ilości), ponieważ grzyby nie są w stanie ich strawić. Dlatego też należy ograniczyć spożywanie słodyczy oraz słodkich napojów.
Jak leczyć grzybicę paznokci?
Jak rozpoznać wysypkę u dziecka?
Domowe sposoby na infekcje intymne
Jak stosować olejek pichtowy?
strona 1 z 2następna >
 4/5 (1 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

magda.doradca.abiofem - 2013-03-30
Z diety powinno się wyeliminowac przede wszystkim cukry. Poza tym warto pamiętać, że grzybica często rozwija się u osób chorych na cukrzycę. Dlatego jeśli kobieta ma nawracające infekcje intymne, warto skontrolować poziom cukru we krwi.
Pochwa powinna być zawsze nawilżona. Dlatego też błona śluzowa stale produkuje bezbarwną, płynną wydzielinę, której...
Jak zdiagnozować chorobę na podstawie rodzaju upławów?
Pochwa powinna być zawsze nawilżona. Dlatego też błona...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub