Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Ogrody > Kwiaty w Ogrodzie > Jak zrobić drewnianą donicę?

Jak zrobić drewnianą donicę?

, specjalista Tipy.pl
 4.1/5 (19 ocen)
Oceń 
Drewniana donica to świetny sposób na stworzenie idealnej sadzawki pod rośliny i warzywa, kiedy brak jest miejsca w ogrodzie. Taka donica może się świetnie dopasować w każdym zakątku działki, w zależności od potrzeb. Dodatkowo jeśli jest poddana obróbce, uniknie gnicia i można ją barwić na dowolny kolor.
5x 5cm drewna poddanego obróbce o długościach: 9x100cm, 7x60cm, 23x40cm, 1x45cm, Płyty drewniane o wymiarach 345x15x1cm, Piła, wiertarka i 3mm wiertło do drewna, Śrubokręt, kątomierz nastawny, ołówek, taśma miernicza, Ocynkowane śruby o wymiarach: 75x7,5cm oraz 20x5cm
1
Budowanie drewnianej donicy 1
Oznacz i potnij wszystkie kawałki drewna na odpowiednie długości, starając się utrzymać linie proste przy końcach, dla łatwiejszego łączenia. Za pomocą wiertła zrób otwór ok. 2,5 cm od końców w każdym kawałku drewna, aby uniknąć podziału drewna podczas wkręcania śrub.
2
Budowanie drewnianej donicy 2
Ułóż ramę z sześciu kawałków: dwóch o długości 100cm, dwóch o długości 60cm oraz dwóch o długości 40cm. Przyłóż jeden koniec z każdego kawałka drewna do sąsiadującego kawałka z otworem po boku. Przed wkręceniem śrub 7,5 cm i zmontowaniem wszystkich części, sprawdź kąty za pomocą kątomierza nastawnego.
3
Budowanie drewnianej donicy 3
Potnij płytę drewnianą do odpowiednich kawałków, tak aby służyły jako podstawa donicy. Umieść je na ramie. Nie przejmuj się jeśli występują luki do 5 cm szerokości pomiędzy płytami. Nawierć dolne płyty, sprawdź ponownie, czy są równe kąty, następnie przytwierdź płyty do ramy używając śrub 5 cm.
4
Budowanie drewnianej donicy 4
Przewróć ramę do góry nogami, tak aby płyty dotykały podłoża. Ułóż następną partię desek. Wyrównaj wszystkie końce, następnie skręć je 7,5 cm śrubami.
Jak pomalować starą bombkę choinkową?
Jak ozdobić świeczkę brokatem?
Jak zrobić świąteczne choinki z filcu?
Jak zrobić abażur z włóczki?
Wskazówki
  • Dla ochrony drewna, wyłóż go w środku tworzywem sztucznym, przytwierdzając za pomocą małych śrubek.
  • Zanim napełnisz donicę ziemią kompostową, zapewnij jej dobry drenaż.
strona 1 z 2następna >
 4.1/5 (19 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (3)

monia - 2013-04-09
Dla mnie troche trudne
zigitrn - 2013-03-01
Fajnie wygląda
Moni - 2012-04-26
bardzo ciekawe, na pewno to zrobię:)
Jeśli chcesz stworzyć własną donicę z betonu wystarczą dwa mocne pudełka kartonowe, z których jeden powinien się...
Jak zrobić betonową donicę?
Jeśli chcesz stworzyć własną donicę z betonu wystarczą dwa mocne pudełka kartonowe...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub