Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Ogrody > Kwiaty w Ogrodzie > Jak zrobić betonową donicę?
Jak zrobić betonową donicę?

Jak zrobić betonową donicę?

, specjalista Tipy.pl
 3/5 (4 ocen)
Oceń 
Jeśli chcesz stworzyć własną donicę z betonu wystarczą dwa mocne pudełka kartonowe, z których jeden powinien się zmieścić w drugim pozostawiając ok. 5 cm szczelinę. Ową szczelinę należy wypełnić mieszanką betonu, do której można dodać włókna kokosowego dla uzyskania bardziej szorstkiej tekstury. Pamiętaj również, że użycie szpachelki może nadać donicy bardziej wiekowego wyglądu.
Cegły, Włókno kokosowe, Cement, Materiał z tworzywa sztucznego, Piach, Łopatka, Dwa kartonowe pudełka, Siatka druciana, Drewniany kołek
1
Budowa donicy betonowej 1
Wymieszaj dwie części przesianego włókna kokosowego z jedną częścią cementu i jedną częścią piasku. W całości zrób otwór, wlej do niego wody i wymieszaj tak, aby powstała sztywna pasta.
2
Budowa donicy betonowej 2
Za pomocą łopatki, wyłóż 2,5 cm warstwę betonu na dno większego kartonu. Upewnij się, że mieszanka rozchodzi się do rogów.
3
Budowa donicy betonowej 3
Wytnij kawałek siatki drucianej, tak aby dopasował się do dna kartonu. Umieść ją na górze masy betonowej, dla wzmocnienia. Następnie wypełnij karton kolejną 2,5 cm warstwą betonu.
4
Budowa donicy betonowej 4
Wciśnij kilka drewnianych kołków mierzących 5 cm, tak aby postały otwory do drenażu. Po czym umieść mniejszy karton wewnątrz większego, pozostawiając szczelinę po bokach na ok. 5 cm.
5
Budowa donicy betonowej 5
Umieść cegły wewnątrz mniejszego kartonu, aby uniknąć zawalenia. Umieść kawałki siatki drucianej w szczelinach po bokach, ucinając je na mniejsze kawałki, niż głębokość owych szczelin, dzięki czemu zostaną ukryte.
6
Budowa donicy betonowej 6
Wypełnij szczeliny (boki donicy) betonem, aby utworzyły się ścianki. Użyj kołka, w celu wprowadzenia masy do rogów, dzięki czemu unikniesz pęcherzyków powietrza, które osłabiłyby ścianki.
7
Budowa donicy betonowej 7
Kiedy cała mieszanka betonowa jest już na miejscu, podeprzyj zewnętrzne ścianki dużego kartonu używając większej ilości cegieł. Następnie przykryj wszystko foliowym workiem.
8
Budowa donicy betonowej 8
Po dwóch dniach, kiedy beton się utwardzi, usuń folię oraz wspierające konstrukcję cegły i oderwij karton z boków donicy.
9
Budowa donicy betonowej 9
W razie problemów z oderwaniem kartonów, użyj łopatki lub szpachelki. Po tygodniu należy użyć młotka i dużych gwoździ, za pomocą których będziesz w stanie usunąć drewniane kołki, dzięki którym powstaną otwory drenażowe.
Jak zrobić album na zdjęcia z segregatora?
Jak zrobić szopkę bożonarodzeniową?
Jak zrobić ogrodową szachownicę?
Jak ozdobić abażur?
 3/5 (4 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Taki żyrandol będzie wspaniale się prezentował w twoim ogrodzie. Żyrandol możesz zawiesić na gałęzi nad stołem. Będzie...
Jak zrobić żyrandol ze słoików i podgrzewaczy?
Taki żyrandol będzie wspaniale się prezentował w twoim...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub