Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Ogrody > Szkodniki, Choroby, Problemy > Jak zbudować domek dla trzmieli?

Jak zbudować domek dla trzmieli?

, specjalista Tipy.pl
 2/5 (195 ocen)
Oceń 
W przeciągu ostatnich lat liczba trzmieli znacznie spadła, a to z powodu zmian wprowadzonych w rolnictwie. Jeśli chcesz stworzyć dla nich bezpieczny kąt, możesz na własną rękę zbudować gniazdo.
Doniczka o średnicy 20cm, Rura lub przewód o długości 30cm i średnicy 1.8cm, Siatka ogrodzeniowa, Łupek lub płytka, Materiał do budowy gniazd
1
Budowa domku dla trzmieli 1
Zbierz dużą ilość materiału do budowy gniazd, najlepiej ze starego gniazda mysiego. Ewentualnie zetnij trochę suchej słomy, unikając wilgotnych i zgniłych części.
2
Budowa domku dla trzmieli 2
Siatkę ogrodzeniową uformuj w kolebkę, dzięki czemu gniazdo będzie suche i odpowiednio podparte. Uzupełnij ją dużą ilością materiału ściółkowego, jednak unikaj ciasnoty.
3
Budowa domku dla trzmieli 3
Za pomocą igły zrób otwory drenażowe w starym kawałku rury. Kolebkę umieść w donicy, następnie wsuń rurę do środka, tak aby końcówka tworzyła jak najmniejszy kąt z podstawą, co pozwoli trzmielom na łatwe wejście i wyjście do schronienia.
4
Budowa domku dla trzmieli 4
Wykop w ziemi otwór, na tyle głęboki, aby weszła do niego 1/3 doniczki. Będzie ona częściowo zakopana w ziemi, co pozwoli utworzyć chłodne i wilgotne warunki jakich trzmiele potrzebują.
5
Budowa domku dla trzmieli 5
Trzymając kolebkę, gniazdo i rurę, obróć delikatnie donicę do góry spodem. Następnie umieść ją w glebie i upewnij się, że nie ma żadnych załamań w rurze.
6
Budowa domku dla trzmieli 6
Umieść sypką ziemię wokół krawędzi doniczki i rury, pozostawiając końcówkę przewodu wystającą ponad powierzchnię. Na górze doniczki połóż łupek, aby zapewnić suchość schronienia.
Jak pozbyć się karaluchów?
Jak zwalczyć przędziorka?
Jak pozbyć się rybików?
Jak pozbyć się pluskiew łóżkowych?
Wskazówki
  • Jeśli uda Ci się znaleźć stare gniazdo mysie, dodaj jego części do gniazda dla trzmieli, ponieważ na wiosnę ich zapach może przyciągnąć królowe.
  • Umieść gniazdo od strony południowej, pod żywopłotem lub ogrodzeniem.
 2/5 (195 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Ślimaki często wyrządzają znaczne szkody w ogrodach i na działkach. Zjadają one młodziutkie listki, korzenie i pędy. Są...
Jak pozbyć się ślimaków?
Ślimaki często wyrządzają znaczne szkody w ogrodach i na działkach. Zjadają one...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub