Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Ogrody > Szkodniki, Choroby, Problemy > Jak zbudować domek dla trzmieli?
Jak zbudować domek dla trzmieli?

Jak zbudować domek dla trzmieli?

, specjalista Tipy.pl
 2/5 (195 ocen)
Oceń 
W przeciągu ostatnich lat liczba trzmieli znacznie spadła, a to z powodu zmian wprowadzonych w rolnictwie. Jeśli chcesz stworzyć dla nich bezpieczny kąt, możesz na własną rękę zbudować gniazdo.
Doniczka o średnicy 20cm, Rura lub przewód o długości 30cm i średnicy 1.8cm, Siatka ogrodzeniowa, Łupek lub płytka, Materiał do budowy gniazd
1
Budowa domku dla trzmieli 1
Zbierz dużą ilość materiału do budowy gniazd, najlepiej ze starego gniazda mysiego. Ewentualnie zetnij trochę suchej słomy, unikając wilgotnych i zgniłych części.
2
Budowa domku dla trzmieli 2
Siatkę ogrodzeniową uformuj w kolebkę, dzięki czemu gniazdo będzie suche i odpowiednio podparte. Uzupełnij ją dużą ilością materiału ściółkowego, jednak unikaj ciasnoty.
3
Budowa domku dla trzmieli 3
Za pomocą igły zrób otwory drenażowe w starym kawałku rury. Kolebkę umieść w donicy, następnie wsuń rurę do środka, tak aby końcówka tworzyła jak najmniejszy kąt z podstawą, co pozwoli trzmielom na łatwe wejście i wyjście do schronienia.
4
Budowa domku dla trzmieli 4
Wykop w ziemi otwór, na tyle głęboki, aby weszła do niego 1/3 doniczki. Będzie ona częściowo zakopana w ziemi, co pozwoli utworzyć chłodne i wilgotne warunki jakich trzmiele potrzebują.
5
Budowa domku dla trzmieli 5
Trzymając kolebkę, gniazdo i rurę, obróć delikatnie donicę do góry spodem. Następnie umieść ją w glebie i upewnij się, że nie ma żadnych załamań w rurze.
6
Budowa domku dla trzmieli 6
Umieść sypką ziemię wokół krawędzi doniczki i rury, pozostawiając końcówkę przewodu wystającą ponad powierzchnię. Na górze doniczki połóż łupek, aby zapewnić suchość schronienia.
Jak pozbyć się rybików?
Jak zwalczyć pluskwy domowe?
Jak zwalczyć nornice w ogrodzie?
Jak pozbyć się ślimaków?
Wskazówki
  • Jeśli uda Ci się znaleźć stare gniazdo mysie, dodaj jego części do gniazda dla trzmieli, ponieważ na wiosnę ich zapach może przyciągnąć królowe.
  • Umieść gniazdo od strony południowej, pod żywopłotem lub ogrodzeniem.
 2/5 (195 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Szkodliwe ssaki takie jak krety, gryzonie myszowate i zajęczaki od dawien dawna są natrętnymi gośćmi pól uprawnych oraz...
Jak zwalczyć gryzonie w ogrodzie?
Szkodliwe ssaki takie jak krety, gryzonie myszowate i...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub