Tutaj jesteś: Komputery > Systemy Operacyjne > System Operacyjny Windows > Jak usunąć GRUB-a?
Jak usunąć GRUB-a?

Jak usunąć GRUB-a?

, specjalista Tipy.pl
 5/5 (218 ocen)
Oceń 

GRUB jest to program rozruchowy za którego pomocą można uruchomić jeden wielu systemów operacyjnych. Instalowany jest on jako domyślny program rozruchowy wraz z Linuxem. Bardzo często jest tak, że na komputerze oprócz Linuxa znajduje się Windows, czasem zdarza się, że trzeba pozbyć się Linuxa i pozostać przy Windowsie, należy wtedy najpierw usunąć GRUB-a i pozostawić program rozruchowy Windowsa (MBR).

5
Usuwanie GRUB-a

Pojawi się okno podobne do wiersza poleceń Windowsa. Strzałkami wybierz No Log Don’t rekord anything i wciśnij enter.

6
Usuwanie GRUB-a

W kolejnym oknie z listy wybierz swój dysk twardy, później wybierz Proceed i wciśnij enter.

7
Usuwanie GRUB-a

Wybierz tabelę partycji (w znacznej większości jest to Intel Intel/PC partition) i wciśnij enter.

8
Usuwanie GRUB-a

Za pomocą strzałek wybierz MBR Code Write TestDisk MBR code to first sector, wciśnij enter, potwierdź chęć wykonania operacji wpisując Y jeszcze raz Y i wciśnij enter. Program rozpocznie przywracanie partycji rozruchowej MBR. Po zakończeniu operacji uruchom ponownie komputer, GRUB powinien być usunięty, a Windows zacznie się ładować.

9

Używając programu do partycjonowania np. darmowym Gparted, należy usunąć partycje poświęcone na Linuxa i utworzyć nowe z systemem plików NTFS lub FAT32, które Windows obsługuje.

Jak zrobić zrzut ekranu?
Jak nagrywać płyty w Windows 7?
Jak zainstalować czcionkę XP / Vista / Windows 7?
Jak przeinstalować Windows XP?
< poprzedniastrona 2 z 2
 5/5 (218 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (3)

<p>Windows 7 uznawany jest za dobry system operacyjny. Działa on stabilnie i stosunkowo szybko, jednak wykonując kilka...
Jak przyspieszyć Windows 7?
Windows 7 uznawany jest za dobry system operacyjny. Działa on stabilnie i stosunkowo...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub