Tutaj jesteś: Komputery > Systemy Operacyjne > System Operacyjny Windows > Jak usunąć GRUB-a?
Jak usunąć GRUB-a?

Jak usunąć GRUB-a?

, specjalista Tipy.pl
 5/5 (218 ocen)
Oceń 

GRUB jest to program rozruchowy za którego pomocą można uruchomić jeden wielu systemów operacyjnych. Instalowany jest on jako domyślny program rozruchowy wraz z Linuxem. Bardzo często jest tak, że na komputerze oprócz Linuxa znajduje się Windows, czasem zdarza się, że trzeba pozbyć się Linuxa i pozostać przy Windowsie, należy wtedy najpierw usunąć GRUB-a i pozostawić program rozruchowy Windowsa (MBR).

Płyta instalacyjna z Windowsem lub program TestDisk
1

Usuwanie GRUB-a przy pomocy płyty instalacyjnej Windows. Włóż płytę do napędu i zrestartuj komputer (bootowanie ustaw na CD/DVD), kiedy pojaw się tekst dowolny klawisz spowoduje rozruch z dysku CD… wciśnij dowolny klawisz.

2

Postępuj zgodnie z instrukcjami instalatora aż do momentu gdy na ekranie pojawią się opcje Instaluj, Napraw Komputer, wybierz opcję Napraw Komputer i w wierszu poleceń wpisz

bootsect /nt60 SYS /force /mbr

Wciśnij Enter później wpisz exit i enter, zrestartuj komputer wyjmij płytę i GRUB-a nie ma.

3

Usuwanie GRUB-a przy pomocy programu TestDisk. Uruchom jakikolwiek system operacyjny Linux, Windows lub Mac, pobierz program TestDisk odpowiedni dla twojego systemu operacyjnego ze strony: www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk_Download. Po pobraniu wypakuj archiwum.

4

W Windows wejdź do katalogu z programem i uruchom testdisk_win.exe, pod linuxem uruchom konsolę i wpisz cd /home/scieżka_do_lokacji/testdisk-nr. wersji/, uruchom program z prawami roota poleceniem sudo ./testdisk_static, kiedy zostaniesz poproszony o swoje hasło podaj je.

Jak rozszerzyć partycję systemową Windows 7?
Jak zainstalować czcionkę XP / Vista / Windows 7?
Jak usunąć dysk Q?
Zmiana zapomnianego hasła w Windows XP
strona 1 z 2następna >
 5/5 (218 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (3)

uratowany - 2012-11-23
Jestem dozgonnie wdzięczny za artykuł, po godzinie kombinowania z różnymi programami moja rezygnacja sięgała zenitu a komunikat "Minimal BASH-like line editing is supported. For the first word, TAB lists possible command completions. Anywhere else TAB lists possible device or file completions." stawał się moim nowym motto życiowym, aż tu nagle... działa : )
PanKot - 2011-12-30
Genialny program potrafi czynić cuda. Jak dla mnie super rozwiązał moje wszystkie problemy z grubem i sektorem mbr.
Sebaa2008 - 2011-09-26
Jesteście WIELCY dziękuję !!! :) szukałem tego długo aż natknąłem się na wasz artykuł i to pomogło za pomocą test disk usunąłem GRUB-A :):):) Jeszcze raz dziękuję :)
Chyba każdemu zdarzyło się zapomnieć jakieś ważne hasło. A jest co zapominać, bo loginów, PINów i ustawień, z których...
Zmiana zapomnianego hasła w Windows XP
Chyba każdemu zdarzyło się zapomnieć jakieś ważne...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub