Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Dania Główne > Dania z drobiu > Jak zrobić kotlety z kurczaka?
Jak zrobić kotlety z kurczaka?

Jak zrobić kotlety z kurczaka?

, specjalista Tipy.pl
 3.8/5 (8 ocen)
Oceń 
Podany poniżej przepis na kotlety z kurczaka jest bardzo podobny do kotletów schabowych, oczywiście z tą różnicą, że są zrobione z kurczaka. Robienie takich kotletów wymaga pewnych umiejętności jak pokroić kurczaka tak, aby wyszły płaskie i cienkie porcje; więc jeśli się zastanawiasz jak to zrobić, poniżej znajdziesz kilka wskazówek. Kotlety z kurczaka są idealne na obiad, możesz je również przechowywać w lodówce i odgrzać je ponownie lub zjeść zimne. Są również idealne do kanapek.
Około 70 dkg piersi z kurczaka bez kości, 2-3 jajka, Około 1 szklanki bułki tartej (możesz zastąpić ją również mąką, lub innymi gotowymi panierkami), Sól do smaku, Olej do smażenia.
1
Składniki na kotleta z kurczaka
Przygotuj wszystkie składniki: najlepszym wyborem na panierkę do tego dania jest bułka tarta (możesz ją przygotować samodzielnie lub kupić w sklepie), piersi z kurczaka umyj w zimnej wodzie i osusz za pomocą papierowych ręczniczków.
2
Pierś kurczaka
Jaki będzie Twój następny krok, zależy od wielkości piersi z kurczaka. Z jednej piersi musisz zrobić dwie porcje, które będą mniej więcej wszędzie tej samej grubości, tak aby kotlety się równo usmażyły (co jest nieco trudne jeśli chodzi o kurczaka). Możesz to zrobić krojąc kurczak wzdłuż, odkrawając cieńszą część od grubszej. Dokładnie tak jak na zdjęciu.
3
Pierś z kurczaka
Weź cieńszy kawałek piersi i przekrój go robiąc dziurę w środku, nie przekrawaj kurczaka jednak do końca, ale tak, aby dwie części były nadal złączone.
4
Krojenie piersi
Na drewnianej desce rozłóż na płasko przekrojoną pierś z kurczaka.
5
Krojenie piersi z kurczaka
Następnie zrób to samo z grubszą częścią piersi z kurczaka.
6
Pierś z kurczaka
Tak więc z jednej, średniej wielkości piersi z kurczaka otrzymasz 2 porcje mniej lub bardziej płaskie. Powtórz wszystkie kroki od 1 do 5 z resztą piersi.
Jak zwijać gołąbki?
Jak zrobić popcorn w mikrofalówce?
Jak zrobić fasolkę szparagową z jajkiem?
Jak zrobić makaron domowy?
strona 1 z 2następna >
 3.8/5 (8 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (5)

domin - 2012-11-20
Taa, szczypce. Ostatnie jakie miałam wisiały przy grillu i tak sobie wisiały i wisiały, że w końcu ktoś gimnastykując się z nimi i z karków stopił plastikową rączkę. Teraz w zasadzie nie mam niczego do takich manewrów.
Karola - 2012-11-18
widelcem nakłujesz i odwrócisz, a szczypce nie zawsze się sprawdzą, tym bardziej, że ja mam niezbyt dobre wspomnienia ze szczypcami, często się psują, rozchodzą, a widelec jednoczęściowy np. cały metalowy, jak Forky jest niezniszczalny.
Morela - 2012-11-16
Ostatnio zastanawiałam się nad narzędziem do smażenia czy kupić szczypce czy widelec, ale widelec chyba lepszy?
ferris85 - 2012-11-16

Kanapka z takim kurczaczkiem to niebo w gębie!

Polina - 2012-11-15
Aby nie przywarły proponuję użyć jakiegoś dobrego widelca do odwracania, tak aby zrobić to szybko i sprawnie. Raz mamy nie przypalone kotlety a 2 tłuszcz na nas nie pryska
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub