Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Dania Główne > Dania z drobiu > Jak zrobić kotlety z kurczaka?

Jak zrobić kotlety z kurczaka?

, specjalista Tipy.pl
 3.8/5 (8 ocen)
Oceń 
Podany poniżej przepis na kotlety z kurczaka jest bardzo podobny do kotletów schabowych, oczywiście z tą różnicą, że są zrobione z kurczaka. Robienie takich kotletów wymaga pewnych umiejętności jak pokroić kurczaka tak, aby wyszły płaskie i cienkie porcje; więc jeśli się zastanawiasz jak to zrobić, poniżej znajdziesz kilka wskazówek. Kotlety z kurczaka są idealne na obiad, możesz je również przechowywać w lodówce i odgrzać je ponownie lub zjeść zimne. Są również idealne do kanapek.
Około 70 dkg piersi z kurczaka bez kości, 2-3 jajka, Około 1 szklanki bułki tartej (możesz zastąpić ją również mąką, lub innymi gotowymi panierkami), Sól do smaku, Olej do smażenia.
1
Składniki na kotleta z kurczaka
Przygotuj wszystkie składniki: najlepszym wyborem na panierkę do tego dania jest bułka tarta (możesz ją przygotować samodzielnie lub kupić w sklepie), piersi z kurczaka umyj w zimnej wodzie i osusz za pomocą papierowych ręczniczków.
2
Pierś kurczaka
Jaki będzie Twój następny krok, zależy od wielkości piersi z kurczaka. Z jednej piersi musisz zrobić dwie porcje, które będą mniej więcej wszędzie tej samej grubości, tak aby kotlety się równo usmażyły (co jest nieco trudne jeśli chodzi o kurczaka). Możesz to zrobić krojąc kurczak wzdłuż, odkrawając cieńszą część od grubszej. Dokładnie tak jak na zdjęciu.
3
Pierś z kurczaka
Weź cieńszy kawałek piersi i przekrój go robiąc dziurę w środku, nie przekrawaj kurczaka jednak do końca, ale tak, aby dwie części były nadal złączone.
4
Krojenie piersi
Na drewnianej desce rozłóż na płasko przekrojoną pierś z kurczaka.
5
Krojenie piersi z kurczaka
Następnie zrób to samo z grubszą częścią piersi z kurczaka.
6
Pierś z kurczaka
Tak więc z jednej, średniej wielkości piersi z kurczaka otrzymasz 2 porcje mniej lub bardziej płaskie. Powtórz wszystkie kroki od 1 do 5 z resztą piersi.
Jak ugotować kaszę gryczaną?
Jak zrobić puree?
Jak zrobić kurczaka w sosie grzybowo-śmietanowym?
Jak zrobić ciasto do pizzy?
strona 1 z 2następna >
 3.8/5 (8 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (5)

domin - 2012-11-20
Taa, szczypce. Ostatnie jakie miałam wisiały przy grillu i tak sobie wisiały i wisiały, że w końcu ktoś gimnastykując się z nimi i z karków stopił plastikową rączkę. Teraz w zasadzie nie mam niczego do takich manewrów.
Karola - 2012-11-18
widelcem nakłujesz i odwrócisz, a szczypce nie zawsze się sprawdzą, tym bardziej, że ja mam niezbyt dobre wspomnienia ze szczypcami, często się psują, rozchodzą, a widelec jednoczęściowy np. cały metalowy, jak Forky jest niezniszczalny.
Morela - 2012-11-16
Ostatnio zastanawiałam się nad narzędziem do smażenia czy kupić szczypce czy widelec, ale widelec chyba lepszy?
ferris85 - 2012-11-16

Kanapka z takim kurczaczkiem to niebo w gębie!

Polina - 2012-11-15
Aby nie przywarły proponuję użyć jakiegoś dobrego widelca do odwracania, tak aby zrobić to szybko i sprawnie. Raz mamy nie przypalone kotlety a 2 tłuszcz na nas nie pryska
Puree ziemniaczane nazywane również tłuczonymi ziemniakami jest doskonałym dodatkiem do dań mięsnych, ryb czy drobiu....
Jak zrobić puree?
Puree ziemniaczane nazywane również tłuczonymi ziemniakami jest doskonałym dodatkiem...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub