Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Dania Główne > Dania z wołowiny i cielęciny > Jak zrobić strogonowa?
Jak zrobić strogonowa?

Jak zrobić strogonowa?

, specjalista Tipy.pl
 2/5 (217 ocen)
Oceń 
Istnieje wiele przepisów na strogonowa. Strogonow najlepiej smakować będzie z kaszą lub ziemniakami. Możesz go również zjeść ze świeżym chlebem.
Około 1 kg mięsa wołowego (najlepiej polędwiczki), 1 duża cebula, 4-5 liści laurowych, 2-3 łyżki stołowe mąki, Sól i czarny pieprz, Olej.
1
Pokrojona cebula
Obierz cebulę i pokrój w półksiężyce.
2
Smażenie cebuli
Połóż patelnię na małym ogniu i rozgrzej na niej olej. Dodaj pokrojoną cebulę i smaż, aż nabierze złotego koloru, (około 10-15 minut).
3
Krojenie mięsa
W międzyczasie przygotuj mięso. Umyj je i pokrój w paski. Mięso będzie łatwiejsze do pokrojenia jeśli jest trochę zamrożone. Zacznij więc kroić mięso na porcje grubości około jednego cm.
4
Krojenie mięsa
Następnie każdą porcję pokrój w paseczki.
5
Smażenie mięsa i cebuli
Kiedy cebula jest już gotowa i złota, zwiększ ogień, przesuń cebulę na bok patelni i dodaj pokrojone mięso. Mięso musisz smażyć cały czas na wysokim ogniu, tak więc nie zapomnij o mieszaniu cebuli, aby się nie przypaliła.
6
Smażenie strogonowa
Kiedy każdy kawałek mięsa będzie dobrze usmażony, wymieszaj je z cebulą, dopraw solą i pieprzem oraz dodaj liście laurowe. Dobrze wszystko wymieszaj i przykryj pokrywką, zmniejsz ogień i duś wszystko przez około 10-15 minut. Czas duszenia zależy od jakości mięsa, więc jeśli spróbujesz kawałek i nadal będzie twarde musisz nieco wydłużyć czas smażenia.
7
Dodawanie mąki do mięsa
Kiedy mięso jest już gotowe, ściągnij pokrywkę i posyp je 2-3 łyżkami mąki. Całość dobrze wymieszaj, przykryj z powrotem przykrywką i duś przez kolejne 5 minut. Upewnij się, że ogień nie jest za wysoki, aby uniknąć przypalenia mąki.
8
Strogonow
Strogonow jest już gotowy. Możesz podawać go z kaszą gryczaną, ale równie dobrze będzie smakować z ziemniakami czy świeżą chrupiąca bagietką i masełkiem. Smacznego!
Jak zrobić sos do spaghetti?
Jak zrobić sos majonezowo ketchupowy?
Jak upiec czosnek?
Jak zrobić makaron do rosołu?
 2/5 (217 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Chyba mało jest osób, które nie lubią lub nie znają tiramisu. Ten wyśmienity kawowy deser zawładną naszymi...
Jak zrobić tiramisu bez jajek?
Chyba mało jest osób, które nie lubią lub nie znają...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub