Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Dania Główne > Dania z wołowiny i cielęciny > Jak zrobić strogonowa?
Jak zrobić strogonowa?

Jak zrobić strogonowa?

, specjalista Tipy.pl
 2/5 (217 ocen)
Oceń 
Istnieje wiele przepisów na strogonowa. Strogonow najlepiej smakować będzie z kaszą lub ziemniakami. Możesz go również zjeść ze świeżym chlebem.
Około 1 kg mięsa wołowego (najlepiej polędwiczki), 1 duża cebula, 4-5 liści laurowych, 2-3 łyżki stołowe mąki, Sól i czarny pieprz, Olej.
1
Pokrojona cebula
Obierz cebulę i pokrój w półksiężyce.
2
Smażenie cebuli
Połóż patelnię na małym ogniu i rozgrzej na niej olej. Dodaj pokrojoną cebulę i smaż, aż nabierze złotego koloru, (około 10-15 minut).
3
Krojenie mięsa
W międzyczasie przygotuj mięso. Umyj je i pokrój w paski. Mięso będzie łatwiejsze do pokrojenia jeśli jest trochę zamrożone. Zacznij więc kroić mięso na porcje grubości około jednego cm.
4
Krojenie mięsa
Następnie każdą porcję pokrój w paseczki.
5
Smażenie mięsa i cebuli
Kiedy cebula jest już gotowa i złota, zwiększ ogień, przesuń cebulę na bok patelni i dodaj pokrojone mięso. Mięso musisz smażyć cały czas na wysokim ogniu, tak więc nie zapomnij o mieszaniu cebuli, aby się nie przypaliła.
6
Smażenie strogonowa
Kiedy każdy kawałek mięsa będzie dobrze usmażony, wymieszaj je z cebulą, dopraw solą i pieprzem oraz dodaj liście laurowe. Dobrze wszystko wymieszaj i przykryj pokrywką, zmniejsz ogień i duś wszystko przez około 10-15 minut. Czas duszenia zależy od jakości mięsa, więc jeśli spróbujesz kawałek i nadal będzie twarde musisz nieco wydłużyć czas smażenia.
7
Dodawanie mąki do mięsa
Kiedy mięso jest już gotowe, ściągnij pokrywkę i posyp je 2-3 łyżkami mąki. Całość dobrze wymieszaj, przykryj z powrotem przykrywką i duś przez kolejne 5 minut. Upewnij się, że ogień nie jest za wysoki, aby uniknąć przypalenia mąki.
8
Strogonow
Strogonow jest już gotowy. Możesz podawać go z kaszą gryczaną, ale równie dobrze będzie smakować z ziemniakami czy świeżą chrupiąca bagietką i masełkiem. Smacznego!
Jak sparzyć i wydrylować pomidory?
Jak zrobić sos arabski?
Jak zrobić placuszki z kefiru?
Jak zrobić sos pomidorowy z bazylią?
 2/5 (217 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Majonez z pieczonego czosnku smakuje wyśmienicie! Będzie on smakować nawet osobom, które nie przepadają za czosnkiem....
Jak zrobić majonez z pieczonego czosnku?
Majonez z pieczonego czosnku smakuje wyśmienicie! Będzie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub