Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Przystawki, Zupy i Sałatki > Zupy > Jak zrobić zupę rybną po rosyjsku?

Jak zrobić zupę rybną po rosyjsku?

, specjalista Tipy.pl
 4.5/5 (2 ocen)
Oceń 
Jedzenie ryby przynajmniej raz w tygodniu jest ważne, aby pozostać zdrowym. Zupa rybna po rosyjsku, zwana również zupą uha - nazwa pochodzi od staro rosyjskiego słowa juha oznaczającego wywar. Tradycyjnie jest to zupa zawiesista, gotowana z rybich głów. Jednak do tego przepisu możesz użyć w zasadzie każdego rodzaju ryby, które znajdziesz w swoim sklepie.
1.5 kg surowej ryby (najlepiej 3 rodzaje), Włoszczyzna (seler, marchewka, korzeń pietruszki, por), 3 cebule, 400-500 g ziemniaków, Ziele angielskie, liść laurowy, 3 ziarenka czarnego pieprzu, 1/2 cytryny, 1/2 szklanki białego wytrawnego wina, Świeża natka pietruszki.
1
Ryba
Przygotuj rybę. Obierz ją z ości i pokrój na kawałki.
2
Pokrojone warzywa
Ryby wyczyść z ości (im więcej rodzajów ryb tym zupa będzie smaczniejsza) i pokrój je w kawałki. Ziemniaki obierz i pokrój w kostkę.
3
Gotowanie wywaru z warzyw
Jak woda zacznie się gotować dodaj soli oraz pokrojone warzywa.
4
Gotująca się zupa
Gotuj wywar aż ziemniaki będą miękkie (w zależności od wielkości kawałków ziemniaków może to potrwać od 8-12 min). Dodaj liście laurowe oraz czarny pieprz.
5
Zupa rybna
Gotuj zupę przez kolejne 2-3 minuty. Dodaj do garnka rybę i gotuj 7-8 min.
6
Koperek
Umyj i drobno posiekaj koperek i dodaj do zupy. Spróbuj zupę i jeśli jest taka potrzeba to dodaj więcej soli. Gotuj przez kolejne 2-3 minuty i wyłącz ogień.
7
Cytryna
Dodaj plasterki cytryny i dolej wytrawne białe wino, delikatnie podgrzej, ale nie doprowadź do wrzenia.
8
Zupa rybna
Gorąca zupę podawaj posypaną świeżą natką pietruszki. Zupę podawaj z pieczywem.
Smacznego!
Jak zrobić wątróbkę z cebulą?
Jak zrobić makaron domowy?
Jak zwijać gołąbki?
Jak zrobić schab pieczony z czosnkiem i majonezem?
 4.5/5 (2 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Puree ziemniaczane nazywane również tłuczonymi ziemniakami jest doskonałym dodatkiem do dań mięsnych, ryb czy drobiu....
Jak zrobić puree?
Puree ziemniaczane nazywane również tłuczonymi ziemniakami jest doskonałym dodatkiem...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub