Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Ogrody > Uprawa Warzyw > Jak sadzić paprykę?
Jak sadzić paprykę?

Jak sadzić paprykę?

, specjalista Tipy.pl
 2.6/5 (14 ocen)
Oceń 
Papryka jest twardym warzywem, rosnącym ciepłych porach roku. Roślina ta wymaga nieco wyższych temperatur, dojrzewa znacznie wolniej i jest mniejsza niż większość roślin pomidora. Jaskrawo kolorowe, słodkie odmiany papryki wdarły się niedawno na rynek. Szeroka gama innych papryk ogrodowych (pimiento, tabasco, chili) mogą być uprawiane w celu wykorzystania ich do jedzenia, zrobienia z nich przypraw lub można ich użyć jako ozdób np. kuchennych. Odmiany papryki słodkiej, zwłaszcza te w kształcie dzwonków, są jak do tej pory zdecydowanie najbardziej popularnym rodzajem papryki. Są one spożywane na surowo i używane do robienia sałatek, farszów, zup, gulaszów oraz przetworów. Nowe osiągnięcia w uzyskiwaniu koloru i kształtu nie zdołały osłabić popularności słodkiej papryki. Ostre odmiany papryki, ostatnio również przeszły odrodzenie popularności, głównie z powodu różnych kuchni etnicznych, które wykorzystują ich niepowtarzalny smak i ostrość smaku.
1

Kiedy sadzić.

Hodowlę papryki najlepiej rozpocząć z nasion w pomieszczeniach, pod koniec zimy, a następnie przenieść rośliny do ogrodu, kiedy już gleba i powietrze się ogrzeją. Rośliny nie tolerują mrozu i nie rosną dobrze w zimnej, mokrej glebie. Kiedy temperatura w nocy spada poniżej 13 stopni Celsjusza, rośliny rosną powoli, liście żółkną i kwiaty mogą zacząć opadać. Wysokie rabaty, pokrycie z czarnego plastiku mogą dać przewagę w uprawie papryki, poprzez ogrzanie i drenaż gleby oraz zwiększenie mikrośrodowiska młodych roślin papryki podczas trwania wiosny, kiedy chłodna pogoda może się utrzymywać.

2

Rozstaw i głębokość.

Ustaw sadzonki w odległości 18 do 24 cm od siebie w rzędzie, lub 14 do 18 cm od siebie we wszystkich kierunkach w rabatach. Kilkanaście roślin, w tym jeden lub dwa rodzaje sałatkowych i ostrych, może zapewnić wystarczająco dużo papryki dla większości rodzin, ale dla prawdziwie wiernych miłośników papryki i wielbicieli etnicznych kuchni może okazać się, że potrzebne będzie znacznie więcej rodzajów, skoro dostępnych jest tyle kolorów, smaków i typów papryki.

Jak sadzić chrzan?
Jak przycinać maliny?
Jak uprawiać pomidory w szklarni?
Jak sadzić warzywa?
strona 1 z 3następna >
Przeczytaj teraz: Jak uprawiać pomidory?
 2.6/5 (14 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Jak zbierać i przechowywać ziemniaki?
Kiedy sprowadzono ziemniaki do Polski, były one kompletną...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub