Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Wnętrza > Materiały i elementy dekoracyjne > Jak zrobić kwiaty w wosku?
Jak zrobić kwiaty w wosku?

Jak zrobić kwiaty w wosku?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.7/5 (7 ocen)
Oceń 
Kwiaty z wosku to kolejny pomysł na zachowanie pięknego wyglądu kwiatów ciętych. Woskowane kwiaty można umieścić w szklanym kloszu, zrobić z nich bukiet lub trwałą kompozycję. Możliwości jest bardzo wiele, a samo przygotowanie tej ozdoby nie stanowi żadnego problemu.
garnek do gotowania na parze (lub dwa garnki do kąpieli parowej), nożyczki, łyżka, wykałaczka, szczypce lub pęseta, gąbka florystyczna, parafina kosmetyczna, termometr spożywczy, kwiaty
1
Do woskowania najlepiej nadają się w pełni rozkwitnięte kwiaty. Unikaj kwiatów o delikatnych płatkach, ponieważ uschną po zanurzeniu w wosku.
2
Roztop 500g parafiny kosmetycznej w naczyniu do gotowania na parze (lub w urządzeniu do kąpieli parafinowych, jeśli takie posiadasz). Do dolnej części naczynia nalej wodę, a gdy zacznie wrzeć, połóż na wierzchu górną część naczynia i poczekaj, aż parafina roztopi się pod wpływem pary. UWAGA! Parafina jest niezmiernie łatwopalna, dlatego nigdy nie należy jej topić bezpośrednio nad ogniem.
3
Podgrzej parafinę do temperatury 55-65°C. Temperaturę sprawdzisz termometrem kuchennym. Jeśli temperatura będzie zbyt niska, wosk nie pokryje płatków we właściwy sposób, jeśli będzie zbyt wysoka – stopi je.
4
Łodygę kwiatka przytnij na przynajmniej 5-8cm.
5
Trzymając kwiatek za łodygę, zanurz go całkowicie w parafinie i natychmiast wyciągnij, pozwalając nadmiarowi parafiny spłynąć z powrotem do garnka. Jeśli woskujesz kwiaty z dużą ilością płatków, łyżką nalej do wewnątrz nich odrobinę parafiny. Woskując malutkie kwiatki (np. hiacynty), nadziej je na wykałaczkę przed zanurzeniem w parafinie. Gdy łodygi kwiatków są zbyt krótkie, możesz pomóc sobie pęsetą.
6
Po wyciągnięciu kwiatu z parafiny wbij go w gąbkę florystyczną. Poczekaj około 5 minut aż wosk całkowicie zastygnie.
7
Gdy kwiaty stwardnieją, zawoskuj ich łodygi. Zanurz je w parafinie trzymając roślinę za kwiat.
8
Z kwiatów możesz tworzyć kompozycje lub umieścić je pod kloszem w gąbce florystycznej. Dodaj kilka ozdób (np. motylki, mech) i dekoracja gotowa.
9
Kwiaty w wosku zachowają trwałość przez około tydzień.
Jak zrobić różę z plastikowych łyżeczek?
Jak zrobić świeczkę z pomarańczy?
Jak zrobić prezent dla mamy – naszyjnik?
Jak zrobić róże z materiału na Dzień Matki?
 3.7/5 (7 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Wybór odpowiedniego prezentu dla mamy to nie lada sztuka. Jednak gdy już znajdziemy ten najlepszy, warto byłoby...
Jak zapakować prezent dla mamy?
Wybór odpowiedniego prezentu dla mamy to nie lada sztuka...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub