Tutaj jesteś: Dziecko > Niemowlaki > Rozwój Niemowlaka > Jak nauczyć dziecko mówić?

Jak nauczyć dziecko mówić?

, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Każdy rodzić chce, aby jego dziecko jak najszybciej zaczęło mówić. Oczywiście, każde dziecko nauczy się tej sztuki prędzej czy później, jednak łatwiej jest komunikować się ze swoją pociechą kiedy już nauczy się wyrażać słowami swoje pragnienia i uczucia. Dzieci uczą się mówić po skończeniu pierwszego roku życia. Już w wieku 14 - 16 miesięcy zazwyczaj potrafi wypowiedzieć kilka słów, między innymi "mama" i "tata". Umiejętność mowy rozwija się stopniowo i na ogół w wieku 3 lat można z dzieckiem już śmiało dyskutować na większość tematów. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, które pomogą ci nauczyć swoje dziecko mówienia.
1

Reaguj na płacz dziecka.

Dziecko uczy się komunikacji nawet poprzez płacz, który w pierwszym roku życia jest podstawowym sposobem porozumiewania się. Kiedy reagujemy na płacz, dzieci zrozumieją, że mogą zostać wysłuchane oraz, że otaczający je świat jest miejscem bezpiecznym, w którym potrzeby zostają zaspakajane.

2

„Porozmawiaj” z dzieckiem.

Pierwsze umiejętności rozmowy, niemowlaki pokazują wydając dziwne dźwięki i czekając na Twoją odpowiedź, która może brzmieć podobnie. Ta prosta interakcja uczy dziecko struktury konwersacji oraz uzyskiwania odpowiedzi.

3

Przeprowadzaj normalną dyskusję.

Dzieci uczą się umiejętności językowych długo przed tym, jak zaczną mówić. Rozumieją co się do nich mówi, jeszcze zanim wypowiedzą swoje pierwsze słowo. Kiedy dorastają w otoczeniu, w którym istnieje rozwinięta konwersacja, automatycznie same nauczą się jak się porozumiewać. Łatwiej nauczą się języka, kiedy będziesz ich wysłuchiwać i z nimi regularnie rozmawiać używając poprawnych form i zwrotów.

Co robić gdy dziecko kradnie?
Jak nauczyć dziecko kolorów?
Jak nauczyć dziecko wiązać buty?
Jak przekonać dziecko do nocnika?
strona 1 z 2następna >
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Jacek - 2014-04-17
Do dziecka nie należy mówić zdrobnieniami bo będzie sepleniło.
Od momentu narodzin, dziecko potrzebuje pomocy przy każdym swoim kroku w dorosłość i rolą rodziców jest zrobić...
Jak przygotować małe dziecko do nauki?
Od momentu narodzin, dziecko potrzebuje pomocy przy każdym...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub