Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Dania Główne > Dania z drobiu > Jak zrobić skrzydełka na ostro?
Jak zrobić skrzydełka na ostro?

Jak zrobić skrzydełka na ostro?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.8/5 (5 ocen)
Oceń 
Skrzydełka to dobry i sprawdzony pomysł na obiad, lub obiadokolację. Można je przygotować na wiele różnych sposobów. Tutaj podaję przepis na skrzydełka na ostro. Jeśli tylko lubisz tego typu smaki, koniecznie musisz spróbować.
--Na skrzydełka--, 4 ząbki czosnku, sprasowane, 2 szalotki, sprasowane, 1 1/2 łyżeczki soli, 1 łyżeczka przyprawy chińskiej 5 smaków, 2 łyżeczki papryki w proszku, 1 łyżeczka suszonego rozmarynu, 1/2 łyżeczka cayenne, 2 łyżki oleju, 2kg skrzydełek z kurczaka (ok 20-24 sztuk)., --Na sos--, 1/3 słoiczka masła orzechowego, 1/4 puszki kremu kokosowego, 2 ząbki czosnku, sprasowane, 1/4 szklanki wody, 1 posiekana czerwona papryka, 1/8 łyżeczki suszonych czerwonych, ostrych papryczek, 1 łyżeczka sosu sojowego, kolendra.
1

Skrzydełka

Sprasowany czosnek i szalotkę zmieszaj na pastę z solą. Dodaj przyprawę chińską, paprykę, rozmaryn, cayenne i olej. Wszystko dokładnie wymieszaj.

2
Skrzydełka dokładnie pokryj przygotowanym miksem. Powinny być całkowicie pokryte. Wszystkie.
3
Gdy już skończysz przykryj miseczkę ze skrzydełkami folią spożywczą i wstaw do lodówki na noc. Jeśli nie masz tyle czasu wystarczą 4 godziny.
4
Zamarynowane skrzydełka układaj na natłuszczonej blasze skórkami do góry. Włóż do nagrzanego piekarnika i piecz przez 25-30 minut w temperaturze 200 stopni, lub do momentu, aż skórka się zarumieni. Po tym czasie wyjmij skrzydełka z piekarnika.
5

Sos

Umieść w blenderze masło orzechowe, krem kokosowy, czosnek, wodę, obie papryki i sos sojowy. Wszystko razem dokładnie zmiksuj.

6
Dosól sos do smaku.
7
Wylej 2/3 sosu na półmisek, na którym będziesz serwować potrawę. Na nim połóż skrzydełka. Następnie wylej resztę sosu. Udekoruj kolendrą.
Jak zrobić kaczkę z jabłkami?
Jak jeść kulturalnie?
Jak zrobić krówki?
Jak zrobić masę marcepanową?
 4.8/5 (5 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (1)

grazyna2 - 2013-04-15
Smaczne są skrzydełka, a do nich najlpsze zimne piwko!
Skrzydełka buffalo to jedno z ulubionych dań Amerykanów. Kojarzyć się mogą raczej z KFC, ale wierz mi, gdy zrobisz je w...
Jak zrobić skrzydełka buffalo?
Skrzydełka buffalo to jedno z ulubionych dań Amerykanów...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub