Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Dania Główne > Dania z drobiu > Jak zrobić skrzydełka na ostro?
Jak zrobić skrzydełka na ostro?

Jak zrobić skrzydełka na ostro?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.8/5 (6 ocen)
Oceń 
Skrzydełka to dobry i sprawdzony pomysł na obiad, lub obiadokolację. Można je przygotować na wiele różnych sposobów. Tutaj podaję przepis na skrzydełka na ostro. Jeśli tylko lubisz tego typu smaki, koniecznie musisz spróbować.
--Na skrzydełka--, 4 ząbki czosnku, sprasowane, 2 szalotki, sprasowane, 1 1/2 łyżeczki soli, 1 łyżeczka przyprawy chińskiej 5 smaków, 2 łyżeczki papryki w proszku, 1 łyżeczka suszonego rozmarynu, 1/2 łyżeczka cayenne, 2 łyżki oleju, 2kg skrzydełek z kurczaka (ok 20-24 sztuk)., --Na sos--, 1/3 słoiczka masła orzechowego, 1/4 puszki kremu kokosowego, 2 ząbki czosnku, sprasowane, 1/4 szklanki wody, 1 posiekana czerwona papryka, 1/8 łyżeczki suszonych czerwonych, ostrych papryczek, 1 łyżeczka sosu sojowego, kolendra.
1

Skrzydełka

Sprasowany czosnek i szalotkę zmieszaj na pastę z solą. Dodaj przyprawę chińską, paprykę, rozmaryn, cayenne i olej. Wszystko dokładnie wymieszaj.

2
Skrzydełka dokładnie pokryj przygotowanym miksem. Powinny być całkowicie pokryte. Wszystkie.
3
Gdy już skończysz przykryj miseczkę ze skrzydełkami folią spożywczą i wstaw do lodówki na noc. Jeśli nie masz tyle czasu wystarczą 4 godziny.
4
Zamarynowane skrzydełka układaj na natłuszczonej blasze skórkami do góry. Włóż do nagrzanego piekarnika i piecz przez 25-30 minut w temperaturze 200 stopni, lub do momentu, aż skórka się zarumieni. Po tym czasie wyjmij skrzydełka z piekarnika.
5

Sos

Umieść w blenderze masło orzechowe, krem kokosowy, czosnek, wodę, obie papryki i sos sojowy. Wszystko razem dokładnie zmiksuj.

6
Dosól sos do smaku.
7
Wylej 2/3 sosu na półmisek, na którym będziesz serwować potrawę. Na nim połóż skrzydełka. Następnie wylej resztę sosu. Udekoruj kolendrą.
Jak zrobić toffi?
Jak przygotować skrzydełka na grilla?
Jak zrobić wróżby do chińskiego ciasteczka?
Jak zrobić gyros z kurczaka?
 4.8/5 (6 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

grazyna2 - 2013-04-15
Smaczne są skrzydełka, a do nich najlpsze zimne piwko!
Skrzydełka z grilla marynowane w miodzie są wprost wyśmienite. Wiem, że niektórzy nie przepadają za mięsem w miodzie,...
Jak zrobić skrzydełka z grilla w miodzie?
Skrzydełka z grilla marynowane w miodzie są wprost wyśmienite...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub