Tutaj jesteś: Dziecko > Nastolatki > Narkotyki > Co robić, gdy dziecko bierze narkotyki?
Co robić, gdy dziecko bierze narkotyki?

Co robić, gdy dziecko bierze narkotyki?

Stopień trudności: trudne
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (2 ocen)
Oceń 
Problem zażywania narkotyków wśród młodzieży wciąż narasta. Jest to bardzo częste zjawisko. Młodzież bierze narkotyki żeby zdobyć uznanie kolegów, albo bo nie radzi sobie z problemami. My jako rodzice powinniśmy pomóc rozwiązać ten problem. Nie wiesz jak to zrobić? Przeczytaj ten artykuł.
1
Po pierwsze gdy zauważysz problem, najgorsze co możesz zrobić, to udawać, że tego problemu nie ma. Problem będzie istniał, dopóki wspólnymi siłami go nie rozwiążecie, a jeśli będziesz go ignorować - sprawa narośnie do skali, która niestety was z czasem przerośnie. Z tego wynika, że trzeba zacząć terapię jak najwcześniej, póki problem jest względnie niewielki. Gdy odkryjesz ślady zażywania narkotyków u swojego dziecka - nie panikuj, tylko podejdź do tego racjonalnie. Zanim zaczniesz poważną rozmowę ze swoim dzieckiem, „poukładaj” sobie wszystko w głowie. Postaraj się ochłonąć z emocji (co niestety będzie bardzo trudne). Przygotuj się na to, że rozmowa będzie trudna, a rozwiązanie problemu nie przyjdzie od razu.
2
Gdy zdecydujesz się na rozmowę, unikaj agresji, bo kiedy staniesz się agresywna, z pewnością niczego się nie dowiesz od swojego dziecka a dodatkowo pogorszysz sytuację. Na początku niepozornie zacznij rozmowę. Zapytaj czy wszystko dobrze, jak układa się w szkole itd. Potem przejdź do kwestii, że jesteś bardzo zaniepokojona, ponieważ odkryłaś ślady używania narkotyków w domu. Zapytaj dziecko dlaczego po nie sięga - może to się wiązać z odosobnieniem dziecka i poczuciem samotności. Takie dziecko zażywa narkotyki, ponieważ chce się oderwać od realnego świata i od problemów i nim istniejących. Nie zdziw się, kiedy dziecko zareaguje agresywnie - będzie to jego swoista forma obrony samego siebie. Tobie stanowczo nie można używać agresji. Musisz udowodnić mu, że jesteś wyłącznie żeby mu pomóc, a nie po to, aby go karcić i oceniać.
Kiedy i gdzie kupować przybory szkolne przed rozpoczęciem roku szkolnego?
Jak sprawić, aby dziewczyna była szczęśliwa?
Jak spędzić wakacje w mieście?
Jak rozpoznać anoreksję?
strona 1 z 2następna >
 5/5 (2 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

sebek - 2014-03-19
porady po byku fest
robimy tak: staramy się o kuratora i udajemy do poradni narkotykowej
Jak powiedzieć rodzicom o ciąży?
Zrobiłaś test ciążowy i wynik okazał się pozytywny...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub