Tutaj jesteś: Miłość, Przyjaźń i Rodzina > Rodzina > Drzewa Genealogiczne > Jak zrobić kronikę rodzinną?
Jak zrobić kronikę rodzinną?

Jak zrobić kronikę rodzinną?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (283 ocen)
Oceń 
Kronika rodzinna to niezwykła pamiątka, którą przechowuje się przez następne pokolenia. Można zapisywać w niej ważne wydarzenia, wklejać zdjęcia. W kronice rodzinnej przechowuje się historie rodu. Jest łatwy sposób, aby taką księgę wykonać. Poniżej znajdziesz kilka porad.
1
kronika rodzinna
Ważne, aby taka księga została wykonana starannie, ponieważ ma ona posłużyć przez długie lata. Kronikę możesz wykonać używając kartek w formacie A3 (format musi być czytelny i łatwy do zmontowania- mniejsze kartki nie będą się dobrze sczepiać). Ilość kartek zależy wyłącznie od Ciebie. Kartki można sczepić na dwa sposoby- albo za kraniec albo na środku. W przypadku kroniki bardziej elegancko będzie wyglądało szczepienie za kraniec kartek. Pewne mocowanie da zszycie zszywaczem tapicerskim. Jeżeli nie posiadasz takiego urządzenia- możesz wybrać się do tapicera lub do introligatora. Takie zszycie boczne widać na ilustracji obok. Oprawę również możesz wykonać sam- pamiętaj tylko, aby papier był grubszy niż ten w środku ( okładka musi być twarda i stabilna). Ozdobienie okładki zależy od Ciebie. Nie zapomnij dodać uroczystego napisu z przodu, np. „Kronika rodziny Kowalskich”.
2
kronika rodzinna, zrób to sam
Jeśli nie masz czasu na montowanie kartek- możesz kupić czystą kronikę gotową do wypełnienia. Przykład takiej kroniki znajduje się na zdjęciu obok. Wybieraj jedynie kroniki dobrze wykonane- tak abyś miał pewność, że nie rozpadną się po zaledwie kilku latach użytkowania. Najsolidniej wykonane są zazwyczaj kroniki ze skórzaną oprawą (niestety takie kroniki sporo kosztują. Pamiętaj, że za jakość trzeba niekiedy słono płacić!).
Jak w nietypowy sposób wykorzystać lakier do paznokci?
Jak zrobić kule ze sznurka?
Jak zrobić myjkę do kąpieli?
Jak zrobić dozownik na mydło?
strona 1 z 2następna >
 5/5 (283 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Jak zrobić kartkę na Boże Narodzenie?
Ta piękna choinka 3D zrobi wielkie wrażenie, czy to...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub