Tutaj jesteś: Miłość, Przyjaźń i Rodzina > Rodzina > Drzewa Genealogiczne > Jak zrobić kronikę rodzinną?
Jak zrobić kronikę rodzinną?

Jak zrobić kronikę rodzinną?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (283 ocen)
Oceń 
Kronika rodzinna to niezwykła pamiątka, którą przechowuje się przez następne pokolenia. Można zapisywać w niej ważne wydarzenia, wklejać zdjęcia. W kronice rodzinnej przechowuje się historie rodu. Jest łatwy sposób, aby taką księgę wykonać. Poniżej znajdziesz kilka porad.
1
kronika rodzinna
Ważne, aby taka księga została wykonana starannie, ponieważ ma ona posłużyć przez długie lata. Kronikę możesz wykonać używając kartek w formacie A3 (format musi być czytelny i łatwy do zmontowania- mniejsze kartki nie będą się dobrze sczepiać). Ilość kartek zależy wyłącznie od Ciebie. Kartki można sczepić na dwa sposoby- albo za kraniec albo na środku. W przypadku kroniki bardziej elegancko będzie wyglądało szczepienie za kraniec kartek. Pewne mocowanie da zszycie zszywaczem tapicerskim. Jeżeli nie posiadasz takiego urządzenia- możesz wybrać się do tapicera lub do introligatora. Takie zszycie boczne widać na ilustracji obok. Oprawę również możesz wykonać sam- pamiętaj tylko, aby papier był grubszy niż ten w środku ( okładka musi być twarda i stabilna). Ozdobienie okładki zależy od Ciebie. Nie zapomnij dodać uroczystego napisu z przodu, np. „Kronika rodziny Kowalskich”.
2
kronika rodzinna, zrób to sam
Jeśli nie masz czasu na montowanie kartek- możesz kupić czystą kronikę gotową do wypełnienia. Przykład takiej kroniki znajduje się na zdjęciu obok. Wybieraj jedynie kroniki dobrze wykonane- tak abyś miał pewność, że nie rozpadną się po zaledwie kilku latach użytkowania. Najsolidniej wykonane są zazwyczaj kroniki ze skórzaną oprawą (niestety takie kroniki sporo kosztują. Pamiętaj, że za jakość trzeba niekiedy słono płacić!).
Jak uszyć torebkę?
Jak zrobić pudełko na prezent?
Jak zrobić lampę solarną ze słoika?
Jak zrobić farbę do malowania palcami?
strona 1 z 2następna >
 5/5 (283 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Masz dość już swojego zwykłego stolika? Chcesz nadać mu charakteru, zmienić go na piękny designerski stolik, który nie...
Jak ozdobić stół motywem kwiatowym?
Masz dość już swojego zwykłego stolika? Chcesz nadać...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub