Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Uszy i Słyszenie > Jak odetkać ucho zatkane woskowiną?
Jak odetkać ucho zatkane woskowiną?

Jak odetkać ucho zatkane woskowiną?

, specjalista Tipy.pl
 2.7/5 (404 ocen)
Oceń 
Uszy zatkane woskowiną ograniczają nasz słuch, dlatego warto poddać się ich płukaniu. Niestety czasami nie mamy czasu wybrać się z tym problemem do laryngologa. Obecnie w aptekach możemy znaleźć preparaty, które umożliwią nam samodzielne wykonanie tego zabiegu. Zaproponowany przeze mnie sposób pozwoli wam szybko i bezboleśnie pozbyć się problemu. Poniżej znajdziecie wskazówki, które pomogą wam w usunięciu nadmiaru woskowiny z uszu.
woda utleniona, ciepła woda, gruszka do nosa, preparat A-Cerumen - dostępny w aptekach
1
Zmieszaj 1 łyżkę wody utlenionej z pół szklanki ciepłej wody.
2
Napełnij tą miksturą gruszkę do nosa dla dzieci.
3
Przechyl głowę na bok i wlej zawartość do ucha (nie wsuwaj końcówki gruszki głęboko do ucha). Powinieneś usłyszeć bulgotanie.
4
Mikstura rozmiękczy woskowinę i łatwiej będzie można ją usunąć.
5
Jeśli uszy są mocno zapchane woskowiną kup w aptece preparat A-Cerumen. Powoduje on rozpuszczanie woskowiny usznej oraz zapobiega jej ponownemu nagromadzeniu.

Przez 3-4 dni (rano i wieczorem), każdorazowo wcisnąć połowę zawartości ampułki do zatkanego ucha. Po minucie do dwóch zakroplić kilka kropli 0,9% roztworu chlorku sodu (soli fizjologicznej) z ampułki ogrzanej w dłoni i odczekać do chwili samoistnego oczyszczenia przewodu słuchowego. W przypadku trudności w samodzielnym oczyszczeniu przewodu słuchowego z woskowiny, należy zgłosić się do specjalisty.
Jak odetkać ucho?
Jak pozbyć się woskowiny z ucha?
Jak zapobiec zapaleniu ucha po basenie?
Jak podnosić królika?
 2.7/5 (404 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (13)

Ja - 2012-09-13
Sposób z wodą utlenioną jest NIESAMOWITY!.Wstrzyknęłam mamie 2 dawki i przepłukało!.Świetne,polecam : )
wookie - 2012-08-29
A jeszcze lepszy jest preparat Remo-wax (bez recepty w aptece) - w opakowaniu są krople i jest już gruszka do przepłukania ucha
Agaa - 2012-08-26
Jesli tak jak napisała Agata z ucha wydostaje sie zołty plyn to znaczy ze prawdopodobnie doszlo do pekniecia blony bebenkowej i nie wolno wtedy nic wlewac do ucha!
BArtek - 2012-07-06
Kurcze ja to mam tak zatkane od wczoraj po moim skoku do wody całą noc leciało mi coś żółtego z ucha a dziś to aż pluska woskowina lecę wypróbować jak nie zadziała wizyta u lekarza.
agata25 - 2012-07-03
może mi pomoże
Klaudia - 2012-06-25
A bolało Cię takie płukanie ucha? ;>
HAHAH - 2012-02-27
Zatak buzie,nos i próbować wypuszczać powietrze mi pomaga ..
zi - 2011-05-27
zobaczymy czy zadziala !!!!!
Jerry - 2010-08-16
zaraz też tego spróbuje
Natalia - 2010-07-23
Zaraz ide sobie opłukac ucho boli,zatkane jest od wczoraj boli.. od wczoraj w nocy.. zobaczymy czy pomorze..!
Łuki - 2010-07-22
Ostatnio byłem u laryngologa. Na ucho nie słyszałem kilka dni a ostatnio zaczęło nieźle boleć. Pani napełniła zwykłą kranówą strzykawkę po czym wstrzyknęła mi jej zawartość do ucha (trzeba to zrobić pod pewnym kątem) i od razu się odetkało.
Adam - 2010-02-04
idę płukać zobaczymy czy pomoże :)
oliwia - 2009-10-10
ja se to chyba wypróbuje..:)
<p>Ruszanie uszami to bardzo fajna sprawa. Nie raz widzi się ludzi, którzy potrafią to robić bez większych...
Jak ruszać uszami?
Ruszanie uszami to bardzo fajna sprawa. Nie raz widzi się ludzi, którzy potrafią...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub