Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Rośliny, Kwiaty i Zioła > Rośliny doniczkowe > Jak pielęgnować storczyki?
Jak pielęgnować storczyki?

Jak pielęgnować storczyki?

, specjalista Tipy.pl
 2.9/5 (7 ocen)
Oceń 
Storczyki popularnie nazywane też orchideami, są bardzo ładnymi, robiącymi wrażenie roślinami. Nic więc dziwnego, że często wybierane są na prezenty imieninowe, jubileuszowe, a nawet ślubne. Wbrew pozorom ten dostojnie wyglądający kwiat, nie ma wielkich wymagań względem pielęgnacji, potrzebuje jednak specyficznego podejścia, dzięki czemu będziemy mogli cieszyć się jego pięknem przez długi czas.
1
Nowo nabytą roślinkę, należy stopniowo przyzwyczaić do otoczenia, ponieważ nagła zmiana środowiska może doprowadzić do nagłego zrzucenia kwiatów, a nawet zmarnowania orchidei. Donicę ustawiamy w jasnym miejscu, uważając jednak, aby nie było ono narażone na bezpośrednie działanie promieni słonecznych, ponieważ storczyk może doznać poparzenia.
2
W czasie letnim możemy wystawić naszą roślinkę na dwór, co ją wzmocni i wspomoże kwitnienie, cały czas pamiętajmy jednak, aby doniczka nie stała bezpośrednio na słońcu, a przed schowaniem storczyka z powrotem do domu, sprawdźmy go dokładnie pod względem występowania szkodników.
3
Podlewając storczyki, należy uważać, ponieważ nadmiar wody jest dla nich dużo bardziej szkodliwy niż jej niedobór. Kwiat podlewamy dopiero wtedy, gdy ziemia w doniczce jest już sucha (najlepiej sprawdzić to drewnianym patyczkiem, zanurzanym w ziemi), wtedy wlewamy obfitą ilość wody, pilnując aby jej zbyt duża ilość nie pozostawała w podstawce. Podczas letnich upałów, dobrym sposobem jest umieszczenie całej doniczki w wodzie na kilkanaście minut.
Jak przycinać storczyki?
Jak pielęgnować paprotki?
Jak hodować storczyki?
Jak podlewać paprocie?
strona 1 z 2następna >
Przeczytaj teraz: Jak hodować orchidee?
 2.9/5 (7 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (3)

daria16rog - 2013-05-29
Poparzenie storczyka przez słońce jest dla mnie nowością, przyznam szczerze.
STELLA176 - 2013-04-17
. . . (~") . . . A od kiedy storczyki rosną w ziemi???? Jak zatem do tej kory wsadzić patyk w celu sprawdzenia wilgotności, skoro w moich storczykach są prawie same, mocne korzenie /
STAN - 2012-10-03
nie znam sie za bardzo na storczykach więc polegam na radach z internetu-tam przeczytałem o przycinaniu za 3 oczkiem i tak własnie robię z phaleneopsis-kwitną na tym samym pedzie a nawet wypuściły po drugim które tez kwitną w tym samym czasie.jeden z nich od 2 lat jeszcze nie przestał kwitnąć.jak n ie jeden to drugi pęd kwitnie.dendrobium zaś samo puszcza drugie pędy od dołu po przekwitnieciu,więc stare obetne gdy młode wyrosna.
Przycinanie storczyków zależy od ich gatunku. Niektórych storczyków się nie przycina, inne przycina się po...
Jak przycinać storczyki po przekwitnięciu?
Przycinanie storczyków zależy od ich gatunku. Niektórych...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub