Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Rośliny, Kwiaty i Zioła > Rośliny doniczkowe > Jak pielęgnować storczyki?
Jak pielęgnować storczyki?

Jak pielęgnować storczyki?

, specjalista Tipy.pl
 2.9/5 (7 ocen)
Oceń 
Storczyki popularnie nazywane też orchideami, są bardzo ładnymi, robiącymi wrażenie roślinami. Nic więc dziwnego, że często wybierane są na prezenty imieninowe, jubileuszowe, a nawet ślubne. Wbrew pozorom ten dostojnie wyglądający kwiat, nie ma wielkich wymagań względem pielęgnacji, potrzebuje jednak specyficznego podejścia, dzięki czemu będziemy mogli cieszyć się jego pięknem przez długi czas.
1
Nowo nabytą roślinkę, należy stopniowo przyzwyczaić do otoczenia, ponieważ nagła zmiana środowiska może doprowadzić do nagłego zrzucenia kwiatów, a nawet zmarnowania orchidei. Donicę ustawiamy w jasnym miejscu, uważając jednak, aby nie było ono narażone na bezpośrednie działanie promieni słonecznych, ponieważ storczyk może doznać poparzenia.
2
W czasie letnim możemy wystawić naszą roślinkę na dwór, co ją wzmocni i wspomoże kwitnienie, cały czas pamiętajmy jednak, aby doniczka nie stała bezpośrednio na słońcu, a przed schowaniem storczyka z powrotem do domu, sprawdźmy go dokładnie pod względem występowania szkodników.
3
Podlewając storczyki, należy uważać, ponieważ nadmiar wody jest dla nich dużo bardziej szkodliwy niż jej niedobór. Kwiat podlewamy dopiero wtedy, gdy ziemia w doniczce jest już sucha (najlepiej sprawdzić to drewnianym patyczkiem, zanurzanym w ziemi), wtedy wlewamy obfitą ilość wody, pilnując aby jej zbyt duża ilość nie pozostawała w podstawce. Podczas letnich upałów, dobrym sposobem jest umieszczenie całej doniczki w wodzie na kilkanaście minut.
Jak pielęgnować anturium?
Jak pielęgnować aloes?
Jak podlewać paprocie?
Jak pielęgnować krotona?
strona 1 z 2następna >
Przeczytaj teraz: Jak przesadzać storczyki?
 2.9/5 (7 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (3)

daria16rog - 2013-05-29
Poparzenie storczyka przez słońce jest dla mnie nowością, przyznam szczerze.
STELLA176 - 2013-04-17
. . . (~") . . . A od kiedy storczyki rosną w ziemi???? Jak zatem do tej kory wsadzić patyk w celu sprawdzenia wilgotności, skoro w moich storczykach są prawie same, mocne korzenie /
STAN - 2012-10-03
nie znam sie za bardzo na storczykach więc polegam na radach z internetu-tam przeczytałem o przycinaniu za 3 oczkiem i tak własnie robię z phaleneopsis-kwitną na tym samym pedzie a nawet wypuściły po drugim które tez kwitną w tym samym czasie.jeden z nich od 2 lat jeszcze nie przestał kwitnąć.jak n ie jeden to drugi pęd kwitnie.dendrobium zaś samo puszcza drugie pędy od dołu po przekwitnieciu,więc stare obetne gdy młode wyrosna.
Orchidea to jeden z najpiękniejszych kwiatów, różnorodne kształty i barwy, od których można dostać zawrotu głowy. Teraz...
Jak hodować orchidee?
Orchidea to jeden z najpiękniejszych kwiatów, różnorodne kształty i barwy, od których...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub