Tutaj jesteś: Zdrowie > Diety i Odżywianie > Zdrowa Dieta > Jak oczyścić organizm z toksyn? Domowe sposoby
Jak oczyścić organizm z toksyn? Domowe sposoby

, specjalista Tipy.pl
 3.7/5 (18 ocen)
Oceń 
Na twoim ciele wciąż pojawiają się pryszcze? Czujesz się ociężały? Masz problemy z trawieniem? Palisz? Pijesz? To może być powodem intoksykacji organizmu. Źródłem toksyn są również spaliny, niezdrowe odżywianie się itp. Od czasu do czasu warto więc zadbać o detoks. Powinniśmy oczyścić nasz organizm z wszelkich nieczystości. Tak naprawdę wystarczy zrobić jednodniową głodówkę, by poczuć się lepiej. Często jednak głodówka może być niebezpieczna dla zdrowia, w szczególności, jeżeli prowadzimy aktywny tryb życia. Z jednego dnia zróbmy więc tydzień i zadbajmy o oczyszczenie organizmu.
grejpfruty, woda, zielona herbata, jajka, warzywa, owoce
1
Aby oczyścić organizm, powinniśmy najpierw wstrzymać przypływ toksyn do organizmu. Zapomnijmy więc o słodyczach i śmieciowym jedzeniu. Lepiej odsuńmy od siebie smażone potrawy. Zapomnijmy też o mięsie. Przerzućmy się na warzywa i owoce. Do tego białko, np. gotowane jaja, ser biały (o żółtym mowy nie ma).

Nie jedzmy dużo pomidorów, gdyż surowe źle działają na skórę. Ograniczmy przyprawy. Możemy pić raz dziennie niesłodzoną kawę.
2
Znane ze swych właściwości oczyszczających są przede wszystkim grejpfruty. Dlatego warto jeść ten owoc na deser po śniadaniu, czy obiedzie. Grejpfrut oczyszcza z toksyn, ale także dobrze działa na trawienie.

Pamiętajmy, by jeść go bez cukru.

Możemy też wyciskać z niego sok.
3
Zadbaj o odpowiednie płyny. Pij dużo wody, wypłukuje ona toksyny z organizmu. Wypełnia też żołądek, przez co zmniejsza nasze łaknienie.

Zielona herbata również znana jest z silnych właściwości oczyszczających. Doskonale działa również na trawienie.

Możemy także pić kieliszek wina po obiedzie. Ta niewielka dawka ureguluje naszą przeminę materii. Wino zawiera również antyutleniacze. W niewielkich ilościach jest więc bardzo zdrowie. W czasie diety oczyszczającej nie powinniśmy pić jednak dużych ilości alkoholu, gdyż zaaplikujemy sobie dużą dawkę toksyn.
Jak robić soki z warzyw i owoców?
Jakie właściwości ma szczaw?
Jak dbać o wątrobę?
Jak zrobić oczyszczający sok z marchewki?
Wskazówki
  • Dieta oczyszczająca przyspiesza również przemianę materii i powoduje utratę wagi. Jeżeli więc nie chcesz chudnąć, zastanów się nad inną opcją detoksu. Możesz po prostu pić zieloną herbatę (albo spożywać to, co w niej najlepsze w postaci suplementu diety - zobacz tutaj) lub mieszankę ziół, która zapewni Ci oczyszczenie z toksyn.
 3.7/5 (18 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (3)

uuuu - 2014-07-02
"Nie jedzmy dużo pomidorów, gdyż surowe źle działają na skórę." Po przeczytaniu tego zdania,stwierdzam,ze ten artykul jest bezmyslnie napisany...
tadaa - 2014-01-09
Na oczyszczenie organizmu rewelecyjne działa herbata z pokrzywy. Jednym minusem jest to że toksyny "wychodzą nam" równiez przez skórę i możemy mieć chwilowy problem z cera, ale zyskamy oczyszczony organizm.
diana - 2013-05-24
bardzo mi się to podoba :D szukałam ostatnio sposobu na oczyszczenie organizmu, głównie dlatego, że pojawiły mi się dziwne przebarwienia na skórze. zastanawiałam się czy nie kupić Figury Detox, bo przyjaciółce niesamowicie pomogła, ale może najpierw spróbuję Waszych metod!!!
Koktajle nie tylko dostarczają nam potrzebnych witamin i minerałów, dzięki czemu sprawiają, że czujemy się lekko i...
Jak zrobić zielony koktajl oczyszczający?
Koktajle nie tylko dostarczają nam potrzebnych witamin...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub