Tutaj jesteś: Zdrowie > Zdrowie Publiczne i Bezpieczeństwo > Pierwsza Pomoc > Jak leczyć stłuczenia?
Jak leczyć stłuczenia?

Jak leczyć stłuczenia?

, specjalista Tipy.pl
 3.3/5 (3 ocen)
Oceń 
Stłuczenia są bardzo bolesne i uniemożliwiają wszelką aktywność - wszystkie próby kończą się przeszywającym bólem. Stłuczenia nie są jednak odczuwalne od razu. Bywa, że się uderzysz i o tym zapomnisz, a ból pojawi się tydzień później. Aby tego uniknąć, po stłuczeniu trzeba od razu działać! Poniżej znajdziesz kilka przydatnych wskazówek.
1
Od razu, kiedy tylko się uderzysz, do bolącego miejsca przyłóż torebkę z lodem. To zapobiegnie obrzękowi. Poza tym zimno zmniejsza ból po urazie i obkurcza naczynia krwionośne, ograniczając wyciek krwi. Będzie to pierwsza doraźna pomoc podczas doznania urazu. Nie przykładaj jednak kostek lodu bezpośrednio do skóry, bo to mogłoby spowodować odmrożenie. Zrób to przez ręcznik albo torebkę foliową. Nie trzymaj zimnego okładu dłużej, niż 15 minut. Pamiętaj również, aby w pierwszych chwilach po stłuczeniu nie wykonywać gwałtownych ruchów. Takie zachowanie mogłoby pogłębić kontuzję i przysporzyć większych kłopotów.
2
Po doznaniu takiego urazu warto zastosować maść na stłuczenia. Oto maści dostępne bez recepty:

1. Arcalen
2. Escalar
3. Febrofen
4. Fastum
5. Ben Gay
6. Capsiplex
7. Deep heat
8. Ice Gel
9. Viprosal b
10. Abc
11. Reparil
12. Voltaren-gel
13. Veral-gel
14. Naproxen
15. Mobilat
16. Traumeel
17. Ketoprom
18. Altacet
19. Lioton 1000
20. Crystal Ice Gel

Cena takich maści nie przekracza 20 złotych. Najbardziej znane i wypróbowane maści to Altacet, Lioton 1000 i Voltaren. Zakup maści warto skonsultować z lekarzem lub farmaceutą.
Jak chronić się przed upałem?
Co robić podczas burzy?
Jak nikotyna wpływa na organizm?
Jak wyczyścić lufkę?
strona 1 z 2następna >
 3.3/5 (3 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Minkaa14 - 2013-01-28
Osobiście miałam już kilka takich bardziej poważniejszych przypadków siniaków. Więc dobrą metodą (gdy nie ma się pod ręką żadnych maści czy tabletek) jest przyłożenie ludu lub czegoś zimnego np. mrożonki. Ból szybko ustąpi, a po siniaku nie będzie śladu. Sama próbowałam :) Pozdrawiam.
Pierwsza pomoc na wakacjach
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub