Tutaj jesteś: Miłość, Przyjaźń i Rodzina > Małżeństwo > Małżeństwo i Alkoholizm > Jak żyć z mężem alkoholikiem?
Jak żyć z mężem alkoholikiem?

Jak żyć z mężem alkoholikiem?

Stopień trudności: trudne
, specjalista Tipy.pl
 2.3/5 (3 ocen)
Oceń 
Życie z mężem alkoholikiem jest trudne, ponad siły wielu kobiet. Muszą one ciągle rozmyślać gdzie ich mąż się teraz znajduje, co robi, czy jest pijany, w jakim stanie wróci do domu. To ciągła katorga i życie w niepewności, ale z nadzieją, że kiedyś to się zmieni. Jeżeli znajdujesz się w takiej sytuacji, przeczytaj ten artykuł.
1
Porozmawiaj ze swoim mężem bardzo szczerze i dowiedz się z jakich powodów sięga on po alkohol. Co go do tego zmusza? Wiele osób bowiem sięga po alkohol, ponieważ nie radzą sobie w życiu. W ten sposób chcą one zapić smutki, zapomnieć chociaż do wytrzeźwienia o swoim nieudanym życiu. Wśród alkoholików znajdują się też tacy, którzy pili dla animuszu na imprezach i popadli w sidła nałogu. Bez spożycia alkoholu w ciągu dnia czują się źle, słabo. To oznaka, że organizm chorego przyzwyczaił się do codziennej porcji „procentów”. Ustalcie tą przyczynę i razem zdecydujcie się na leczenie. Zapisz męża do psychologa, bądź do klubu Anonimowych Alkoholików. Będąc we wspólnocie osób takich jak on, może poczuć się lepiej, pewniej. Poczucie przynależności do grupy pomaga ludziom uzależnionym.
2
Jeśli masz z mężem dzieci, to nigdy nie oczerniaj ojca przy dzieciach. Nie bądź stronnicza, dbaj tylko o bezpieczeństwo i zdrowie dzieci. Ocenę ojca zostaw swoim dzieciom. Nie próbuj zaburzać ich kontaktów (chyba, że grożą one zdrowiu lub życiu dzieci). Dzieci same powinny ocenić sytuację. Porozmawiaj z nimi o tym otwarcie, kiedy poczujesz, że są one na to gotowe. Na pewno boisz się o swoją rodzinę, ale nie zapominaj o więziach i komunikacji rodzinnej. Musicie radzić sobie razem, jako kochająca się wspólnota ze wsparciem.
Jak rozpoznać toksyczny związek?
Jak uzdrowić związek?
Jak rozpoznać kłamstwo?
Jakie są rodzaje pocałunków?
strona 1 z 2następna >
Przeczytaj teraz: Jak pomóc alkoholikowi?
 2.3/5 (3 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

topielica - 2013-05-09
Dodałabym jeszcze to iż każda kobieta która żyje z alkoholikiem powinna również szukac dla siebie wsparcia , ponieważ sama po prostu się wykończy.Tylko wsparcie i pomoc innych może pomóc w całej tej sytuacji.
Alkoholizm to niekończący się problem. Alkoholikiem jest się przez całe życie. Nawet jeśli osoba skończy picie, to...
Jak postępować z mężem alkoholikiem?
Alkoholizm to niekończący się problem. Alkoholikiem...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub