Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Złamania Kości > Jak przyśpieszyć zrastanie się kości?
Jak przyśpieszyć zrastanie się kości?

Jak przyśpieszyć zrastanie się kości?

, specjalista Tipy.pl
 2.9/5 (335 ocen)
Oceń 
Złamałeś rękę czy nogę? Musisz pogodzić się z faktem, że przez najbliższe kilka tygodni nie będziesz mógł uprawiać żadnych sportów, ani nawet spać w ulubionej pozycji. Chcąc, nie chcąc musisz zaprzyjaźnić się z gipsem. Zrastanie kości nie trwa niestety 3 dni, jednak istnieje kilka sposobów, aby troszkę przyspieszyć ten proces.
1

Dieta bogata w białko, wapń i witaminę D

Wapń to mleko i produkty mleczne jak ser biały, maślanka, kefir. Białko to przede wszystkim mięso - około 2/3 białka, które teraz jest Ci tak potrzebne powinno pochodzić z produktów zwierzęcych. Jedz kurczaka, indyka, cielęcinę i chude mięso. Kilka razy w tygodniu jedz tłuste ryby morskie: śledzie, makrelę, szprotki. Są one bogate w witaminę D, która jest potrzebna do mineralizacji kości oraz wspomaga przyswajanie wapnia i fosforu.

2

Unikaj szpinaku, kawy, herbaty

Nie jedz natomiast zbyt dużo wędlin, serów żółtych, pleśniowych czy topionych. Zawarty w nich fosfor obniża ilość wapnia w organizmie. Nie jedz szpinaku czy szczawiu oraz - jeśli to możliwe - zrezygnuj z mocnej kawy czy herbaty (szczawiany powodują nieprzyswajanie wapnia). Pieczywo razowe jest zdrowe, ale po złamaniu lepiej jedz biały chleb. Unikaj warzyw strączkowych.

3

Suplementy

Możesz dostarczyć wszystkie potrzebne składniki mineralne do odbudowy kości zażywając odpowiednie suplementy. Oczywiście nie zastąpią one całkowicie odpowiedniej diety. Na rynku jest kilka preparatów na zrastanie się kości, np. Mumio Shilajit (do kupienia tutaj), który wzmacnia kruche, słabe kości i pomaga w ich odbudowie.

Sposoby na siniaki i stłuczenia
Jak leczyć zatrucie alkoholowe?
Jak leczyć stłuczone kolano?
Jak leczyć zapalenie ucha?
strona 1 z 3następna >
Przeczytaj teraz: Jak ćwiczyć nadgarstki?
 2.9/5 (335 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (10)

połamany - 2013-03-21
.................która jest potrzebna do mineralizacji kości, oraz wspomaga przyswajanie wapnia i fosforu..............a w następnym punkcie..........Nie jedz natomiast zbyt dużo wędlin, serów żółtych, pleśniowych czy topionych. Zawarty w nich fosfor obniża ilość wapnia w organizmie
kuba - 2012-12-28
dziękuje za rady mam nadzieje że to pomoże
Martyna - 2012-11-23
beznadziejny artykul, kosc zrasta sie stopninowo w czasie i zadnymi tabletkami tego sie nie przyspieszy, bo to jest PROCES
albatros - 2012-04-03
Dziękuje za cenne uwagi.Zastosuje się.Mam zanik kości złamanej ręki, na wskutek błędu lekarza....
megi - 2012-03-08
ja zlamalam prawa reke, 1/3 trzonu kosci ramiennej, po prawie 2 tyg. mam juz dosyc gipsu, a tu jeszcze tyle przede mna :-( jem osteogenon, duzo nabialu, pije mleko kozie, jem galaretki, oby to cos pomoglo. od przyszlego tyg. mam zamiar chodzic na zabiegi magnetronikiem.
kuba - 2012-02-24
Również dzięki. Szczególnie zapamiętam sobie rady na temat maści borowinowej i Magnetotronika. Mi poszły obie kości przedramienia.
elvis - 2012-02-15
Wielkie dzięki za porady na pewno się przydadzą, mam złamany obojczyk pękł w 3/4. Operacyjnie założyli dwa druty i kazali przez 5 tygodni nosić temblak, a o gipsie nic mowy nie było :))
kulawy - 2011-11-18
kiepski artykuł, a może cos na tkankę łączną a nie na wapń, typu rosołki, galaretki itp
glusiu10 - 2011-10-19
Dzięki też wielkie za porady, mogło by byc więcej ale myślę że wykurujemy się ze Złamasem pozdro.. ja mam obojczyk walnięty.
zlamas - 2011-09-30
dzieki za porady.ja mam reke zlamana w 2 miejscach
-kosc lokciowa i
- promieniowa
Wypadki chodzą po ludziach. Każde złamanie wymaga interwencji lekarza, jednak w przypadku złamania nadgarstka trzeba...
Jak leczyć złamany nadgarstek?
Wypadki chodzą po ludziach. Każde złamanie wymaga interwencji...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub