Tutaj jesteś: Miłość, Przyjaźń i Rodzina > Rodzina > Drzewa Genealogiczne > Jak zrobić drzewo genealogiczne rodziny?
Jak zrobić drzewo genealogiczne rodziny?

, specjalista Tipy.pl
 3.5/5 (362 ocen)
Oceń 
Jeśli chcesz upamiętnić wszystkich członków swojego rodu, jeśli interesujesz się historią swojej rodziny i czujesz szczególną więź z poprzednimi pokoleniami, możesz stworzyć drzewo genealogiczne swojej rodziny. Ostatnio coraz więcej osób się tym zajmuje, a dla wielu z nich poszukiwania przodków stały się prawdziwą pasją.
1
W zależności od tego ile masz czasu i jaki cel ci przyświeca, możesz zrobić proste drzewo wypisując jedynie nazwiska członków rodziny, a możesz też wzbogacić je wklejając w odpowiednie miejsca zdjęcia twoich krewnych, a także odnalezione podobizny twoich przodków. Nic nie stoi na przeszkodzie, by twoje drzewo genealogiczne było ciekawe także z graficznego punktu widzenia.
2
Rysowanie lub uzupełnianie drzewa genealogicznego rozpoczynamy od siebie samego. Ty jesteś tą postacią, która jest na samym dole drzewa, powyżej są twoi rodzice, a obok ciebie twoje rodzeństwo. Jeśli posługujesz się najprostszym schematem drzewa pamiętaj, że jest kilka ustalonych symboli, które wyznaczają relacje między członkami rodziny. Małżeństwo łączymy znakiem „=”, rozwód określamy przez przekreślenie tego znaku, a śmierć jakiegoś członka rodziny przez krzyżyk przy jego imieniu i nazwisku. Ważnymi informacjami, które powinny znaleźć się na takim drzewie, są daty urodzin i śmierci wszystkich członków rodu, a także informacje na temat ich partnerów życiowych i dzieci. Strzałka w dół wyprowadzona od obu rodziców oznacza, że osoba określona tą strzałką jest potomkiem. Jeśli to możliwe, warto zachować chronologię urodzin i od prawej strony umieszczać najstarsze dzieci, aż do coraz młodszych. Relacje rodzeństwa określamy przez pojedynczą poziomą linię.
Jak napisać referencje dla niani?
Jak zorganizować przyjęcie urodzinowe?
Jak przygotować piknik?
Jak czyścić grilla?
strona 1 z 2następna >
 3.5/5 (362 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

jadzia ortyl - 2013-09-17
fajne super czad
zoudi1 - 2013-01-08
Ja zrobiłam to na desce i wyszło jeszcze fajniej.
Jak utrzymywać dobre relacje z rodzicami?
Rodzice są dla nas najważniejszymi postaciami w życiu...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub