Tutaj jesteś: Miłość, Przyjaźń i Rodzina > Rodzina > Drzewa Genealogiczne > Jak zrobić drzewo genealogiczne rodziny?

Jak zrobić drzewo genealogiczne rodziny?

, specjalista Tipy.pl
 3.5/5 (375 ocen)
Oceń 
Jeśli chcesz upamiętnić wszystkich członków swojego rodu, jeśli interesujesz się historią swojej rodziny i czujesz szczególną więź z poprzednimi pokoleniami, możesz stworzyć drzewo genealogiczne swojej rodziny. Ostatnio coraz więcej osób się tym zajmuje, a dla wielu z nich poszukiwania przodków stały się prawdziwą pasją.
1
W zależności od tego ile masz czasu i jaki cel ci przyświeca, możesz zrobić proste drzewo wypisując jedynie nazwiska członków rodziny, a możesz też wzbogacić je wklejając w odpowiednie miejsca zdjęcia twoich krewnych, a także odnalezione podobizny twoich przodków. Nic nie stoi na przeszkodzie, by twoje drzewo genealogiczne było ciekawe także z graficznego punktu widzenia.
2
Rysowanie lub uzupełnianie drzewa genealogicznego rozpoczynamy od siebie samego. Ty jesteś tą postacią, która jest na samym dole drzewa, powyżej są twoi rodzice, a obok ciebie twoje rodzeństwo. Jeśli posługujesz się najprostszym schematem drzewa pamiętaj, że jest kilka ustalonych symboli, które wyznaczają relacje między członkami rodziny. Małżeństwo łączymy znakiem „=”, rozwód określamy przez przekreślenie tego znaku, a śmierć jakiegoś członka rodziny przez krzyżyk przy jego imieniu i nazwisku. Ważnymi informacjami, które powinny znaleźć się na takim drzewie, są daty urodzin i śmierci wszystkich członków rodu, a także informacje na temat ich partnerów życiowych i dzieci. Strzałka w dół wyprowadzona od obu rodziców oznacza, że osoba określona tą strzałką jest potomkiem. Jeśli to możliwe, warto zachować chronologię urodzin i od prawej strony umieszczać najstarsze dzieci, aż do coraz młodszych. Relacje rodzeństwa określamy przez pojedynczą poziomą linię.
Jak utrzymać porządek w domu?
Jak spędzić z rodziną jesienny dzień?
Co to jest mutyzm wybiórczy i jakie są jego objawy?
strona 1 z 2następna >
 3.5/5 (375 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (5)

magdalena - 2014-11-05
jak zabrać się do zdobywania informacji z ksiąg parafialnych? czy istnieje możliwość uzyskania interesujących nas informacji o przodkach drogą mailową - bo nie wyobrażam sobie jeżdżenia do parafii rozproszonych po całej Polsce. czy ktoś z was ma już jakieś doświadczenia w tej sprawie? czy księża są skłonni do współpracy?
ania - 2014-11-05
zważywszy,że co piaty człowiek na siwcie lub nawet co 3, nie jest biologicznym dzieckiem swojego ojca i nie wie o tym, drzewa genealogiczne nie maja wiekszego sensu. zwłaszcza jezeli chodzi o zbadanie ryzyka zachorowania na nowotwory i inne choroby.
sgset - 2014-11-05
Autor nie odróżnia tablicy potomków, czyli drzewa genealogicznego od tablicy przodków.
jadzia ortyl - 2013-09-17
fajne super czad
zoudi1 - 2013-01-08
Ja zrobiłam to na desce i wyszło jeszcze fajniej.
Artykuł udziela kilku cennych wskazówek dotyczących organizacji rodzinnych wakacji. Co zrobić, by wymarzony odpoczynek...
Jak zorganizować rodzinne wakacje?
Artykuł udziela kilku cennych wskazówek dotyczących...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub