Tutaj jesteś: Miłość, Przyjaźń i Rodzina > Rodzina > Drzewa Genealogiczne > Jak zrobić drzewo genealogiczne rodziny?
Jak zrobić drzewo genealogiczne rodziny?

, specjalista Tipy.pl
 3.5/5 (365 ocen)
Oceń 
Jeśli chcesz upamiętnić wszystkich członków swojego rodu, jeśli interesujesz się historią swojej rodziny i czujesz szczególną więź z poprzednimi pokoleniami, możesz stworzyć drzewo genealogiczne swojej rodziny. Ostatnio coraz więcej osób się tym zajmuje, a dla wielu z nich poszukiwania przodków stały się prawdziwą pasją.
1
W zależności od tego ile masz czasu i jaki cel ci przyświeca, możesz zrobić proste drzewo wypisując jedynie nazwiska członków rodziny, a możesz też wzbogacić je wklejając w odpowiednie miejsca zdjęcia twoich krewnych, a także odnalezione podobizny twoich przodków. Nic nie stoi na przeszkodzie, by twoje drzewo genealogiczne było ciekawe także z graficznego punktu widzenia.
2
Rysowanie lub uzupełnianie drzewa genealogicznego rozpoczynamy od siebie samego. Ty jesteś tą postacią, która jest na samym dole drzewa, powyżej są twoi rodzice, a obok ciebie twoje rodzeństwo. Jeśli posługujesz się najprostszym schematem drzewa pamiętaj, że jest kilka ustalonych symboli, które wyznaczają relacje między członkami rodziny. Małżeństwo łączymy znakiem „=”, rozwód określamy przez przekreślenie tego znaku, a śmierć jakiegoś członka rodziny przez krzyżyk przy jego imieniu i nazwisku. Ważnymi informacjami, które powinny znaleźć się na takim drzewie, są daty urodzin i śmierci wszystkich członków rodu, a także informacje na temat ich partnerów życiowych i dzieci. Strzałka w dół wyprowadzona od obu rodziców oznacza, że osoba określona tą strzałką jest potomkiem. Jeśli to możliwe, warto zachować chronologię urodzin i od prawej strony umieszczać najstarsze dzieci, aż do coraz młodszych. Relacje rodzeństwa określamy przez pojedynczą poziomą linię.
Jak sadzić marchew?
Jak zrobić kartki bożonarodzeniowe?
Jak zrobić zapiekankę makaronową z tuńczykiem?
Jak sobie radzić z samotnością?
strona 1 z 2następna >
 3.5/5 (365 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

jadzia ortyl - 2013-09-17
fajne super czad
zoudi1 - 2013-01-08
Ja zrobiłam to na desce i wyszło jeszcze fajniej.
Jak uporać się z konfliktem pokoleniowym?
Konflikt pokoleniowy to niemożność dogadania się z...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub