Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Naprawy Domowe i Remonty > Malowanie > Jak malować sufit?
Jak malować sufit?

Jak malować sufit?

, specjalista Tipy.pl
 2.8/5 (38 ocen)
Oceń 
Jeśli sufit jest źle pomalowany widać na nim liczne ślady pędzla czy wałka. Poniżej przedstawiam podstawowe zasady dotyczące malowania sufitów.
matowa farba, wałek z długim włosiem, drabina, gazety lub folia
1
Wynieś wszystkie niepotrzebne i przeszkadzające przedmioty z pomieszczenia a następnie oklej taśmą podłogi, rozłóż gazety i folie. Nie zapomnij o zabezpieczeniu listw i kontaktów.
2
Do malowania sufitów zawsze wybieraj farby matowe (tłumią refleksy światła).
3
Maluj sufit za pomocą wałka z długim włosiem, dzięki któremu zmniejszysz połyskliwość sufitu.
4
Malowanie sufitu zaczynaj od okna. Jeśli w pomieszczeniu jest więcej niż jedno okno zacznij od tego przez które dociera więcej światła (np. najpierw okno od wschodu a później od południa, najpierw największe okno itp.)
5
Pierwszą warstwę farby nakładaj równolegle do okna (do tego okna które daje więcej światła). Gdy ta warstwa wyschnie naklej taśmę malarską na linię łączenia kolorów ściana sufit.
6
Drugą warstwę farby nałóż prostopadle do okna.
7
Jeśli chcesz zrobić połączenie między ścianą a sufitem użyj taśmy malarskiej lub wałka do odcinania w narożach. Taśmy malarskie należy zerwać gdy farba będzie jeszcze wilgotna, - inaczej zerwiemy ją wraz z kawałkami farby i powstaną nierówności.
Jak naprawić spłuczkę?
Jak zrobić drapak dla kota?
Jak malować płytki ceramiczne?
Jak odkazić wodę w studni?
Ostrzeżenia
  • Niektóre farby i rozcieńczalniki mogą podrażniać skórę, dlatego należy malować w ochronnych rękawicach.
Wskazówki
  • Jeśli chcesz aby pokój wydawał się wyższy pomaluj sufit na biało lub na inny jasny, pastelowy kolor.
  • Jeśli pokój jest wysoki i chcesz optycznie obniżyć sufit pomaluj sufit na biało wraz z górną partią ścian np. pas o szerokości 50cm. Innym sposobem na obniżenie sufitu jest pomalowanie go na ciemny kolor.
Przeczytaj teraz: Jak pomalować ściany?
 2.8/5 (38 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

pokus14 - 2012-01-24
należy pamiętać o tym aby nie malować w jednym miejscu powoduje to po chwili efekt malowania suchym wałkiem co powoduje pozostawienie ślady po ruchu wałkiem.
szukajek - 2010-08-23
no to zobaczmy jutro co z tego wyjdzie:)
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub