Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Uroda i Makijaż > Perfumy i Zapachy > Jak zrobić domowe perfumy?
Jak zrobić domowe perfumy?

Jak zrobić domowe perfumy?

, specjalista Tipy.pl
 4.4/5 (7 ocen)
Oceń 
Perfumy odgrywają bardzo ważną rolę w życiu każdego z nas. Komponowanie własnych zapachów jest nie tylko okazją do stworzenia oryginalnej mieszanki zapachów, ale również świetną zabawą. Niektóre zapachy podkreślą naszą osobowość, poprawią nam humor lub wyróżnią nas na tle otoczenia. Każda kobieta chciałaby pięknie pachnieć, jednak jak osiągnąć zamierzony efekt? Jeśli jesteś pasjonatem perfum wyrabianych domowym sposobem, polecam kilka przepisów na perfumy o przepięknych, zmysłowych zapachach.
1
Perfumy kwiatowo-owocowe:

Potrzebne:
• oczar wirginijski (łac. Hamamelis virginina) – dostępny np. w aptece
• olejki eteryczne: jaśmin, róża, wanilia, Neroli (kwiat gorzkiej pomarańczy)
• mały rondelek z przykryciem
• coś do zamieszania: drewniana łyżka lub szklane mieszadło – byle nie metalowe

1. W rondelku zmieszaj 1 łyżkę stołową oczaru, 16 kropli olejku jaśminowego i 8 kropli olejku różanego. Przykryj pokrywką i podgrzewaj na wolnym ogniu przez ok. 2 minuty.
2. Dodaj 12 kropli olejku neroli i 2 krople olejku wanilii. Dokładniej wymieszaj.
3. Za pomocą lejka przelej zawartość rondla do wysterylizowanej szklanej buteleczki lub małego atomizerka do perfum.
4. Odstaw w chłodne, ciemne miejsce na około tydzień. Przed każdym użyciem wstrząśnij.
2
Perfumy kwiatowo-orientalne:

Potrzebne:
2 łyżki stołowe oleju jojoba
3 krople olejku eterycznego bergamotki
2 krople olejku neroli
8 kropli olejku jaśminowego
12 kropli olejku geranium
8 kropli olejku ylang-ylang
4 krople olejku paczuli

1. Do naczynia wlej olej jojoba. Powoli, kropla po kropli dodawaj i dokładnie mieszaj pozostałe składniki. Możesz nieco zmienić proporcje poszczególnych olejków, wedle uznania, przy czy pamiętaj, że to co przede wszystkim nadaje tej mieszance kwiatowego charakteru to geranium; uważaj z paczulą, bo jedna kropla za dużo może zdominować i przytoczyć całe perfumy, natomiast bergamotka w zbyt dużej ilości może powodować podrażnienia skóry. Nota bene bergamotka nie powinna być stosowana przez kobiety w ciąży i u osób chorujących na epilepsję.
2. Przelej mieszankę do wysterylizowanej butelki z ciemnego szkła i przechowuj w chłodnym miejscu. Przed użyciem wstrząśnij.
Ostre zapalenie spojówek – objawy i leczenie
Jak sprawdzić czy perfumy są oryginalne?
Jak zrobić olejek zapachowy?
Jak wybrać zapach dla siebie?
strona 1 z 2następna >
 4.4/5 (7 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Wykonane własnoręcznie perfumy są absolutnie unikalne, podkreślą twoją osobowość jak żadne inne, będą powodem do dumy,...
Jak zrobić własne perfumy w spray’u?
Wykonane własnoręcznie perfumy są absolutnie unikalne...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub