Tutaj jesteś: Zdrowie > Medycyna Alternatywna > Medycyna Naturalna > Domowe sposoby na spuchnięte stopy
Domowe sposoby na spuchnięte stopy

Domowe sposoby na spuchnięte stopy

Stopień trudności: trudne
, specjalista Tipy.pl
 3/5 (203 ocen)
Oceń 
Spuchnięte stopy, kostki czy łydki to latem bardzo częsta przypadłość. Wiadomo, wysokie temperatury sprzyjają obrzękom. Wiek i ciężar ciała nie ma tu nic do rzeczy. Opuchlizna zazwyczaj nie jest groźna, ale bywa bardzo uciążliwa. Zaproponuje ci kilka zabiegów, które pozwolą ci pozbyć się problemu chociaż na chwilę. Jeśli jednak nie przyniosą one spodziewanego efektu, skorzystaj z porad lekarza.
1
Obrzęki po podróży lub całym dniu przy biurku to znak, że w organizmie doszło do zakłócenia obiegu płynów ustrojowych - krwi i limfy. Wiele z nas ma problem z układem limfatycznym i nawet nie jesteśmy tego świadome. Unikaj ucisku, jaki wywołują skarpetki i podkolanówki.Wybierz te bezuciskowe.Staraj się też ruszać stopami (na przykład podczas długiego siedzenia przy biurku). Zataczaj nimi koła na zewnątrz, to pobudzi obieg płynów.
2
Jeśli jednak opuchlizna nie jest związana z przesiadywaniem w pozycji siedzącej, sprawa jest poważniejsza. Najprościej pobudzić krążenie już podczas kąpieli. Myj nogi chłodną wodą, nigdy nie gorącą! Możesz też używać kosmetyków z mentolem (dają one uczucie chłodu). Moczenie stóp w chłodnej wodzie z dodatkiem soku cytryny i odrobiny soli może przynieść chwilową ulgę. Zawsze po kąpieli  masuj swoje nogi wcierając w nie ulubiony balsam. Staraj się uciskać je energicznie, by "rozmasować" opuchliznę i pobudzić krążenie limfy.
Jakie są przyczyny puchnięcia nóg?
Jak leczyć opuchliznę nóg?
Jak wywołać gorączkę leczniczą?
Jakie są właściwości lecznicze głogu?
Ostrzeżenia
  • Jeśli wszystkie opisane powyżej sposoby zawiodły, a opuchlizna dodatkowo sprawia Ci ból , koniecznie udaj się do lekarza!
Wskazówki
  • Zrezygnuj z codziennego noszenia obcasów. Buty z cienkimi paseczkami również nie są dobrym rozwiązaniem.
  • Jeśli masz płaskostopie - zainwestuj w specjalne wkładki do butów.
  • W specjalistycznych sklepach można kupić specjalne pończochy na puchnięcie nóg.
  • Ogranicz spożywanie soli, która zatrzymuje wodę w organizmie i może również być przyczyną obrzęków.
strona 1 z 2następna >
 3/5 (203 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (2)

zewsząd i znikąd - 2013-08-05
"Nas-kobiety zawstydza ten fakt oraz złości to, że problemem są dla nas ulubione sandałki na obcasie."
Mnie - kobietę - martwi ten fakt, gdyż stwarza zwykły dyskomfort i budzi obawy zdrowotne (tym bardziej, że występuje u mnie czynnik ryzyka, który owszem ma coś do rzeczy - otyłość). Sandałków na obcasie i tak bym nie założyła, bo z przyczyn zdrowotnych (całkowita niezdolność do bezpiecznego przejścia choćby 100 m w takich butach) i z powodu buntu przeciw useksualnionej wizji kobiecości bezwzględnie odrzucam wysokie obcasy.
grazyna2 - 2013-04-20
Wymoczyć nogi w soli i to skutkuje albo pospacerować po plaży- wtedy zapewnisz stopom odpowiednią pielęgnację i nie puchną.
Jest mnóstwo powodów puchnięcia dłoni i stóp. Należą do nich między innymi ciąża, otyłość, alergie, zatrzymanie sodu,...
Jak zmniejszyć opuchliznę dłoni i stóp?
Jest mnóstwo powodów puchnięcia dłoni i stóp. Należą...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub