Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Sprzątanie > Środki czyszczące > Jak wyczyścić kanapę?
Jak wyczyścić kanapę?

Jak wyczyścić kanapę?

, specjalista Tipy.pl
 3.4/5 (8 ocen)
Oceń 
Chociaż usilnie staramy się dbać o porządek w naszym mieszkaniu, najczęściej czyścimy sprzęty i meble oraz starannie wycieramy kurze. Mimo to zdarza się, że nasza kanapa nadal jest brudna i nie wiemy jak zadbać o jej estetykę. Bardzo często jest tak, że na brzydki wygląd naszej kanapy mają wpływ dzieci, czy też zwierzęta domowe, przez które pojawiają się na niej zadrapania, przetarcia i plamy. Zatem jak zadbać o ładny wygląd kanapy - oto wskazówki.
płyn do czyszczenia dywanów, szmatka bawełniana, gąbka, miska z letnią wodą
1
Jeśli posiadasz kanapę wykonaną ze skóry lub z materiału skóropodobnego, najprawdopodobniej nie będziesz mieć większych problemów z jej wyczyszczeniem. Wystarczy, że nalejesz letniej wody do miski, dodasz trochę płynu do mycia naczyń. Następnie namocz bawełnianą szmatkę w roztworze (możesz wykorzystać jakąś starą bluzkę) i delikatnymi ruchami przetrzyj powierzchnię swojej kanapy. Dzięki temu oczyścisz kanapę z plam i nadasz jej blask. Jeśli chcesz, by Twoja kanapa lśniła, przetrzyj jej powierzchnię mleczkiem do demakijażu, a następnie możesz posmarować kanapę kremem Nivea. Inną metodą jest zakupienie specjalnego preparatu do czyszczenia skóry, dzięki czemu odnowisz kolor swojego mebla i nadasz mu piękny wygląd. Również dzięki temu zabiegowi Twoja kanapa będzie wyglądać jak nowa. Jednakże musisz pamiętać o tym, że kanapy skórzane i skóropodobne szybciej ulegają zniszczeniu. Łatwiej na nich dostrzec zadrapania i przetarcia (w szczególności na ciemnych odcieniach).
Jak usunąć żółte plamy z potu na ubraniach?
Jak usunąć plamy z farby do włosów?
Jak usunąć plamy z kawy?
Jak usunąć plamy z kurkumy?
Ostrzeżenia
  • Uważaj żeby nie przesadzić z płynami i środkami czyszczącymi, by Twoja kanapa nie pachniała zbyt chemicznie i nie kleiła się.
Wskazówki
  • Jeżeli Twoja skórzana kanapa jest bardzo zniszczona, to znaczy, że widać na niej wiele przetarć i zarysowań, warto jednak zastanowić się na zakupieniem nowego wypoczynku. Tego typu nawierzchnię bardzo trudno jest odnowić i doprowadzić do stanu jak zaraz po zakupie.
strona 1 z 2następna >
Przeczytaj teraz: Jak sprzątać mieszkanie?
 3.4/5 (8 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

www.lubietofoto.pl - 2014-02-05
"Jednakże musisz pamiętać o tym, że kanapy skórzane (...) szybciej ulegają zniszczeniu."
No jak czytam coś takiego, to mnie coś skręca masakrycznie, a na usta ciśnie pytanie: KTO TU UDZIELA PORAD? Chyba każdy (ale nie autor tejże "rady") wie, iż skóra, to najbardziej trwały materiał tapicerski, i nie tylko.
A fuj...! Gdzie ja trafiłem...?!
Agniesia2678 - 2013-12-30
Przez długi czas czyściłam pianą zrobioną z płynu do czyszczenia tapicerek Tuba (w Obi jest), siatkową myjką, takim pomponem. Efekt całkiem niezły. Ostatnio jednak wypożyczyłam odkurzacz piorący z Komfortu i już wiem, że nie będę więcej prać ręcznie, ani dywanów, ani kanap.
Często zdarza nam się poplamić ubranie tłuszczem. Chyba jest to jeden z najczęstszych rodzajów plam. Warto więc...
Jak usunąć tłuste plamy?
Często zdarza nam się poplamić ubranie tłuszczem. Chyba jest to jeden z najczęstszych...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub