Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Odzież i Obuwie > Pranie Odzieży > Jak naprawić skurczony sweter?
Jak naprawić skurczony sweter?

Jak naprawić skurczony sweter?

, specjalista Tipy.pl
 2.5/5 (128 ocen)
Oceń 
Jeżeli twój sweter skurczył się o rozmiar lub dwa, możesz dać go młodszej siostrze, ale jeżeli zrobił się po praniu trochę ciasnawy, wypróbuj nasze poniższe porady.
Agrafki, szpilki, Ręcznik, Szampon dla dzieci, Duża tablica korkowa.
1
Do miski z dobrze ciepłą wodą nalej 2 łyżki szamponu dla dzieci. Szampon powinien nawilżyć naturalne włókna takie jak wełna.
2
Namocz sweter w wodzie z szamponem przez około 15 minut.
3
Wyjmij sweter z miski, nie płucząc go. Zawiń natomiast w czysty ręcznik i zwiń w rulon starając się wycisnąć w ręcznik jak najwięcej wody z niego.
4
Rozłóż sweter na dużej korkowej tablicy, rozciągając w pożądaną stronę (na boki, na długość). Następnie szpilkami przypnij sweter do tablicy, uważając aby go nie rozerwać.
5
Sprawdzaj naciągnięcie swetra co jakiś czas, przepinając w razie potrzeby, aż do całkowitego wyschnięcia.
6
Czasem odzież z domieszką bawełny kurczy się podczas prania, ale podczas
prasowania odzyskuje rozmiar i miękkość. Wszystko jednak zależy od rodzaju swerta.
7
Jeśli nie pomoże włóż sweter do gorącej wody z dodatkiem amoniaku spożywczego i pozostaw go tam na 1-2h. Po tym czasie weź go do ręki, troszkę pognieć i wypłucz w wodzie z dodatkiem płynu. Susz rozciągnięty.
Jak czyścić buty skórzane?
Jak czyścić zamsz?
Jak prać wełnę?
Jak zrobić misę z włóczki?
Wskazówki
  • Najważniejsze aby nie dopuścić do skurczenia się swetra, nie pierz go w pralce, chyba że na metce pisze że możesz. Czasem używając nawet całkiem zimnej wody do prania - sweter może się skurczyć.
 2.5/5 (128 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Jesienne swetry, szaliki i czapki lub sukienki wyglądają efektownie pod warunkiem, że dzianina, z jakiej są zrobione,...
Jak prać swetry, szaliki i czapki?
Jesienne swetry, szaliki i czapki lub sukienki wyglądają...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub