Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Odzież i Obuwie > Pranie Odzieży > Jak naprawić skurczony sweter?
Jak naprawić skurczony sweter?

Jak naprawić skurczony sweter?

, specjalista Tipy.pl
 2.5/5 (128 ocen)
Oceń 
Jeżeli twój sweter skurczył się o rozmiar lub dwa, możesz dać go młodszej siostrze, ale jeżeli zrobił się po praniu trochę ciasnawy, wypróbuj nasze poniższe porady.
Agrafki, szpilki, Ręcznik, Szampon dla dzieci, Duża tablica korkowa.
1
Do miski z dobrze ciepłą wodą nalej 2 łyżki szamponu dla dzieci. Szampon powinien nawilżyć naturalne włókna takie jak wełna.
2
Namocz sweter w wodzie z szamponem przez około 15 minut.
3
Wyjmij sweter z miski, nie płucząc go. Zawiń natomiast w czysty ręcznik i zwiń w rulon starając się wycisnąć w ręcznik jak najwięcej wody z niego.
4
Rozłóż sweter na dużej korkowej tablicy, rozciągając w pożądaną stronę (na boki, na długość). Następnie szpilkami przypnij sweter do tablicy, uważając aby go nie rozerwać.
5
Sprawdzaj naciągnięcie swetra co jakiś czas, przepinając w razie potrzeby, aż do całkowitego wyschnięcia.
6
Czasem odzież z domieszką bawełny kurczy się podczas prania, ale podczas
prasowania odzyskuje rozmiar i miękkość. Wszystko jednak zależy od rodzaju swerta.
7
Jeśli nie pomoże włóż sweter do gorącej wody z dodatkiem amoniaku spożywczego i pozostaw go tam na 1-2h. Po tym czasie weź go do ręki, troszkę pognieć i wypłucz w wodzie z dodatkiem płynu. Susz rozciągnięty.
Jak prać zamszowe buty?
Jak wytępić mole?
Jak czyścić wyroby ze skóry gładkiej?
Jak usunąć plamy ze szminki?
Wskazówki
  • Najważniejsze aby nie dopuścić do skurczenia się swetra, nie pierz go w pralce, chyba że na metce pisze że możesz. Czasem używając nawet całkiem zimnej wody do prania - sweter może się skurczyć.
 2.5/5 (128 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Stary lub jednokolorowy sweter wcale nie musi być nudny. Jest tak dużo sposobów na dodatnie mu szczypty pikanterii lub...
Jak ozdobić sweter?
Stary lub jednokolorowy sweter wcale nie musi być nudny. Jest tak dużo sposobów na...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub